ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

در هنگام اخراج شدن چگونه با شرایط کنار بیاییم؟

شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از افراد در سراسر جهان کار خود را از دست بدهند و خانه‌نشین شوند، اما چگونه با اخراج شدن کنار بیاییم؟ طبق تحقیقات صورت گرفته رکود اقتصادی، تعدیل نیرو ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از افراد در سراسر جهان کار خود را از دست بدهند و خانه‌نشین شوند، اما چگونه با اخراج شدن کنار بیاییم؟

طبق تحقیقات صورت گرفته رکود اقتصادی، تعدیل نیرو گسترده و همچنین افزایش زمان بیکاری روی اعتماد بنفس و همچنین سلامت روانی افراد تاثیر چشمگیری دارد. اخراج از کار به صورت مستقیم روی ما تاثیر می‌گذارد و برای پذیرش خود با مشکل مواجه می‌شویم. برای بسیاری از افراد تعدیل نیرو به معنای شکست تصویری است که از خود درون جامعه ساخته‌اند.

احساسی که در درون خود داریم روی نحوه برخورد ما در اجتماع تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل باید پذیرش خود را تمرین کنیم. در ادامه راه‌حل‌هایی را برای کنار آمدن با اخراج شدن ارائه می‌کنیم.

داستان مربوط به ارزش خود را کشف کنید

بسیاری از ما به صورت ناخودآگاه داستان‌هایی را بر اساس دوران کودکی و سایر تجربیات زندگی در ذهن خود ساخته‌ایم. در کودکی تمایل داریم همه چیز درباره خود بسازیم، بنابراین تعاملات کوچک نیز در ذهن ما نقش می‌بندد و یک روایت اشتباه درباره ارزش ما به عنوان انسان ایجاد می‌کند. تا زمانی که نتوانیم این داستان‌ها را کالبدشکافی کنیم، برای کنترل تفکرات خود با مشکل مواجه می‌شویم.

این داستان را در ذهن خود بازنویسی کنید

پس از پی بردن به داستان خود، شما قدرت بازنویسی پایانش را دارید. مغز ما به راحتی نمی‌تواند از مسئله‌ای بگذرد و اغلب به دنبال جایگزین است. در همین راستا به دنبال داستانی باشید که بیشتر به کمک شما می‌آید. از آنجایی که این داستان را در دوران بزرگسالی ایجاد می‌کنیم، آگاهانه و دقیقتر است، برای مثال می‌توانید بگویید بخاطر زنده بودن حس ویژه‌ای دارید.

روی مسیر زندگی تمرکز کنید

به علت اینکه بیکار شده‌اید، زندگی شما متوقف نشده و تا زمانی که دوباره سر کار بروید، در لحظه زندگی کنید. ما در یک سفر هستیم که مقصدی ندارد. برای این کار به زندگی خود به عنوان روزهای خوب با لحظات نامناسب نگاه کنید. همیشه در زندگی اهداف جدیدی برای دستیابی وجود دارند.

خودپذیری را تمرین کنید

با چندین روش می‌توانید خودپذیری را به زندگی خود وارد کنید که یکی از آن‌ها، اعتباربخشی به خود در زمان موفقیت است. این کار راهی برای تایید پیشرفت شما به ویژه در زمان سختی محسوب می‌شود. شجاع باشید و به خودتان برای رسیدن به مقصد کمک کنید. به خودتان برای پیشرفت‌ها و نه موفقیت نهایی پاداش دهید.

کارهای لذت‌بخش انجام دهید

زمانی که احساس خوبی داشته باشید، ساده‌تر خود را قبول می‌کنید، بنابراین روی کارهای لذت‌بخش تمرکز کنید. روزانه لحظه‌های کوچک شادی‌بخش را پیدا کنید که می‌تواند گوش دادن به موسیقی، خندیدن، ارتباط برقرار کردن با دیگران یا حتی پیاده‌روی در طبیعت باشد.

روی آینده خودتان تمرکز کنید

اخراج شدن

زمانی که خودتان را بهبود دهید و در این مسیر گام بردارید، بهتر می‌توانید برای خودتان هدف تعیین کنید. به آینده خودتان فکر کنید و آن را به وسیله‌ای برای حرکت از شخصیت کنونی خود به فردی که می‌خواهید در آن دست پیدا کنید، تبدیل کنید. با این کار به اهداف نزدیکتر خواهید شد و اعتماد بنفس بیشتری پیدا می‌کنید.

اخراج شدن تاثیر زیادی روی شخصیت انسان‌ها دارد، اما به یاد داشته باشید که بیش از شغلتان ارزش دارید و یک انسان هستید که می‌توانید به اهدافتان دست پیدا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • k.jannati2017@gmail.com
    k.jannati2017@gmail.com | ۲۳ آبان ۱۳۹۹

    اصلاهم چرت نیست.دست نویسندش دردنکنه

  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۱۴ آبان ۱۳۹۹

    همش چرته. از دست دادن کار تو این شرایط یعنی خودکشی و سلام.

مطالب پیشنهادی