ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ مجوز ارائه نمایشگرهای OLED به هواوی را از آمریکا گرفت

سامسونگ مجوز ارائه برخی از نمایشگرهای موبایل به هواوی را از دولت ایالات متحده گرفت. به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، سامسونگ دیسپلی با اخذ پروانه از وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا اجازه ارائه برخی از نمایشگرهای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

سامسونگ مجوز ارائه برخی از نمایشگرهای موبایل به هواوی را از دولت ایالات متحده گرفت.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، سامسونگ دیسپلی با اخذ پروانه از وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا اجازه ارائه برخی از نمایشگرهای OLED موبایل به هواوی را پیدا کرده است. سامسونگ دیسپلی بزرگ‌ترین تأمین کننده نمایشگر OLED موبایل در دنیاست.

کارخانه سامسونگ دیسپلی در شهر «آسان» در ۱۰۰ کیلومتری جنوب سئول.

دولت ایالات متحده از تاریخ ۲۵ شهریور امسال (۱۵ سپتامبر) تحریم‌های جدیدی را علیه هواوی اجرا کرد. تحریم‌های جدید ارسال قطعات موبایل به هواوی که در تولید آن‌ها از تجهیزات، نرم افزار و طرح‌های آمریکایی استفاده شده را ممنوع می‌کند.

در ادامه گزارش نوشته شده که سامسونگ دیسپلی اولین شرکت کره‌ای است که پس از اجرای تحریم‌های جدید علیه هواوی موفق به اخذ مجوز مراوده تجاری با آن می‌شود. «ال‌جی دیسپلی»، رقیب خانگی سامسونگ و شرکت‌های تراشه‌ساز «سامسونگ الکترونیکس» و «SK hynix» تاکنون موفق به اخذ پروانه تأمین محصول برای هواوی از دولت آمریکا نشده‌اند.

آنطور که در ادامه گزارش نوشته شده، دولت آمریکا به این دلیل که پنل‌های نمایشگر در مقایسه با محصولات نیمه رسانا حساسیت کمتری دارند، مجوز ارائه آن‌ها را به سامسونگ دیسپلی داده است. هواوی همچنین می‌تواند نمایشگرهای مورد نیاز خود را از شرکت‌هایی مثل BOE و دیگر کمپانی‌های چینی تأمین کند.

اینتل و TSMC نیز مجوز تأمین برخی از قطعات موبایل برای هواوی را از دولت ایالات متحده اخذ کرده‌اند. البته از آنجا که هواوی برای تأمین چیپ‌های حافظه از تولیدکنندگان بزرگ با محدودیت روبروست، متخصصین صنعت پیش‌بینی کرده‌اند که این شرکت با وجود تأمین نمایشگر، برای تولید موبایل کار بسیار سختی در پیش خواهد داشت.

یکی از متخصصین صنعت در این رابطه می‌گوید: «از آنجا که صادرات چیپ به هواوی تقریباً متوقف شده، تولید موبایل صرفاً با داشتن نمایشگر امکان پذیر نیست. اگر هواوی می‌خواهد به شکل پایدار موبایل تولید کند، محدودیت‌های صادرات چیپ باید برداشته شوند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۷ آبان ۱۳۹۹

    واقعا عادلانه نیست حتی اگر هواوی مشکلات امنیتی داشته باید فقط قانون ساخت چیپست اختصاصی رو ازش بگیرن نه اینکه کلا از چرخه تولید حذفش کنن، فوقش مجوز فروش رو ازش بگیرن در کشور خودشون،چکار دارن که هواوی به کی گوشی میفروشه
    اگه اینجور پیش بره اپل هم برای فروش به بازار چین دچار تحریم از سوی پکن میشه و عملا با این جنگ کاربران نهایی متضرر میشن

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۶ آبان ۱۳۹۹

    همه ی شرکتها یکی یکی مجبور میشن دوباره به هواوی تجهیزات بدن ،،،، اگه ندن ورشکست میشن ،،،، تعداد درخواستهای چین انقدر زیاده که جایگزینی نداره به خاطر همین بهتره به فکر تحریم چین نباشن که خودشون نابود میشن

    • yosof
      yosof | ۶ آبان ۱۳۹۹

      دقیقا اوباما هم همین حرفو زده بود.

مطالب پیشنهادی