ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس بنز: نمی‌توانیم در عرصه فناوری خودران برنده شویم، از رقابت انصراف می‌دهیم

مرسدس بنز یکی از پیشروترین خودروسازان تاریخ به شمار می‌رود. این برند پرطرفدار آلمانی نه تنها فناوری‌های نوین زیادی را به جهانیان معرفی کرده، بلکه در هر مسابقه‌ای که حضور داشته، توانسته بر رقبای خود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

مرسدس بنز یکی از پیشروترین خودروسازان تاریخ به شمار می‌رود. این برند پرطرفدار آلمانی نه تنها فناوری‌های نوین زیادی را به جهانیان معرفی کرده، بلکه در هر مسابقه‌ای که حضور داشته، توانسته بر رقبای خود غلبه کند. برای نمونه اگر پیگیر رقابت‌های فرمول یک باشید، حتما می‌دانید دو راننده تیم مرسدس یعنی لوئیس همیلتون و والتری بوتاس بیشتر مواقع سکوهای اول و دوم را به خود اختصاص می‌دهند!

اما مرسدس بنز اخیرا اذعان کرده مسابقه‌ای وجود دارد که نمی‌تواند در آن برنده شود! در گزارش منتشر شده توسط گروه رسانه‌ای Redaktions Netzwerk Deutschland، این کمپانی گفته امیدی به پیشتازی در عرصه فناوری خودران نداشته و از رقابت موجود کناره‌گیری خواهد کرد.

البته این مساله به فناوری خودران سطح 3 که در نسل جدید S کلاس به کار گرفته شده و همچنین همکاری دایملر و ویمو در زمینه توسعه کشنده‌های بدون راننده ارتباطی ندارد. به نظر می‌رسد منظور اصلی خودروساز اشتوتگارتی فناوری خودران سطح 5 باشد، مثل آنچه که ویمو با عرضه تاکسی‌های خودران در ماه اکتبر در فونیکس به نمایش گذاشت.

یکی از سخنگوهای مرسدس بنز درباره این تصمیم عجیب گفته:

«ما در مسابقه‌ای که نمی‌توانیم دیگر در آن برنده شویم، رقابت نمی‌کنیم.»

در چند سال گذشته همواره خبرهایی مبنی بر تلاش مرسدس بنز در راستای اتومبیل‌های خودران به گوش رسیده بود. حتی اتوبوس خودران ساخت این کمپانی در یکی از تست‌ها موفق شد مسیری 20 کیلومتری را در آمستردام بدون حضور راننده در پشت فرمان طی کند. با چنین موفقیتی، بسیاری بر این باور بودند که مرسدس بنز در زمینه فناوری خودران جلوتر از رقبای اصلی خود قرار دارد.

در هر صورت با توجه به صحبت‌های سخنگوی کمپانی، مرسدس بنز ظاهرا استراتژی دیگری را در پیش گرفته و دیگر مثل گذشته سرمایه‌های خود را صرف توسعه فناوری خودران نخواهد کرد. این شرکت دیگر به آینده خودروهای اشتراکی نیز چندان امیدوار نیست، زیرا تجارت مربوطه را سودده نمی‌داند.

این سخنگو که نامی از وی برده نشده، اضافه کرده:

«سرمایه‌گذاران ما فقط به دنبال فروش بیشتر نیستند، بلکه سوددهی برای آنها بسیار اهمیت دارد.»

بد نیست اشاره کنیم در همین راستا مدیرعامل مرسدس بنز یعنی آقای الا کلنیوس (Ola Källenius) چندی پیش بودجه تحقیق و توسعه در بخش حمل و نقل خودران را کاهش داد. علاوه‌بر این، همانگونه که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، همکاری ب‌ام‌و و مرسدس بنز در زمینه توسعه اتومبیل‌های خودران نیز بدون دستیابی به نتیجه‌ای خاص به پایان رسید؛ تصمیمی که در آن مقطع گفته شد با رضایت دو طرف گرفته شده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۴ آبان ۱۳۹۹

    غرب همیشه میتونن، ایرانه که نمیتونه

    • masoud.hi
      masoud.hi | ۱۵ آبان ۱۳۹۹

      دوست من خیلی از پروژه های عظیم یا محصولاتی که در غرب ساخته میشه توسط مهندسین و متخصصین ایرانی که اونجا هستن به نتیجه میرسه. یعنی حداقل یک ایرانی دست در ساخت یا ابداع اون محصول داشته این که میگید ایران نمیتونه غلط هست؛ خودمون بها و اهمیت نمیدیم وگرنه از تونستن که میتونیم منتها عده ای نمیخوان و اجازه نمیدن.

مطالب پیشنهادی