ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان: شمار واقعی افراد افراد مبتلا به کرونا 6 برابر آمارهای رسمی است

هر روز رسانه‌های سراسر جهان آمار و اطلاعاتی در مورد تعداد افرادی که به ویروس کرونا آلوده می‌شوند، ارائه می‌دهند؛ اما سوال مهم این است که این اطلاعات آماری چقدر صحت دارد و تا چه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

هر روز رسانه‌های سراسر جهان آمار و اطلاعاتی در مورد تعداد افرادی که به ویروس کرونا آلوده می‌شوند، ارائه می‌دهند؛ اما سوال مهم این است که این اطلاعات آماری چقدر صحت دارد و تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟ بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد به صورت متوسط آمار واقعی مبتلایان به بیماری کرونا 6 برابر آمار رسمی در کشورهای مختلف جهان است.

محققان استرالیایی در مطالعه تحقیقاتی جدید، آمار واقعی افراد مبتلا به کووید-19را در کشورهای ایالات متحده، استرالیا، کانادا، کره جنوبی و 11 کشور اروپایی دیگر مورد بررسی قرار دادند.

در حالیکه برخی کشورها آمار دقیق‌تری از افراد مبتلابه بیماری کرونا ارائه می‌‌‌دهند؛ اما کماکان آمار رسمی منعکس کننده آمار واقعی نیستند. مثلا در کره جنوبی آمار واقعی افراد مبتلا در حدود 2.6 برابر آمار رسمی اعلام شده است. در حالیکه وضعیت در ایتالیا کمی متفاوت است و تعداد واقعی افرادی که به ویروس آلوده شده‌‌اند در حدود 17.5 برابر آمار رسمی است که اعلام می‌شود.

از بین کشورهایی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند، استرالیا از نظر سطح تشخیص بیماری، عملکرد بهتری از خود نشان داده است؛ اما در این کشور نیز آمارهای رسمی یک پنجم آمار واقعی را نشان می‌دهد.

مطالعات مختلفی در مورد تعداد مبتلایان در آمریکا طی ماه‌های مختلف انجام شده است. برخی مطالعات نشان می‌دهد فروردین‌ماه آمار واقعی افراد آلوده به ویروس کرونا در آمریکا بین 3 تا 20 برابر آمار رسمی اعلام شده، بوده است.

این در حالی است که مطالعات جدید، آمار واقعی افراد مبتلا به کرونا در آمریکا را 10 برابر بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده از سوی این کشور برآورد می‌کند.

فرانسه، ایتالیا، بلژیک و انگلیس از نظر اطلاعات اماری مبتلایان به بیماری کرونا، وضعیت مناسبی ندارند. مطالعات جدید نشان می‌دهد که آمارهای رسمی در این کشورها تنها 10 درصد آن چیزی که در عمل اتفاق می‌افتد را منعکس می‌کنند.

محققان استرالیایی با بررسی تعداد فوتی‌های قبل از کرونا و مقایسه آن با شرایط فعلی متوجه شده‌اند که آمارهای رسمی کمتر از آن چیزی است که در عمل اتفاق می‌افتد.

محققان ادعا می‌کنند که با استفاده از روش‌های جدید آماری می‌توانند تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا را برآورد کنند. بررسی‌ آنها نشان می‌دهد مرداد ماه امسال آمار واقعی مبتلایان به صورت متوسط در سراسر جهان حدود 6 برابر بیشتر از آمار رسمی گزارش شده است.

آنها برای برآورد آماری، تعداد فوتی‌ها و مبتلایان را تحلیل می‌کنند. وقتی تعداد فوتی‌‌ها افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه انتظار می‌رود تعداد افراد مبتلا به بیماری نیز افزایش پیدا کرده باشد.

استخراج آمار تعداد فوتی‌‌ها کار پیچیده‌ای نیست و راحت‌تر از تعداد مبتلایان می‌‌توان به چنین آماری دست پیدا کرد. محققان استرالیایی با استفاده از این داده‌‌‌‌ها، تعداد افرادی که به ویروس آلوده شده‌اند را تخمین می‌زنند.

این در حالی است که برآورد تعداد دقیق مبتلایان به خاطر کمبود تست‌های دقیق در کشورهای مختلف بسیار دشوار است. هر چند در این پروژه 11 کشور مورد مطالعه قرار گرفته اما بدون تردید همین مساله در مورد کشورهای دیگر دنیا هم صدق می‌کند چرا که آنها از نظر لجستیک و امکانات از این 11 کشور عقب‌تر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۳۰ آبان ۱۳۹۹

    وقتی آمار اون کشورا غیرواقعیه،آمار ایران و افغانستان حتما واقعی نیست.مخصوصا افغانستان?

  • AliKratos
    AliKratos | ۳۰ آبان ۱۳۹۹

    کرونای اونایی که با آزمایش پی سی آر میدن فقط ثبت میشه واسه همون میگن ۶ برابره

  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۳۰ آبان ۱۳۹۹

    اینم آماره دیگه، به اینم نمیشه اعتماد کرد!

مطالب پیشنهادی