ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آیا ویدیو شکسته شدن رکورد سریعترین خودرو جهان توسط شلبی سوپرکارز دروغ است؟

با گذشت یک هفته از منتشر شدن خبر شکستن رکورد سرعت توسط ابرخودروی آمریکایی یعنی شلبی سوپرکارز Tuatara، یوتیوبر معروف «Shmee150» به تحلیل ویدیو مذکور پرداخته است و بر اساس این ویدیو رسیدن به حداکثر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

با گذشت یک هفته از منتشر شدن خبر شکستن رکورد سرعت توسط ابرخودروی آمریکایی یعنی شلبی سوپرکارز Tuatara، یوتیوبر معروف «Shmee150» به تحلیل ویدیو مذکور پرداخته است و بر اساس این ویدیو رسیدن به حداکثر سرعت 523 کیلومتر بر ساعت را توسط سوپرکار تولیدی شلبی زیر سوال برده است.

شلبی سوپرکارز

در ادامه دیگر یوتیوبرها نیز با محاسبات ریاضی ساده به تحلیل ویدیو شکستن رکورد سرعت توسط Tuatara پرداخته و صحبت‌های «Shmee150» را تایید کرده‌اند.


پیش از این رکورد سرعت در اختیار کونیخزگ Agera RS بود که توانست میانگین سرعت مسیر رفت و برگشتی 447.19 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند.


حال شلبی سوپرکارز به طور شگفت انگیزی این رکورد را ارتقا داده است و آن به میانگین سرعت مسیر رفت و برگشتی 508.73 کیلومتر بر ساعت رسانده است.

هر دو رکورد در یکی از جاده‌های خارج شهری لاس وگاس آمریکا به ثبت رسیده است.


اما زیر سوال بردن چنین رکورد مهمی در دنیای خودرو بر اساس تجزیه و تحلیل ویدیوی منتشر شده توسط شلبی سوپرکارز یک چالش اساسی برای کمپانی تولیدکننده خودرو است.

از مهم ترین فاکتورهای مورد بحث قرار گرفته مقدار زمان طی شده بین دو محل مشخص در این جاده است. جایی که دقیقا شرکت کونیخزگ نیز رکورد خود را با مدل Agera RS به ثبت رسانده است و با مقایسه هر دو ویدیو به خوبی می‌توان متوجه شد که داده‌های به نمایش در آمده در ویدیو منتشر شده توسط شلبی سوپرکارز با واقعیت امر مطابقت ندارد.

ssc-tuatara (12)
حتی سرعت سنج اصلی خودرو نیز در لحظه‌ای از این ویدیو به طور واضح اختلاف فاحشی با سرعت سنج دیجیتال بر روی تصویر دارد و از آنجا که طبق قوانین بازار خودروی آمریکای شمالی و اروپا سرعت سنج خودرو فقط می‌تواند مقدار کمی با سرعت واقعی خودرو اختلاف داده باشد به نظر می‌رسد که شلبی سوپرکارز در حال مخفی کردن سرعت واقعی خودرو در این ویدیو است.

ssc-tuatara (5)

با این وجود احتمال می‌رود که شلبی سوپرکارز ویدیو شکستن رکورد حداکثر سرعت با Tuatara را ضبط و یا حتی منتشر نکرده است و ویدیویی که به انتشار در آمده تنها حداکثر سرعت بدست آمده توسط این ابرخودرو را به ما نشان می‌دهد.

ssc-tuatara (3)
با تمام این حواشی شرکت «Dewetron» که تولید کننده تجهیزات GPS است و به خوبی از پس تجزیه و تحلیل داده‌های آن بر می‌آید اطلاعات منتشر شده توسط شرکت شلبی سوپرکارز را تایید کرده است. از تجهیزات این شرکت برای 4 مورد آخر رکورد شکنی حداکثر سرعت استفاده شده است.

حال این رکورد باید توسط گینس به ثبت برسد و چنین اتفاقی محک نهایی برای شلبی سوپرکارز خواهد بود چراکه در صورت ثبت توسط گینس داده های این شرکت قابل اعتماد خواهند بود.

در حال حاضر شلبی سوپرکارز بیانیه‌ای در این مورد منتشر نکرده است و باید دید که آیا این شرکت ویدیو اصلی را برای از بین بردن هرگونه شک و شبه ای منتشر خواهد کرد یا خیر. در صورت ادامه دار شدن چالش فوق این مطلب بروز رسانی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی