ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

یارگیری مجدد کیا از ب‌ام‌و، وون کیو کانگ از آلمان راهی کره جنوبی شد

گروه هیوندای کیا علاقه زیادی به جذب طراحان و مهندسین خودروسازان آلمانی –به‌ویژه شرکت ب‌ام‌و– دارد و تاکنون چند چهره برجسته را به استخدام خود درآورده است. از معروف‌ترینِ این چهره‌ها می‌توان به پیتر شرایر، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۱

گروه هیوندای کیا علاقه زیادی به جذب طراحان و مهندسین خودروسازان آلمانی –به‌ویژه شرکت ب‌ام‌و– دارد و تاکنون چند چهره برجسته را به استخدام خود درآورده است. از معروف‌ترینِ این چهره‌ها می‌توان به پیتر شرایر، کریم حبیب، لوک دانکلرولک و آلبرت بیرمن اشاره کرد.

حال خبر می‌رسد شرکت کیا نسبت به جذب مدیر بخش دیزاین‌ورکس (Designworks) یعنی وون کیو کانگ (Won Kyu Kang) اقدام کرده است. پس از استخدام در کیا، آقای کانگ از ابتدای نوامبر به عنوان نایب رئیس و مدیر گروه نوآوریِ طراحی انجام وظیفه می‌کند. وی به لحاظ کاری ارتباطات نزدیکی با مدیر دپارتمان طراحی کیا یعنی کریم حبیب خواهد داشت. بد نیست بدانید آقای حبیب نیز سابقه فعالیت در شرکت ب‌ام‌و را در کارنامه دارد.

کریم حبیب، مدیر دپارتمان طراحی کیا

رهبری تیم طراحی کانسپت ب‌ام‌و 3.0 CSL Hommage جزو سوابق درخشان آقای کانگ است. این کانسپت که در سال 2015 معرفی شد، به واسطه زیبایی چشمگیر خود بسیار مورد توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان قرار گرفت.

گفته می‌شود وون کیو کانگ به طور تخصصی در زمینه برنامه‌ریزی طراحی‌های پیشرفته و توسعه زبان طراحی خودروساز کره‌ای فعالیت خواهد کرد. اگر این امر صحت داشته باشد، محصولات کیا در آینده به احتمال زیاد با طراحی بیرونی و داخلی جذاب‌تری راهی خیابان‌ها خواهند شد.

یارگیری مجدد کیا از ب‌ام‌و
وون کیو کانگ

آقای کانگ در رابطه با نقل مکان خود گفته:

«من افتخار می‌کنم که به تیم طراحی کیا می‌پیوندم، مخصوصا در زمان کنونی که صنعت خودرو با تغییرات رادیکالی مواجه است. معتقدم کیا با تکیه بر طیف گسترده‌ای از مدل‌های الکتریکی و نقشه راه رویاگرانه، در آینده نقش پررنگی در تعریف عصر جدید طراحی ایفا خواهد کرد.»

«از اینکه بخشی از این سفر بوده و با تیمی متعهد برای افزایش قدرت و بهبود استراتژی طراحی برند کیا کار می‌کنم، هیجان‌زده هستم. اطمینان دارم دانشی که در طول فعالیتم کسب کرده‌ام، به تحولات کنونی کیا کمک خواهد نمود. من مشتاقانه منتظر همکاری با تیم طراحی در مسیرهای خلاقانه جدید هستم.»

نکته جالب اینکه پیش از فعالیت در کمپانی ب‌ام‌و، وون کیو کانگ به عنوان طراح فضای داخلی در گروه هیوندای موتور مشغول به کار بود. در سال 2005 وی راهی آلمان شده و به تیم طراحی بدنه ب‌ام‌و پیوست. آقای کانگ پیشرفت خوبی را در این شرکت تجربه نموده و به سمت‌هایی چون مدیر پروژه و طراح ارشد بدنه ارتقا پیدا کرد. همچنین در سال 2017 خودروساز باواریایی صندلی مدیریت خلاقانه را در اختیار او گذاشت.

ناگفته نماند لوک دانکرولک بلژیکی که شش ماه پیش از سمت خود در هیوندای استعفا داده بود، دوباره به این شرکت بازگشته و به عنوان نایب رئیس اجرایی مرکز فنی هیوندای واقع در روسلزهایم آلمان و مدیر ارتباطات دپارتمان طراحی فعالیت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۵ آبان ۱۳۹۹

    اونا برای اینکه از رقبا جلوتر بیوفتن دارن از هر متخصصی با هر ملیتی به نفع خودشون کمک میگیرن، بعد ما هنوز تو این موندیم که دو تابعیتی ها نباید پست داشته باشن! محصول کره ای اسمش رو میذارن سانتافه یا موهاویی به اسم مکان هایی تو آمریکا ( برای فروش جهانی ) ولی ما اینجا موندیم که اسم پشت ماشین تولیدی باید حتما ایرانی و فارسی نوشته بشه!!

مطالب پیشنهادی