ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فتوشاپ با فیلترها و ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به‌روز شد

فتوشاپ از مدت‌ها قبل به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز شده، با این حال ادوبی در بروزرسانی جدید قدرت آن‌ها را افزایش چشمگیری داده است. این نرم افزار ویرایش تصویر به منوی جدیدی از ابزارها مجهز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

فتوشاپ از مدت‌ها قبل به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز شده، با این حال ادوبی در بروزرسانی جدید قدرت آن‌ها را افزایش چشمگیری داده است.

این نرم افزار ویرایش تصویر به منوی جدیدی از ابزارها مجهز می‌شود که ادوبی کاربرد بسیاری از آن‌ها را اعلام کرده است. در حالی که در گذشته با ابزارهایی مانند «جایگزینی آسمان» آشنا شده بودیم، برخی از آن‌ها مانند «فیلترهای عصبی» انقلابی‌تر به نظر می‌رسند.

مانند سایر قابلیت‌های جدید فتوشاپ، به نظر می‌رسد فیلترهای عصبی جواب ادوبی به ترند‌های جدید در عکاسی دیجیتال شامل عکاسی محاسباتی و اپ‌هایی مانند «FaceTune» است. این فیلترها پیکسل‌هایی را تولید می‌کنند که در تصویر اصلی وجود ندارند و می‌توانند در تمام بخش‌های عکس مورد استفاده قرار بگیرند.

در حالی که برخی از ابزارها هنوز در حالت بتا قرار دارند، بسیار قدرتمند هستند و نمی‌توان به راحتی میان آن‌ها و واقعیت تفاوت قائل شد. ادوبی به تازگی برخی از این ابزارها را تحت یک بروزرسانی برای مشترکان «Creative Cloud» منتشر کرده که در ادامه نگاهی به بهترین آن‌ها خواهیم داشت.

فیلترهای عصبی

ادوبی تبلیغات زیادی درباره فیلترهای عصبی کرده و آن را انقلابی در خلاقیت مبتنی بر هوش مصنوعی می‌داند، اما این فیلترها چه کاری انجام می‌دهند؟

فیلترهای عصبی، ترفندهای مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که می‌توانند جنبه‌های مختلف تصاویر شامل حالت چهره، لبخند و سن را تغییر داده و اصلاح کنند. علاوه بر این موارد، ابزارهایی مانند «Colorize» نیز به شما کمک می‌کنند که در عکس‌های قدیمی خود از رنگ استفاده کنید.

این فیلترها برای چنین کاری پیکسل‌هایی که در تصویر اصلی وجود ندارند را تولید می‌کنند. ادوبی در حال توسعه فیلترهای زیادی است که از جذابترین آن‌ها را «پرتره هوشمند»، «Colorize» و «سوپر زوم» تشکیل می‌دهند.

پرتره هوشمند با المان‌های پیری سر و کار دارد و سوپر زوم نیز به صورت خودکار به تصاویر جرئیات اضافه می‌کند تا در هنگام برش آن‌ها با مشکلی از نظر کیفیت مواجه نشوید. فیلتر سوم یعنی Colorize به عکس قدیمی شما رنگ اضافه می‌کند و عملکرد قابل توجهی دارد.

جایگزینی آسمان

اگر در هنگام عکاسی آسمان موردپسند شما نیست، می‌توانید آن را در جدیدترین بروزرسانی فتوشاپ تغییر دهید، البته در گذشته چنین قابلیتی توسط اپ‌هایی مانند «Luminar» در اختیار کاربران قرار گرفته بود. شما در فتوشاپ می‌توانید از آسمان‌های مختلف موجود در آن استفاده کنید، با این حال امکان تعویض آسمان با عکس‌های قدیمی شما به لطف کتابخانه آسمان نیز وجود دارد.

شما می‌توانید آسمان را حرکت داده و موقعیت ابرها را نیز تغییر دهید. این قابلیت به صورت خودکار آن‌ها را در پس زمینه قرار می‌دهد و برای اینکه مصنوعی به نظر نرسد، رنگ آن را با زمان تطبیق می‌دهد. با وجود تمام این موارد، نتیجه نهایی کاملا واقعی به نظر نمی‌رسد.

Quick Actions

فتوشاپ با قابلیت جدید «Quick Actions» امکان تغییرات سریع در تصاویر را برای کاربران فراهم می‌کند. این اقدامات در پنل جدید اکتشاف این نرم افزار قرار گرفته‌اند که البته هم اکنون موارد زیادی در آن وجود ندارند و شامل مواردی مانند تار کردن پس زمینه، سفید یا مشکی کردن پس زمینه، بهبود تصویر و حذف پس زمینه می‌شود، البته ادوبی در آینده به آن گزینه‌های بیشتری را اضافه خواهد کرد.

انتخاب ساده‌تر مو

در حالی که برخی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فتوشاپ ترسناک به نظر می‌رسند، تعدادی از آن‌ها کارایی بالایی دارند. در گذشته نه چندانی دور ادوبی از ابزار بسیار کاربردی «Object Selection» رونمایی کرد که در انتخاب سوژه کارایی بسیار بالایی دارد.

حالا در بروزرسانی جدید یک دکمه مخصوص برای اصلاح انتخاب یک بخش مهم یعنی مو قرار گرفته است. این گزینه در نوار گزینه‌ها در بالای فضای کاری و انتخاب قرار گرفته و ظاهرا افراد مختلف در تصویر شما را جستجو کرده و انتخاب موی آن‌ها را اصلاح می‌کند و نیازی به انجام دستی این کار نیست.

استریم زنده

ادوبی

ادوبی در جدیدترین بروزرسانی قابلیت استریم زنده را به اپ فتوشاپ در آیپد اضافه کرده است. کاربران با لمس گزینه اشتراک‌گذاری و انتخاب گزینه استریم زنده، می‌توانند از دوربین و میکروفن تبلت برای نمایش کار خود استفاده کنند.

جستجوی پلاگین‌ها

پلاگین‌های فتوشاپ ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، با این حال پیدا کردن آن‌ها سخت است. حالا ادوبی با افزودن نوار منوی پلاگین جدید این کار را بسیار ساده‌تر از گذشته کرده است.

بهبود عملکرد Cloud

اسناد Cloud ادوبی یک فایل نسبتا جدید محسوب می‌شوند که به صورت آفلاین و آنلاین می‌توان در فتوشاپ به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد به صورت خودکار ویرایش‌های خود را از طریق دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کنید، اما حالا ادوبی آن را به نسخه‌سازی درون فتوشاپ مجهز کرده است.

بجای اینکه دنبال نسخه‌های قدیمی کار خود در سایت Creative Cloud باشید، ادوبی امکان مشاهده، تغییر نام و همچنین بازگرداندن تغییرات را درون اپ برای شما فراهم کرده است. از اوایل سال ۲۰۲۱ می‌توانید همکاران خود را برای ویرایش کارهای خود در فتوشاپ، Illustrator و همچنین Fresco دعوت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی