ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک با چیپ ۶ نانومتری MT6893 به اسنپدراگون ۸۶۵ نزدیک می‌شود

انتشار بنچمارک چیپست MT6893 مدیاتک در پلتفرم گیک‌بنچ ۵ از عملکرد مشابه این چیپست با اسنپدراگون ۸۶۵ در آزمایش‌های تک هسته‌ای خبر می‌دهد. بر اساس برخی شایعه‌ها، مدیاتک در حال توسعه یک چیپست جدید موبایل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

انتشار بنچمارک چیپست MT6893 مدیاتک در پلتفرم گیک‌بنچ ۵ از عملکرد مشابه این چیپست با اسنپدراگون ۸۶۵ در آزمایش‌های تک هسته‌ای خبر می‌دهد.

بر اساس برخی شایعه‌ها، مدیاتک در حال توسعه یک چیپست جدید موبایل به نام MT6893 با معماری شبیه به چیپست اگزینوس ۱۰۸۰ سامسونگ و لیتوگرافی ۶ نانومتری شرکت TSMC است. بنچمارک این چیپست حدوداً یک هفته قبل در پلتفرم گیک‌بنچ ۴ منتشر شد که از برتری آن در آزمایش تک هسته‌ای در برابر چیپست دیمنسیتی +1000 خبر می‌داد.

حال بنچمارک MT6893 در پلتفرم گیک‌بنچ ۵ نیز رؤیت شده که نشان می‌دهد این محصول نه تنها از لحاظ قدرت CPU برتر از دیمنسیتی +1000 است، بلکه شانه به شانه چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام می‌ایستد.

بنچمارک چیپست MT6893 در پلتفرم گیک بنچ ۵ (چپ) در مقایسه با چیپست دیمنسیتی +1000 (ردمی K30 اولترا) و اسنپدراگون ۸۶۵ (وان‌پلاس ۸)

آنطور که در گزارش نوشته شده، چیپست MT6893 هشت هسته خواهد داشت که شامل یک هسته Cortex-A78 با حداکثر سرعت ۳.۰ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با سرعت ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex-A55 با سرعت حداکثر ۲.۰ گیگاهرتز می‌شود. این چیپست از پردازشگر گرافیکی Mali-G77 MC9 برخوردار است و احتمالاً در دو نسخه عرضه خواهد شد.

دیمنسیتی +1000 که از آن به عنوان قوی‌ترین چیپست خانواده دیمنسیتی یاد می‌شود، اردیبهشت ماه سال جاری با پشتیبانی از رم LPPDR4x و استاندارد UFS 2.0 معرفی شد. حال آنطور که در گزارش آمده چیپست MT6893 احتمالاً از رم LPDDR5 و استاندارد UFS 3.0 پشتیبانی خواهد کرد و در این دو زمینه از دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس برتر خواهد بود. این چیپ برای بکارگیری در موبایل‌های مقرون به صرفه ساخته شده و به زودی معرفی می‌شود.

مدیاتک هفته گذشته از چیپست ۷ نانومتری دیمنسیتی ۷۰۰ مجهز با پشتیبانی از شبکه 5G برای موبایل‌های مقرون به صرفه رونمایی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • King Arc s
    King Arc s | ۳ آذر ۱۳۹۹

    مدیاتک به دل آدم نمی شینه

  • irjesus
    irjesus | ۲ آذر ۱۳۹۹

    تلاشش خوبه ولی یک سال عقبه

مطالب پیشنهادی