ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نماینده مجلس در کارگروه فیلترینگ: موافق رفع فیلتر یوتیوب و توییتر نیستم

عضو جدید کارگروه فیلترینگ که چندی پیش به این کارگروه اضافه شده در جدیدترین مصاحبه رسانه‌ای خود، از مواضع‌اش در قبال فیلترینگ و سایت‌های بین‌المللی صحبت کرده و تاکید کرده با فیلترینگ توییتر و یوتیوب ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

عضو جدید کارگروه فیلترینگ که چندی پیش به این کارگروه اضافه شده در جدیدترین مصاحبه رسانه‌ای خود، از مواضع‌اش در قبال فیلترینگ و سایت‌های بین‌المللی صحبت کرده و تاکید کرده با فیلترینگ توییتر و یوتیوب موافق است. او همچنین تاکید کرده که مسئولان نباید در این شبکه اجتماعی فعالیت کنند. این نکته نیز در حالی مطرح شده که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس یازدهم در توییتر فعالند.

«جواد حسینی کیا» در گفت‌وگو با «انتخاب» تاکید کرده که برخی شبکه‌های اجتماعی زمینه سیاه‌نمایی را فراهم کرده و این پلتفرم‌ها بلندگوی جریان‌های معاند نظام و بیگانه می‌شوند که این مساله از دیدگاه او قابل قبول نیست.

حسینی کیا در واکنش به این موضوع که امروز بسیاری از مسئولان رسمی کشور، اکانت رسمی در توییتر دارند و در این وضعیت چرا توییتر باید فیلتر باشد، گفت: «من با رفع فیلتر توییتر موافق نیستم. همین طور درباره حضور مسئولان در شبکه توییتر که البته مشابه این وضعیت را در شبکه‌های اجتماعی نیز شاهد هستیم، بارها به مسئولان گفته شده که نباید عضو باشند ولی متاسفانه این مساله را رعایت نکردند.»

حسینی کیا تاکید کرده که ظرفیت رفع فیلتر یوتیوب و توییتر در کشور فراهم نیست و موافق رفع فیلتر این دو پلتفرم جهانی در ایران نیست: «من فکر نمی‌کنم که چه یوتیوب و چه توییتر رفع فیلتر شوند، چراکه ظرفیت رفع فیلتر آن در کشور احساس نمی‌شود.»

رفع فیلتر یوتیوب و توییتر اگرچه وعده‌ای نبوده که وزارت ارتباطات دولت دوازدهم آن را داده باشد اما وزیر ارتباطات از سال ۹۶ و زمانی که روی کار آمد اعلام کرده بود که برای رفع فیلتر این دو شبکه اجتماعی تلاش می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد اعضای جدید کارگروه فیلترینگ چندان با اعضای ارشد وزارت ارتباطات موافق نیستند.

حسینی کیا هفته گذشته از کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وارد کارگروه فیلترینگ شده است. می‌توانید برای اطلاع از کارنامه بیشتر او و دیگر عضو کارگروه جدید کارگروه فیلترینگ به این مطلب مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۳ آذر ۱۳۹۹

    هر وقت تونستی یوتیوب رو اسپل کنی بعد بیا فیلترش کن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی