ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پادشاه جدید نوربرگرینگ؛ مرسدس AMG GT رکورد سریعترین خودرو تولیدی جهان را شکست

ساعاتی پیش کمپانی مرسدس بنز رسما اعلام کرد که مرسدس AMG GT Black Series موفق شده است رکورد پیست نوربرگ رینگ را که از سال گذشته میلادی در اختیار لامبورگینی آونتادور SVJ بوده به خود ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

ساعاتی پیش کمپانی مرسدس بنز رسما اعلام کرد که مرسدس AMG GT Black Series موفق شده است رکورد پیست نوربرگ رینگ را که از سال گذشته میلادی در اختیار لامبورگینی آونتادور SVJ بوده به خود اختصاص دهد.

این هیولای تولید محدود که مجاز به استفاده خیابانی است، توانست رکورد 6 دقیقه و 48.047 ثانیه را در مسیر کامل پیست نوربرگ رینگ آلمان به طول 20.832 کیلومتر به ثبت برساند. این درحالیست که تمامی خودروهای سریعتر، در زمره نمونه های مسابقه ای و غیر مجاز برای استفاده خیابانی دسته بندی می شوند.

در واقع با حذف بخشی از مسیر جدید که با نام «T13» خوانده می‌شود، در حدود 5 ثانیه از زمان مذکور کم خواهد شد که باز هم این هیولای قدرتمند رکورد دار پیست باقی خواهد ماند.

پیش از بازسازی پیست نوربرگ رینگ این مسیر وجود نداشت و به همین دلیل رکوردهای گذشته شامل این بخش از مسیر نمی‌شوند. مسیر جدید اضافه شده به پیست در حدود 232 متر طول دارد.

این رکورد توسط راننده مسابقات سری GT3 شرکت مرسدس بنز « Maro Engel» به ثبت رسیده است.

مرسدس بنز مدعی شده که هیچ تغییر اضافی را برای ثبت این رکورد در  AMG GT Black Series انجام نداده است و تنها تنظیمات موجود بر روی خودرو را در حالت تمام مسابقه‌ای و مناسب برای ثبت رکورد در پیست قرار داده است.

به طور مثال اسپیلیتر جلو در حالت مسابقه‌ای تنظیم شده است. تیغه‌های اسپویلر نیز در حالت میانی قرار داده شده است و تنظیمات مربوط به سیستم تعلیق نیز با کاهش ارتفاع 5 میلی متری در جلو و 3 میلی متری در عقب همراه شده است. کمبر چرخ‌ها نیز در تهاجمی ترین زاویه ممکن قرار گرفته است و آنتی رول بارها نیز در سفت ترین حالت خود تنظیم شده‌اند.

سیستم کنترل کشش و پایداری 9 حالته این خودرو نیز به طور متناوب در حین رکورد شکنی در حالت 6 و 7 قرار گرفته است و لاستیک‌ها نیز از نوع میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 R MO است که به نوعی مسابقه‌ای ترین لاستیک شهری تولیدی این شرکت مشهور فرانسوی است.

راننده مرسدس بنز اعتقاد دارد که GT Black Series حتی از مدل مسابقه‌ای GT3 نیز سریع تر است. این رکورد در همان روزی به ثبت رسیده است که مرسدس با مدل GT 63 S توانست رکورد سریع ترین سدان چهاردرب و چهارسرنشین را به ثبت برساند.

مرسدس اعلام کرده است که شرایط هوایی برای ثبت بهترین رکورد به علت پایین بودن دمای هوا و خیس بودن برخی از پیچ ها مناسب نبوده است و در صورت ایده آل بودن شرایط رکورد بهتری در انتظار هر دو خودرو است.

GT Black Series از موتور 4 لیتری میل لنگ تخت V-8 تویین توربو نیرو می‌گیرد. این موتور توانایی تولید حداکثر قدرت 720 اسب بخار را دارد و این نیرو را تنها به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند.

GT Black Series

گرچه این خودرو قدرتمندترین خودرویی نیست که تا به حال سریع ترین دور پیست نوربرگ رینگ را به ثبت رسانده است اما در بخش شاسی و آیرودینامیکی به طور کامل مناسب ثبت رکورد در پیست های اتومبیل رانی است و از این نظر تنها محصولات خاصی همچون مک لارن سنا و پورشه 911 GT2 RS توانایی رقابت با آن را دارند.

به طور مثال زمان ثبت شده توسط پورشه 911 GT2 RS که توسط تیونر آلمانی یعنی Manthey Racing تقویت شده است برابر با 6 دقیقه و 44.749 ثانیه است که حتی از زمان ثبت شده توسط مرسدس بنز AMG GT Black Series نیز سریع تر است اما از آنجا که خودرو مذکور از نظر فنی ارتقا پیدا کرده است، رکورد سریع ترین خودروی تولید انبوه در اختیار مرسدس بنز AMG GT Black Series قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۹ آبان ۱۳۹۹

    امان از تو مرسدس?

  • Sina Elahi
    Sina Elahi | ۲۹ آبان ۱۳۹۹

    زمانشو اشتباه نوشتین اونتادور ۶:۴۴ مرسدس۶:۴۳

مطالب پیشنهادی