ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مایکروسافت برای حضور پررنگتر در صنایع فضایی از «اژور اسپیس» رونمایی کرد

مایکروسافت با تاسیس یک واحد کسب و کار جدید به نام «اژور اسپیس»، پلتفرم رایانش ابری خود را یک قدم به سمت ماموریت‌های فضایی نزدیکتر کرد. از این سرویس می‌توان برای ماموریت‌های فضایی مانند شبیه‌سازی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

مایکروسافت با تاسیس یک واحد کسب و کار جدید به نام «اژور اسپیس»، پلتفرم رایانش ابری خود را یک قدم به سمت ماموریت‌های فضایی نزدیکتر کرد.

از این سرویس می‌توان برای ماموریت‌های فضایی مانند شبیه‌سازی آن‌ها و جمع آوری اطلاعات ماهواره‌ها استفاده کرد. این سرویس توانایی شبکه جهانی ماهواره‌ها را افزایش می‌دهد و باعث همکاری مایکروسافت با شرکای جدید می‌شود.

اسپیس ایکس یکی از شرکای جدید اژور اسپیس محسوب می‌شود که نقش بسزایی در پیشرفت صنایع فضایی دارد. مایکروسافت جهت دسترسی به شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با تاخیر کم برای «دیتاسنتر ماژولار اژور» (MDC) با کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک همکاری می‌کند.

MDC با استفاده از ارتباط شبکه ماهواره‌ای بدون نیاز به تجهیزات شبکه می‌تواند به کار خود ادامه دهد و از نظر مفهومی مشابه با دیتاسنتر این کمپانی در زیر آب است، با این حال نگهداری آن روی زمین فرصت‌های بیشتری از نظر محل قرارگیری و همچنین تعمیرات در اختیار افراد قرار می‌دهد. می‌توان از MDC در مناطق دورافتاده استفاده کرد.

از دیگر اقدامات مهم مایکروسافت می‌توان به تمرکز روی ماموریت‌های فضایی به وسیله شبیه‌سازی اشاره کرد. این غول دنیای فناوری امروز از «شبیه‌ساز اوربیتال اژور» نیز رونمایی کرد که یک محیط شبیه‌ساز کامپیوتری ارائه می‌دهد تا بتوان عملیات‌های صورت فلکی ماهواره‌ای را به وسیله سخت افزار و نرم افزار شبیه‌سازی کرد.

اژور اسپیس

هدف از این سرویس، شبیه‌سازی شرایط فضا برای ماموریت‌های بزرگ و همچنین عملکرد خودکار صورت فلکی ماهواره‌ای در مدار پایین زمین است. از چندین سال پیش آژانس‌های دولتی و کمپانی‌های خصوصی بزرگ بیش از اینکه به دنبال استفاده از یک یا دو ماهواره باشند، به سمت بهره‌مندی از چندین ماهواره حرکت می‌کنند.

طبق اعلام این کمپانی، هدف از توسعه شبیه‌ساز اوربیتال آموزش هوش مصنوعی برای استفاده در فضاپیمای مداری پیش از پرتاب و در مراحل اولیه توسعه است. در حال حاضر محیط شبیه‌سازی شده برای ماموریت مداری توسط مشتریان دولتی این شرکت استفاده می‌شود. این اولین باری نیست که مایکروسافت برای حضور پررنگتر در صنایع فضایی و ماهواره‌ها تلاش می‌کند چرا که در گذشته شاهد معرفی سرویس «اژور اوربیتال» نیز بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی