پردازنده های نسل یازدهم راکت لیک از سری S احتمالا در زمستان از راه می‌رسند و حالا اینتل برخی از مشخصات کلیدی آنها را تایید کرده است.

این سری از پردازنده‌های دسکتاپ برخلاف نسل دهم که تا ۱۰ هسته پردازشی دارند، حداکثر از ۸ هسته بهره خواهند برد. با این حال بازدهی این تراشه‌ها به لطف معماری Cypress Cove بیشتر می‌شود. در این معماری که به جای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری بر پایه ۱۴ نانومتری طراحی شده، هسته‌های ایس لیک با معماری گرافیکی تایگر لیگ ادغام خواهد شد.

کاهش تعداد هسته‌ها به ۸ عدد در صورتی که با افزایش فرکانس همراه شود، نظر گیمرها را به خود جلب خواهد کرد که سرعت کلاک بیشتر را ترجیح می‌دهند. به گفته اینتل Cypress Cove امکان افزایش دو رقمی بازدهی دستورالعمل در هر چرخه (IPC) را ممکن می‌کند. همچنین معماری گرافیکی جدید Xe هم می‌تواند کارایی پردازش گرافیکی را نسبت به نسل قبل تا ۵۰ درصد بهبود ببخشد.

یکی دیگر از نکاتی که در مورد پردازنده‌های جدید تایید شده کارایی در سطح پردازنده‌های جدید AMD با اضافه شدن امکان پشتیبانی از PCIe 4.0 است که به کاربر امکان استفاده از SSDهای جدید را می‌دهد. اینتل همچنین با فراهم کردن پشتیبانی از حافظه‌های DDR4-3200 به ارتقای کنترلر حافظه نیز توجه کرده است.

دیگر قابلیت‌های جدید پردازنده‌های راکت لیک سری S شامل پشتیبانی از HDMI 2.0b ،HBR3، سه نمایشگر 4K60p یا دو نمایشگر 5K60p و کنترلرهای جدید مدیا از جمله (HEVC (VP9 تا 4K60p دوازده بیتی و AV1 تا 4K60 ده بیتی می‌شود. کمپانی سازنده با اضافه کردن دستورالعمل‌های VNNI کارایی هوش مصنوعی را هم ارتقا داده است.

پردازنده‌های راکت لیک به اینتل اجازه می‌دهد تا زمان عرضه تراشه‌های ۱۰ نانومتری در میدان رقابت با AMD باقی بماند. برای اطلاع از جزییات بیشتر و قیمت این محصولات باید تا زمان عرضه آنها در زمستان منتظر بمانیم.