ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

FCC بخشی از طیف ۵.۹ گیگاهرتز را برای وای‌فای آزاد کرد

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) با اختصاص مقدار بیشتری از طیف بی‌سیم به شبکه وای فای برای مصارف بی‌نیاز از مجوز موافقت کرد. پیش‌بینی می‌شود این اقدام به بهبود سرعت و کاهش ترافیک در شبکه‌های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) با اختصاص مقدار بیشتری از طیف بی‌سیم به شبکه وای فای برای مصارف بی‌نیاز از مجوز موافقت کرد. پیش‌بینی می‌شود این اقدام به بهبود سرعت و کاهش ترافیک در شبکه‌های ۵ گیگاهرتز وای فای منجر شود.

کمیسیون ارتباطات فدرال بخشی از طیف بی‌سیم در محدوده فرکانس ۵.۹ گیگاهرتز را برای استفاده خانگی بدون مجوز آزاد کرد. این محدوده بیش از دو دهه قبل برای ارتباط خودرو با خودرو (V2V) و خودرو با زیرساخت (V2I) در نظر گرفته شده بود، اما حالا به دلیل عدم استفاده صنعت خودرو از این محدوده، کمیسیون ارتباطات فدرال آن را برای مصارف بی‌نیاز از مجوز وای فای آزاد کرده است.

FCC با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز به دو دهه استفاده غیر مؤثر از باند ارزشمند ۵.۹ گیگاهرتز خاتمه می‌دهیم.» این سازمان اضافه کرد که کاربران می‌توانند با بروزرسانی نرم افزاری دیوایس‌های وای فای کنونی خود از طیف جدید بهره‌مند شوند.

انتظار می‌رود افزایش ظرفیت وای فای سبب بهبود جزئی سرعت و پایداری بیشتر شود. وای فای در دو دهه گذشته برای استفاده‌های بی‌نیاز از مجوز در محدوده ۴۰۰ مگاهرتز فعالیت می‌کرد و حالا با آزادسازی ۴۵ مگاهرتز دیگر پیش‌بینی می‌شود سرعت اینترنت کمی بهبود یابد.

اردیبهشت ماه امسال بزرگ‌ترین ارتقا وای فای در ۲۰ سال اخیر اتفاق افتاد و FCC از آزادسازی فرکانس ۶ گیگاهرتز برای استفاده‌های بی‌نیاز از مجوز خبر داد. کمیسیون ارتباطات فدرال در پی این تصمیم ۱۲۰۰ مگاهرتز از باند ۶ گیگاهرتز را آزاد و ظرفیت شبکه را سه برابر کرد. اکثر دیوایس‌ها هنوز بروزرسانی سازگاری با طیف جدید را دریافت نکرده‌اند، اما پیش‌بینی می‌شود پس از آپدیت سرعت و پایداری به طور قابل توجهی افزایش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی