ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست 6 نانومتری مدیاتک با معماری مشابه اگزینوس 1080 در راه است

مدیاتک که معمولا چیپست‌های میان رده و بالارده را با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G در اختیار شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد؛ قصد دارد از چیپست 6 نانومتری جدیدی با معماری مشابه اگزینوس ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

مدیاتک که معمولا چیپست‌های میان رده و بالارده را با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G در اختیار شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد؛ قصد دارد از چیپست 6 نانومتری جدیدی با معماری مشابه اگزینوس 1080 رونمایی کند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی «Digital Chat Station» یکی از افشاگران صنعت موبایل، این چیپست 6 نانومتری با شماره مدل MT689x (آخرین رقم هنوز مشخص نیست) از پردازنده گرافیکی Mali-G77 بهره خواهد برد.

Digital Chat Station ادعا می‌‌‌کند که چیپست جدید در بنچمارک انتوتو امتیازی بالاتر از 600000 را کسب خواهد کرد. در نتیجه تراشه جدید مدیاتک می‌تواند از نظر عملکرد درکنار چیپست‌های اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 865 پلاس قرار گیرد.

چیپست جدید احتمالا نسخه بروزرسانی شده تراشه 7 نانومتری دیمنسیتی +1000 خواهد بود و ممکن است به منظور تامین نیاز چیپست گوشی‌های هوشمند بازار چین توسعه یافته باشد تا تولید کنندگان بتوانند با استفاده از این تراشه، قیمت نهایی گوشی را در حدود 300 دلار حفظ کنند.

چنین قیمتی برای گوشی‌های هوشمند بازار چین خیلی هم عجیب نیست. گوشی‌های هوشمند شیائومی ردمی K30 و ریلمی X7 پرو با چیپست دیمنسیتی+1000 با قیمت پایه کمتر از حدود 300 دلار در بازار چین عرضه می‌شوند.

یک سال پیش شرکت تایوانی مدیاتک از چیپست پرچمدار خود به نام دیمنسیتی +1000 رونمایی کرد که تازه ترین و بهترین هسته های پردازشی را در کنار مودم 5G در دل خود جای داده بود.

این نخستین اطلاعاتی است که از چیپست جدید مدیاتک با شماره مدل MT689x به اشتراک گذاشته شده است و انتظار می‌رود خبرهای دیگری در مورد آن منتشر شود.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد 22 آبان‌ماه از چیپست اگزینوس در 1080 با هسته‌های کورتکس A78 و پردازنده گرافیکی Mali-G78 رونمایی کند. اواخر مهرماه، اگزینوس 1080 در بنچمارک آنتوتو از اسنپدراگون 865 پلاس پیشی گرفت.

از سوی دیگر اواخر مهرماه گفته شد که اگزینوس 1080اولین چیپست ۵ نانومتری سامسونگ با Cortex-A78 خواهد بود. باید ببینیم چیپست جدید سامسونگ روی چه گوشی‌های هوشمندی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی