ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هارد دیسک اپیسر
نقد و بررسی‌

معرفی هارد دیسک اکسترنال مقاوم اپیسر AC731 [تماشا کنید]

کمپانی تایوانی اپیسر که سال ۱۹۹۷ تاسیس شده چند سالی است که محصولاتش در ایران هم عرضه می‌شود. این شرکت در تولید تجهیزات ذخیره سازی معمولی و صنعتی از جمله کارت حافظه، SSD، حافظه های ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

کمپانی تایوانی اپیسر که سال ۱۹۹۷ تاسیس شده چند سالی است که محصولاتش در ایران هم عرضه می‌شود. این شرکت در تولید تجهیزات ذخیره سازی معمولی و صنعتی از جمله کارت حافظه، SSD، حافظه های فلش، رم، و البته هارد دیسک اکسترنال تخصص دارد. AC731 یکی از محصولات این شرکت است که به گفته اپیسر هم در سقوط و لرزش و هم در زیر آب دوام می‌آورد.

اگر بخواهید یک هارد دیسک با قیمت مناسب بخرید که توان مقاومت در شرایط سختی مثل افتادن روی زمین یا داخل آب را داشته باشد باید به سراغ مدل‌های مقاوم بروید که تنوع بسیاری هم دارند. بیشتر این مدل‌ها ظاهر خشنی دارند که خیلی جلب توجه می‌کند. ولی اپیسرAC731 که در ادامه معرفی می‌کنیم ظاهر ساده و شیکی دارد و از پس تحمل شرایط سخت هم بر می‌آید.

هارد دیسک اپیسر

مشخصات هارد دیسک اپیسر AC731 :

  • ظرفیت یک یا دو ترابایت
  • مجهز به هارد دیسک ۲.۵ اینچی داخلی با رابط SATA
  • ارتباط از طریق USB 3.2 Gen 1 و سازگار با USB 2.0
  • اتصال از طریق کابل USB-A و بدون نیاز به کابل برق جداگانه
  • سازگار با ویندوز،‌ لینوکس و مک او‌ اس
  • گواهینامه استاندارد IP68 و مقاومت در برابر نفوذ آب (تا عمق یک متر و به مدت ۶۰ دقیقه) و گرد و غبار
  • بهره‌مندی از استاندارد نظامی و مقاومت در برابر لرزش و سقوط از ارتفاع ۱.۲۲ متری
  • ابعاد ۱۴۱ در ۸۸ در ۱۸.۴ میلی‌متر
  • وزن ۲۳۸ گرم
  • جنس بدنه، ترکیبی از پلاستیک و لاستیک
  • مجهز به کابل با دو سر USB-A
  • رنگ مشکی
  • گارانتی ۴ ساله

مهم‌ترین ویژگی هارد دیسک اپیسر، مقاومت آن در شرایط سخت است. به گفته سازنده، به لطف استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 Procedure IV حتی با سقوط از ارتفاع ۱.۲۲ (در حالت خاموش بودن هارد دیسک) هم هیچ یک از داده‌ها از دست نمی‌رود. اپیسر AC731 همچنین از گواهینامه استاندارد IP68 بهره می‌برد و علاوه بر مقاومت در مقابل نفوذ گرد و غبار، به مدت یک ساعت و در عمق یک متری آب هم دوام می‌آورد. البته تمامی این‌ها به شرطی است که درپوش پورت USB بسته باشد.

هارد دیسک اپیسر

بسیاری از هارد دیسک‌های اکسترنال موجود در بازار به پورت USB 3 از نوع میکرو B (همان میکرو USB) مجهز شده‌اند و برخی مدل‌های جدیدتر هم پورت USB-C دارند. اما اپیسر برای این مدل پورت USB-A را در نظر گرفته که چند مزیت مهم دارد. این پورت بر خلاف پورت‌های میکرو B معمولا با مشکل کمتری در اتصال USB 2.0 به جای USB 3.0 مواجه می‌شوند و علاوه بر این دوام بیشتر و خرابی کمتری نسبت به میکرو B دارند.

هارد دیسک اپیسر

اپیسر همچنین برای اطمینان از کارکرد صحیح پورت به مدت طولانی، به تعداد ۱۰ هزار بار اتصال و جدا کردن کابل را آزمایش کرده است. اما در عین حال باید تقریبا همیشه کابل خود هارد دیسک را به همراه داشته باشید؛ چرا که کابل با دو تا سر USB-A خیلی مرسوم نیست و در هر جایی پیدا نمی‌شود. با این وجود، از اتصال USB-A باید به عنوان یکی از نقاط قوت این هارد دیسک به ویژه از نظر دوام یاد کرد.

همان طور که گفتیم طراحی این هارد اکسترنال به گونه‌ای است که برخلاف بیشتر مدل‌های مقاوم، شکل و شمایل ساده‌تری دارد و در عین حال شیک هم هست. البته ظاهر یه موضوع سلیقه‌ای است، اما به نظر می‌رسد اپیسر در طراحی این هارد تا حدی محافظه‌کاری به خرج داده تا هم محصولی مقاوم داشته باشد و هم با چهره قابل قبولی به بازار بیاید.

هارد دیسک اپیسر

بیشتر قسمت‌های بدنه را لاستیک با بافت نقطه‌ای پوشانده که تا حدی هم حس چرم را تداعی می‌کند. این بافت خاص باعث شده که هارد دیسک هم در دست و هم روی میز لیز نخورد. روی هارد دیسک لوگوی اپیسر روی یک صفحه فلزی به چشم می‌خورد که ظاهر زیبا و با کیفیتی دارد. بخش پایینی هارد دیسک هم با پلاستیک ABS براق پوشانده شده که زیبا است اما اگر مراقب نباشید مستعد خش افتادن است. پورت USB هارد دیسک اپیسر هم در فریم پایینی تعبیه شده و با یک لاستیک ضخیم برای محافظت در مقابل آب و گرد و غبار پوشانده شده است. در آوردن این لاستیک چندان راحت نیست اما مشخص است که به خوبی جلوی نفوذ آب و گرد و غبار به بخش داخلی هارد را می‌گیرد. همچنین باید اشاره کنیم که در هیچ بخشی از هارد دیسک، چراغ LED نشان دهنده وضعیت کارکرد به چشم نمی‌خورد.

هارد دیسک اپیسر

در کل باید گفت که اپیسر AC731 هارد دیسک مقاوم و جان سختی است و در عین حال به گونه‌ای طراحی شده که چندان هم جلب توجه نکند. به همین دلیل می‌توان از آن در محیط‌های کاری و عمومی هم بدون جلب توجه دیگران استفاده کرد. اگر به دنبال هارد دیسک اکسترنالی هستید که حضورش روی میز خیلی به چشم نیاید و در عین حال نگران ضربه خوردن،‌ افتادن از روی میز یا ریختن آب روی آن نباشید، اپیسر AC731 می‌تواند بین مدل‌‌های انتخابی‌تان باشد.

اپیسر AC731 با گارانتی چهار ساله شرکت داده پرداز رایانه متین در ایران به فروش می‌رسد. جزئیات فعالیت یکپارچه این شرکت در ۱۴ استان را می‌توانید در سایت متین ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • esmiz
    esmiz | ۱۸ آبان ۱۳۹۹

    بررسی و مقایسه در مورد هدفون های(Redmi AirDots، Redmi AirDots S، Redmi AirDots 2، qcy t5، haylpu gt1، haylou gt1 pro، haylou gt1 plus، haylou gt2Redmi Earbuds Basic S، Basic 2،Lenovo LivePods، qcy t6 و...) این محصولات تقریبا همه توی یک رنج قیمت هستند و مردم قدرت خریدشون بیشتر بهشون می رسه اما من هیچ جا یه مقایسه کامل بینشون ندیدم  و حتی برای اکثرشون بررسی هم در جایی منتشر نشده اگه می شه همه یا یه تعداد از اینها رو با هم و یا به صورت جدا بررسی کنید و اگه می شه مقایسه هم بکنید

  • Meisam
    Meisam | ۱۶ آبان ۱۳۹۹

    سلام ببخشیدبرایps5 درهاردمعمولی اکسترنال هم امکان سیودیتای بازی واجراهست‌ یاهاردپرسرعت لازمه؟

مطالب پیشنهادی