ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

قیمت سیستم تمام خودران تسلا به ۱۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد

تسلا که به تازگی یک بروزرسانی برای بتای سیستم تمام خودران (FSD) خود ارائه کرده، از افزایش قیمت این سیستم به ۱۰ هزار دلار خبر داده است. قیمت این سیستم در ماه‌های گذشته افزایش داشته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

تسلا که به تازگی یک بروزرسانی برای بتای سیستم تمام خودران (FSD) خود ارائه کرده، از افزایش قیمت این سیستم به ۱۰ هزار دلار خبر داده است.

قیمت این سیستم در ماه‌های گذشته افزایش داشته و حالا با افزایش دو هزار دلاری، قیمت آن به ۱۰ هزار دلار رسیده است. FSD یک سیستم سفارشی محسوب می‌شود که خریداران می‌توانند آن را به فناوری کمکی «اتوپایلوت» اضافه کنند، هرچند تا زمان عرضه بتا در اختیار رانندگان قرار نداشت.

در حال حاضر با نسخه بتای سیستم تمام خودران روبه‌رو هستیم و برخلاف نامی که برای آن انتخاب شده، با خودران سطح ۴ یا سطح ۵ روبه‌رو نیستیم. سیستم شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک به گونه‌ای طراحی شده که نیاز به نظارت دارد و راننده باید در عملکرد آن مداخله کند، هرچند نیاز به این مداخله در بروزرسانی جدید کاهش پیذا کرده است. در سطح ۴ و سطح ۵ خودران نیازی به مداخله راننده نیست.

سیستم تمام خودران

با این وجود، فناوری این شرکت در بسیاری از جهات شگفت‌انگیز و تاثیرگذار است، با این حال تست بتای چنین نرم افزاری ریسک‌های مخصوص به خود را دارد. تا پایان سال جاری FSD در اختیار شمار بالایی از رانندگان قرار می‌گیرد، بنابراین ایلان ماسک از عملکرد آن اطمینان دارد.

افزایش قیمت این سیستم می‌تواند نشانه دیگری از افزایش اعتقاد به نفس ماسک و کمپانی تحت مدیریتش باشد. ماسک همیشه به این موضوع اشاره کرده که خریداران با پرداخت زودهنگام پول از تسلا تخفیف می‌گیرند و به این شرکت در توسعه فناوری‌ها کمک می‌کنند.

این فناوری‌ها پس از مدتی از راه می‌رسند و با توجه به رویکرد این کمپانی، چنین افزایش قیمتی منطقی به نظر می‌رسد. این افزایش قیمت به تسلا در دستیابی به حاشیه سود بالاتر کمک می‌کند، هرچند در حال حاضر نیز این کمپانی از نظر فروش و سود عملکرد قابل قبولی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی