ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گفتگو با مدیرعامل صبا ایده؛ آغاز به کار فیلیمو مدرسه با راهبرد «سرگرم آموزی»

«فیلیمو مدرسه»، جدیدترین محصول هلدینگ «صبا ایده» است؛ پلتفرمی از ویدیوهای کمک آموزشی که تمامی دروس پایه اول تا نهم را پوشش می‌دهد. این مدرسه پایه‌های تحصیلی اول تا نهم را با رویکرد «تحول‌ و کیفی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۳

«فیلیمو مدرسه»، جدیدترین محصول هلدینگ «صبا ایده» است؛ پلتفرمی از ویدیوهای کمک آموزشی که تمامی دروس پایه اول تا نهم را پوشش می‌دهد. این مدرسه پایه‌های تحصیلی اول تا نهم را با رویکرد «تحول‌ و کیفی سازی آموزش» و منطبق با سرفصل‌های کتب درسی، تدریس خواهد کرد. از سوی دیگر مدرسه فیلیمو اصولی همچون «لذت یادگیری» و «عدالت آموزشی» را سرلوحه خود قرار داده است. «محمدجواد شکوری مقدم»، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (آپارات و فیلیمو) در گفتگویی با دیجیاتو از دلایل راه‌اندازی این محصول جدید می‌گوید.

او در پاسخ به این سوال که ایده‌ی فیلیمو مدرسه از کجا آمده به دیجیاتو گفت: «واقعیت این است که ایده «فیلیمو مدرسه» از اتفاقات پیرامون پاندمی کرونا آمد؛ حواشی پیرامون آموزش آنلاین و ناکارآمدی شیوه سنتی محصولات کمک آموزشی مانند آموزش دروس از طریق کنفرانس کال، یا ضعف کیفیت محتواهای تولید شده در سامانه های آموزش آنلاین، باعث شد که به نظر برسد آموزش کلاسیک، از این طریق بهره‌وری لازم را ندارد و ما بزرگترین خلا را نبود محتوای مناسب در ساختار کمک آموزشی کشور دانستیم. به همین دلیل شروع به تولید و تامین محتوا کردیم.»

شکوری مقدم اعلام می‌کند که امروز این ایده تحت یک پلتفرم VOD کمک آموزشی به نام فیلیمو مدرسه شروع به فعالیت کرده، به بازار عرضه شده و جامعه هدف آن هم محصلین پایه اول تا نهم هستند. مدیرعامل هلدینگ صبا ایده در پاسخ به این سوال که تمایز این فرآیند کمک آموزشی با دیگر محصولات موجود چیست، گفت:

«وجه تمایز و راهبرد اصلی ما در فیلیمو مدرسه، «سرگرم آموزی» (Edutainment) است و باور ما این است که مطالب آموزشی باید درقالب بازی و سرگرمی باشد؛ تا دانش آموزان در حین آموزش، لذت و یادگیری را همزمان تجربه کنند؛ برای آنکه آموزش حوصله سر بر و کسل کننده نباشد. دپارتمان آموزشی ما با هدایت دکتر «علی عبدالعالی»، که تجارب زیادی در حوزه سرگرم آموزی دارند با همراهی و کمک دپارتمان‌های تولیدی و هنری فیلیمو مدرسه با تلاش شبانه روزی سعی در تولید و به تصویر کشیدن مفاهیم آموزشی مطابق با سرفصل‌های کتب درسی در قالب ویدیو های کمک آموزشی هفتگی دارند.»

شکوری مقدم همچنین درباره‌ی محتوای آموزشی، و شیوه کار فیلیمو مدرسه به دیجیاتو توضیح داد که محتوای آموزشی در همه مقاطع تحصیلی به صورت «پوشا» تولید خواهد شد که به شکل برنامه سازی آموزشی و سرگرم کننده است. او در همین رابطه گفت:

«این شیوه آموزشی ترکیبی از فرم ها و فرمت‌های مختلفی از جمله رئال، بازی، عروسک، موشن گرافیک و برنامه‏‌های علمی یا دانشنما است. دانش‌نماها در دنیا یا به عبارت دیگر Science Show ها با نمایش دادن پدیده‌های جذاب، انگیزه مخاطب را برای فهم پدیده‏‌های مختلف تحریک می‌کنند و سپس با زبانی ساده مفاهیم پیچیده علمی توضیح داده می‌شود. ما با استفاده از این شیوه به صورت هفتگی برای هر درس، یک یا دو اپیزود را مطابق با سرفصل‏‌های درسی آموزش و پرورش، روی پلتفرم کمک آموزشی خود بارگذاری می‏‌کنیم که با روش‌‏های مختلف، آموزش‌های سرگرم کننده را به مخاطب ارائه می‏‌دهد.»

مدیرعامل هلدینگ صبا ایده همچنین به دیجیاتو گفت که فیلیمو مدرسه به توجه به موضوع عدالت آموزشی، در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان، زاهدان و ... خدمات آموزشی فیلیمو مدرسه، را کاملا رایگان و برای مناطق کم برخوردار تخفیفات جدی را بر اساس کد ملی اعمال کرده‌اند. سایر کاربران برای بهره‌گیری از فیلیمو مدرسه و دریافت محتوای مقطع تحصیلی، باید اشتراک تهیه کنند اما فعلا قیمت این محصول برای هر سال تحصیلی اعلام نشده است. با این حال آنچه در سایت فیلیمو مدرسه مشخص است اینکه فعلا این محصول برای تمام مقاطع تا ۱۵ آذر ماه رایگان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ozone
    ozone | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    جادی در این مورد پیشنهاد خوبی داده بود :
    چرا به جای تلاش هر معلم برای ساخت محتوای درسی کلاس خودش، آموزش و پرورش یا هر ارگان دیگه نمیاد به بهترین مدرس‌ها ابزار و زمان بده تا یک آموزش خوب و کامل از درس خودش بسازه؛‌ مثلا خانم فارسی ممکنه فارسی کلاس چهارم دبستان رو بهتر از همه درس داده باشه و همین ضبط بشه و در اختیار همه باشه.
    یا حتی بهتر از اون مثلا از هر درس هر پایه، ۱۰ استاد منتخب دوره بسازن و همه یکجا قرار بگیرن.
    بعد دانش آموزها یا حتی معلم‌ها هستن که می تونن توی کل کشور اگر خواستن خودشون درسشون رو ضبط کنن یا به بچه ها پیشنهاد بدن که فلان استاد رو نگاه کنن یا اگر بچه استادی رو دوست نداشت یا روشش براش مناسب نبود، خودش یک استاد دیگه رو تست کنه.

مطالب پیشنهادی