ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ M1
تکنولوژی

اپل: ارائه ویندوز برای مک‌های M1 به تصمیم مایکروسافت بستگی دارد

«کریگ فدریگی»، نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که قابل اجرا بودن یا نبودن ویندوز در مک‌های جدید که به چیپ M1 مجهز شده‌اند کاملا به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

«کریگ فدریگی»، نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که قابل اجرا بودن یا نبودن ویندوز در مک‌های جدید که به چیپ M1 مجهز شده‌اند کاملا به تصمیم مایکروسافت بستگی دارد.

فدریگی درباره اینکه امکان اجرای نسخه مخصوص ARM ویندوز روی شبیه‌ساز مک وجود دارد، به این موضوع اشاره کرده که مایکروسافت باید در این زمینه تصمیم بگیرد. فدریگی اعلام کرده:

«ما فناوری‌های اصلی برای اجرای نسخه ARM ویندوز روی این محصولات را داریم. مایکروسافت باید در این زمینه تصمیم بگیرد تا مجوز چنین فناوری را جهت استفاده از آن در اختیار کاربران این مک‌ها قرار دهد. مک‌ها توانایی اجرای چنین کاری را دارند.»

زمانی که در این مصاحبه درباره پشتیبانی از پردازنده‌های اپل سوال پرسیده شد، کریگ فدریگی اعلام کرد:

«ما یک نسخه جدید از macOS ایجاد نکردیم و ورژن خاصی از آن برای مک‌های مجهز به M1 وجود ندارد. ما آن را به عنوان یک سیستم عامل واحد توسعه داده‌ایم که روی هر دو سیستم کار می‌کند. وقتی ما می‌گوییم در سال‌های آینده از مک‌های مجهز به اینتل پشتیبانی می‌کنیم، در حال صحبت درباره سیستم عامل هستیم.»

پروژه های نافرجام اپل

در حالی که کاربران به تازگی به مک‌های مجهز به چیپ اپل M1 دسترسی پیدا کرده‌اند، شاهد انتشار اطلاعات بیشتری درباره نحوه طراحی اولین تراشه انحصاری اپل برای مک‌ها هستیم.

به گفته سروجی، مبانی ساخت اولین اپل سیلیکون بیش از یک دهه پیش آغاز شده و اپل با استفاده از معماری مقیاس‌پذیر می‌تواند یک تراشه سفارشی کاملا متفاوت توسعه دهد. سروجی اعلام کرده که چیپ M1 روی مبانی یکسان با تراشه‌های سری A تولید شده است. به اعتقاد مدیران اپل، معماری یکپارچه این چیپ باعث افزایش بهره‌وری انرژی و عملکرد می‌شود.

اپل سیلیکون

در پایان این مصاحبه از احساس آن‌ها درباره مهاجرت به پردازنده M1 پرسیده شد که در پاسخ به انجام این کار در گذشته اشاره شد. «گرگ جاسویاک»، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل به این موضوع اشاره کرد که تمام کارها داخل اپل انجام شده و از این اقدام هیجان‌زده هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی