ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Compal، دومین سازنده بزرگ لپ‌تاپ در جهان مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفت

به تازگی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ و مک بوک به نام «Compal» مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفته و عملکرد آن برای مدتی با مشکل مواجه شده است. در حالی که این کمپانی چنین مشکلی را تنها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

به تازگی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ و مک بوک به نام «Compal» مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفته و عملکرد آن برای مدتی با مشکل مواجه شده است.

در حالی که این کمپانی چنین مشکلی را تنها یک ناهنجاری ساده عنوان کرده، رسانه‌های تایوانی مدعی شده‌اند که این تولیدکننده با حمله سایبری مواجه شده است. پس از انتشار این گزارش‌ها، سایت دیگری به نام «BleepingComputer» اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر کرد.

حمله باج‌افزاری نوعی از حمله سایبری محسوب می‌شود که از قربانی خود اخاذی می‌کند. برای دریافت پول، مهاجمان به سیستم نفوذ کرده و فایل‌های درون سیستم را رمزگذاری می‌کنند. قربانی برای رمزگشایی این فایل‌ها به هکرها پول پرداخت می‌کند، اگر قربانی دست به چنین کاری نزند، به صورت دائمی از دسترسی به اطلاعات خود محروم می‌شود یا شاید داده‌های افشا شوند یا توسط رقبا خریداری شوند.

طبق گزارش‌ها، مهاجمان از تولیدکننده مک بوک درخواست پرداخت ۱۱۰۰ بیت کوین کرده‌اند که باید توسط یک سایت پرداخت در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت. در حال حاضر مشخص نشده که Compal حاضر به پرداخت چنین مبلغی شده یا خیر، اما با توجه به گزارش‌های خبری مبنی بر تعمیر سیستم‌ها و بازگشت بخشی از عملکرد آن به حالت عادی، احتمالا ۱۱۰۰ بیت کوین را در اختیار مهاجمان قرار نداده است.

مک بوک

این حمله درست در زمانی صورت گرفته که اپل می‌خواهد تعداد بالایی مک بوک مجهز به چیپ M1 را روانه بازار کند. این کمپانی به تازگی مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید مجهز به اولین چیپست مبتنی بر ARM خود را معرفی کرده است.

این اولین باری نیست که یک کمپانی با حمله باج‌افزاری مواجه می‌شود و البته آخرین آن‌ها نیز نخواهد بود. در این میان گارمین میلیون‌ها دلار به هکرها باج داده است. علاوه بر کمپانی‌ها، میزان حملات باج‌افزاری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز افزایش پیدا کرده که یکی از آن‌ها در آلمان جان یک بیمار را نیز گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی