ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوریو برای محافظت از بیسکویت‌ها انبار ضد شهاب‌سنگ در نروژ ساخت

اوریو یک پناهگاه زیرزمینی در نروژ ساخته تا از شیرینی‌ها و طرز تهیه آن‌ها در برابر برخورد شهاب سنگ محافظت کند. شرکت اوریو که احتمالاً با بیسکویت‌های آن آشنا هستید، یک پناهگاه زیرزمینی در نروژ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

اوریو یک پناهگاه زیرزمینی در نروژ ساخته تا از شیرینی‌ها و طرز تهیه آن‌ها در برابر برخورد شهاب سنگ محافظت کند.

شرکت اوریو که احتمالاً با بیسکویت‌های آن آشنا هستید، یک پناهگاه زیرزمینی در نروژ ساخته تا در صورت برخورد شهاب سنگ با زمین میراث شیرینی‌های معروف این شرکت و طرز تهیه آن‌ها محفوظ بماند.

اوریو می‌گوید این انبار را با الهام از «خزانه جهانی بذر سوالبارد» (Svalbard Global Seed Vault) ساخته است. این انبار که تحت عنوان «خزانه بذر روز قیامت» نیز شناخته می‌شود، سال ۲۰۰۸ در نروژ افتتاح شد و در آن ۹۳۰ هزار گونه دانه‌های کشاورزی نگهداری می‌شوند.

خزانه جهانی بذر سوالبارد

اوریو انبار آخرالزمانی خود را در نزدیکی انبار جهانی بذر و در مجمع الجزایر «سوالبارد» ساخته است. این منطقه بین نروژ و قطب شمال واقع شده و شمالی‌ترین منظقه‌ای است که هواپیماهای مسافربری در آن پرواز می‌کنند.

اوریو می‌گوید این انبار برای محافظت از شیر خشک، شیرینی‌ها و طرز تهیه آن‌ها در برابر برخورد احتمالی شهاب سنگ‌ها با زمین ساخته شده است. این محصولات لای ورقه‌هایی از جنس پلی استر به نام «میلار» پیچیده شده‌اند تا دمای بالا، رطوبت و هوا آسیبی به آن‌ها وارد نکنند.

اوریو می‌گوید تا زمانی که احتمال برخورد شهاب سنگ با زمین وجود داشته باشد شیرینی‌های این شرکت در انبار نروژ باقی خواهند ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی