ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس شورای شهر تهران: هیچ شهری در دنیا مانند تهران برای کرونا و آلودگی تلفات روزانه ندارد

رییس شورای شهر تهران به افزایش ابعاد تلفات کرونا در تهران اشاره کرد و خبر از فوت روزانه ۲۰۰ نفر به دلیل کرونا و آلودگی هوا در تهران داد؛ آماری که به گفته او در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

رییس شورای شهر تهران به افزایش ابعاد تلفات کرونا در تهران اشاره کرد و خبر از فوت روزانه ۲۰۰ نفر به دلیل کرونا و آلودگی هوا در تهران داد؛ آماری که به گفته او در هیچ شهری در جهان دیده نمی‌شود و تهران بیشترین میزان تلفات را در روز دارد.

«محسن هاشمی» ابتدای دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود اعلام کرد افزایش ابعاد تلفات کرونا در تهران نگران کننده است: «طی یک هفته گذشته نیز افزایش چشمگیری داشته است و متاسفانه ستاد ملی کرونا هنوز پاسخی به پیشنهاد کارشناسی شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای تهران نداده است.»

او به مشکل ‌عدم رعایت فاصله اجتماعی در حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: «مساله حمل و نقل عمومی کلانشهرها به عنوان عامل انتشار کرونا باید تقویت شود تا مردم بتوانند فاصله اجتماعی را در ناوگان رعایت کنند و باید هزینه مناسبی برای آن انجام شود و دولت‌عدم سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل را جبران کند.» هاشمی با اشاره به آمار فوت در تهران تاکید کرد که تا به امروز عدد ۱۷۶ را به عنوان رکورد فوتی‌ها در تهران داشتیم: «که اگر این اقدامات را انجام ندهیم این عدد می‌تواند بالاتر هم برود.»

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ۲۰ آبان به مدت یک ماه، فعالیت اصناف غیرضروری محدود شده است و برخی از اصناف تنها تا ساعت ۱۸ باز هستند. موضوعی که مورد انتقاد برخی کارشناسان و کاربران در فضای مجازی قرار گرفته چرا که ویروس کرونا شب و روز نمی‌شناسد و خطر شیوع آن در همه ساعات و ایام در کنار مردم است. همچنین ناگفته نماند تهران کلانشهری است که خصوصیات خاصی دارد و از نظر تراکم جمعیت و جمعیت شناوری که روزانه به تهران اضافه می‌شود، با بسیاری شهرها تفاوت دارد. جمعیت روز با شب تهران حدود ۸۰۰ هزار نفر الی یک میلیون نفر تفاوت دارد که این جمعیت به استان‌ها یا شهرهای مجاور می‌روند و می‌توانند موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور شوند

آرایشگاه ها، دانشگاه ها، مدارس و سینماها، باشگاه‌های بدنسازی، استخرها، زبانسراها، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها از جمله اصنافی هستند که اجازه فعالیت در پایتخت را ندارند. دولت اعلام کرده اصنافی که فعالیت آن‌ها ممنوع شده است در صورت فعالیت به مدت یک ماه پلمپ خواهند شد. با این حال شورای شهر تهران پیشنهادی مبنی بر تعطیلی دوهفته‌ای تهران برای کاهش شیوع ویروس کرونا داده که جوابی دریافت نکرده است.

گفتنیست بر اساس صحبت‌های کارشناسان ستاد مبارزه با کرونا، ویروس کرونا، جهش کروموزومی دارد و سرعت انتقالش در ماه‌های اخیر ۳ تا ۹ برابر شده، به طوری که اگر در اسفند و فروردین در خانواده یک نفر مبتلا می‌شد، یک تا دو ماه بعد، فرد دیگری از خانواده به این ویروس گرفتار می‌شد اما با افزایش سرعت ۳ تا ۹ برابری انتقال این ویروس، در حال حاضر اگر هر فردی در خانه گرفت، همه اعضای خانواده مبتلا خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    منظورش اینه که خودمون بی لیاقتیم که اینجوری شده؟ الان داره به کی میگه؟ ? چرا اینا این مدلین اخه

  • مجید
    مجید | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    برای همینه شورای شهر رو تعطیل ولی شهر رو آزاد به امان خدا گذاشتند؟!

مطالب پیشنهادی