ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز
تکنولوژی

چرا بیت‌کوین دوباره در حال دستیابی به ارزشی رکوردشکنانه است؟

همین اواخر بود که در اخبار خواندیم بیت‌کوین به بالاترین ارزش خود طی سه سال اخیر رسیده و حالا پیش‌بینی می‌شود که بیت‌کوین تا پایان سال جاری میلادی، ارزشی رکوردشکنانه و بی‌سابقه بیابد. بزرگ‌ترین ارز ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

همین اواخر بود که در اخبار خواندیم بیت‌کوین به بالاترین ارزش خود طی سه سال اخیر رسیده و حالا پیش‌بینی می‌شود که بیت‌کوین تا پایان سال جاری میلادی، ارزشی رکوردشکنانه و بی‌سابقه بیابد. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، در سال ۲۰۱۷ رشدی انفجاری را تجربه کرد که دلیل عمده‌اش، افزایش تمایل ناگهانی مصرف‌کنندگان بود.

بعد از کاهش ارزش بیت‌کوین، میزان تمایل مصرف‌کنندگان نیز کاهش یافت و بیت‌کوین با قیمت حدودی ۱۸ هزار دلار به ازای هر کوین -یعنی ۲۰۰۰ دلار کمتر از پیک قیمتش- به کار خود ادامه داد. در ماه مارس امسال نیز بیت‌کوین با قیمت کمتر از ۵۰۰۰ دلار مبادله می‌شد و از آن زمان، شاهد افزایش ۵۲ درصدی ارزش بوده است.

حالا برخی متخصصین پیش‌بینی کرده‌اند که بیت‌کوین برای نخستین بار در تاریخچه خود، می‌تواند در برهه کریسمس به ارزش رکوردشکن ۲۰ هزار دلار دست یابد.

عامل افزایش ارزش بیت‌کوین چیست؟

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت، ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به این حوزه باشد که حالا بیت‌کوین را یک سرمایه‌گذاری امن برای آینده تلقی می‌کنند.سیمون پیترز، تحلیلگر پلتفرم سرمایه‌گذاری eToro می‌گوید: «انبوهی از فاکتورهای مختلف در افزایش قیمت کنونی وجود دارد». از جمله این فاکتورها می‌توان به ورود سرمایه‌گذاران سازمانی بزرگ که جزو سرمایه‌گذاران قابل اعتماد دسته‌بندی می‌شوند، شکل‌گیری برنامه‌های دریافت مقرری مبتنی بر بیت‌کوین و تمایل دانشگاه‌ها به پرداخت فاند در قالب این رمزارز اشاره کرد.

تحلیلگران موسسه JP Morgan نیز می‌گویند که افرادی که پیشتر روی طلا سرمایه‌گذاری می‌کردند، حالا بیت‌کوین را جایگزینی مدرن برای طلا تلقی می‌کنند. اصلی‌ترین شباهت میان بیت‌کوین و طلا اینست که مقادیر محدودی از هر دو در بازار یافت می‌شود. بیت‌کوین در حال حاضر به ۲۱ میلیون کوین محدود شده است.

راس مولد، سرمایه‌گذاری در شرکت AJ Bell توضیح می‌دهد که «منابع محدود بیت‌کوین باعث می‌شود گزینه‌ای جذاب برای افرادی باشد که نیاز به حفظ سرمایه خود دارند. آن هم در دورانی که پول در گردش دارد افزایش می‌یابد». این «افزایش پول در گردش» ارتباطی مستقیم با پاندمی کووید-۱۹ دارد و بانک‌های مرکزی در حال پمپاژ میلیاردها دلار به اقتصاد خود هستند تا از اثرات بالقوه قرنطینه اجباری جان سالم به در ببرند.

ترندهای جستجو نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان عادی هم مجددا به بیت‌کوین علاقه‌مند شده‌اند و خود این موضوع می‌تواند عاملی دیگر در روند افزایش قیمت باشد.

از این پس چه می‌شود؟

بیت‌کوین همواره به ناپایداری معروف بوده و این یعنی تشخیص‌اش دشوار است که در آینده چه می‌شود. البته اخیرا شاهد ثبات بیشتر این رمزارز نسبت به گذشته بوده‌ایم. پی‌پل که اکنون بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر دارد در ماه اکتبر اعلام کرد که بزودی مشتریانش می‌توانند بیت‌کوین را درون سرویس‌هایش ذخیره و خرج کنند.

بسیاری از متخصصین اکنون باور دارند که در کریسمس پیش رو، بیت‌کوین به رکوردی تازه از نظر ارزش خواهد رسید. از سوی دیگر، مایک نوووگراتز، سرمایه‌گذار میلیاردر اخیرا در پاسخ به میسی ویلیامز، ستاره سریال Game of Thrones، در توییتر نوشت که بیت‌کوین می‌تواند قیمتی معادل ۶۵ هزار دلار بیابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mhb
    mhb | ۲۹ آبان ۱۳۹۹

    دوباره گندش درمیاد

مطالب پیشنهادی