ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرامیک شیلد چیست و چه تفاوتی با گوریلاگلس Victus دارد؟

آیفون ۱۲ از محافظ صفحه جدیدی به نام سرامیک شیلد (Ceramic Shield) برخوردار است. اپل می‌گوید مقاومت آیفون ۱۲ به لطف این پوشش در برابر ضربات ناشی از سقوط ۴ برابر بیشتر شده و لقب ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

آیفون ۱۲ از محافظ صفحه جدیدی به نام سرامیک شیلد (Ceramic Shield) برخوردار است. اپل می‌گوید مقاومت آیفون ۱۲ به لطف این پوشش در برابر ضربات ناشی از سقوط ۴ برابر بیشتر شده و لقب «مقاوم‌ترین محافظ نمایشگر موبایل دنیا» را به آن داده است. اما این فناوری چگونه توسعه داده شده و چه تفاوتی با گوریلاگلس Victus دارد؟

سرامیک شیلد توسط شرکت کورنینگ (Corning) توسعه داده شده که آن را با گوریلاگس می‌شناسیم. این پوشش دارای کریستال‌های سرامیکی در مقیاس نانو است که بوسیله فرآیند بلوری شدن تحت دمای بالا درون ساختار شیشه قرار می‌گیرند. کورنینگ سپس به کمک فرآیندی به نام تبادل یونی (Ion Exchange) و افزایش ابعاد یون‌ها مقاومت شیشه در برابر آسیب‌ها و خط و خش را افزایش می‌دهد.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای شیشه-سرامیک مقاومت بیشتر است. البته این ماده معمولاً به اندازه شیشه شفاف نیست، به همین دلیل سامسونگ از آن در پنل پشتی گلکسی S10 پلاس استفاده کرده و بکارگیری آن به عنوان محافظ نمایشگر به ندرت رخ داده است. اما به لطف استفاده از کریستال‌های سرامیکی که کوچک‌تر از طول موج نور هستند، سرامیک شیلد از شفافیت بسیار بالایی برخوردار شده و به عنوان محافظ نمایشگر آیفون ۱۲ بکار گرفته شده است.

تفاوت سرامیک شیلد با گوریلاگلس Victus چیست؟

بزرگ‌ترین تفاوت این است که Victus از شیشه‌ آلومینوسیلیکات (Alumino-silicate) مقاوم شده به جای شیشه-سرامیک استفاده می‌کند. وزن سبک، مقاومت بالا در برابر خط و خش و سختی بسیار زیاد از مزایای شیشه آلومینوسیلیکات هستند، به همین دلیل برای بکارگیری به عنوان محافظ نمایشگر موبایل ایده آل است.

کورنینگ می‌گوید گوریلاگلس Victus از نمایشگر موبایل در صورت سقوط از ارتفاع ۲ متری روی آسفالت محافظت می‌کند. به گفته این شرکت مقاومت این محافظ در برابر خط و خش ۲ برابر بیشتر از گوریلاگلس ۶ بوده و ۴ برابر مقاومت بیشتری در مقایسه با شیشه‌های آلومینوسیلیکات رقیب دارد. Victus برخلاف محافظ‌های قبلی تمام این مزایا را بدون افزایش ضخامت شیشه ارائه می‌کند.

کورنینگ اضافه می‌کند که گوریلاگلس Victus مقاوم‌ترین گوریلاگلس ساخته شده توسط این شرکت است. گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی فولد ۲ به محافظ Victus مجهز شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود گوشی‌های بیشتری در سال ۲۰۲۱ با آن روانه بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ آبان ۱۳۹۹

    خخخ بازم هم اپل مسخره یک تکنولوژی موجود و با یک اسم جدید به عنوان تکنولوژی جدید به خورد مردم ساده میده

مطالب پیشنهادی