ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بریتانیا مجوز استفاده از واکسن کرونا فایزر را صادر کرد

واکسن کرونا فایزر در فاز سوم آزمایش‌های بالینی کارایی بالاتر از ۹۰ درصد داشته و سازنده آن خواستار دریافت مجوز استفاده اضطراری از کشورهای مختلف شده بود. حالا بریتانیا تبدیل به اولین کشور غربی شده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۵

واکسن کرونا فایزر در فاز سوم آزمایش‌های بالینی کارایی بالاتر از ۹۰ درصد داشته و سازنده آن خواستار دریافت مجوز استفاده اضطراری از کشورهای مختلف شده بود. حالا بریتانیا تبدیل به اولین کشور غربی شده که برای این واکسن مجوز صادر کرده است.

طبق گزارش گاردین، این واکسن از سوی آژانس نظارت روی داروها و محصولات بهداشتی بریتانیا (MHRA) مجوز استفاده اضطراری دریافت کرده است. MHRA با اختیاراتی که دولت در اختیارش قرار داده، می‌تواند تحت شرایط خاص تا پیش از پایان سال جاری میلادی برای واکسن‌ها مجوز صادر کند.

اولین دوزهای واکسن کرونا فایزر در روزهای آینده در اختیار دولت بریتانیا قرار می‌گیرد. این کشور ۴۰ میلیون دوز از این واکسن را خریداری کرده و با توجه به اثربخشی ۹۵ درصدی، امید زیادی به کاهش سرعت شیوع کرونا به وسیله آن در بریتانیا وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی ارشد فایزر، «آلبرت بورلا» اعلام کرده:

«مجوز استفاده اضطراری در بریتانیا یک اتفاق تاریخی برای مقابله با ویروس کرونا است. این مجوز هدفی است که از زمان اعلام پیروزی علم بر این بیماری، روی آن کار کرده‌ایم. ما توانایی MHRA برای ارزیابی دقیقو اقدام به موقع برای کمک به مراقبت از شهروندان بریتانیا را تحسین می‌کنیم.

ما منتظر دریافت مجوزهای بیشتری از مناطق مختلف هستیم و روی تامین یک واکسن باکیفیت برای مردم در سراسر جهان تمرکز می‌کنیم. با توجه به ابتلای روزانه هزاران نفر به کووید-۱۹، هر روز اهمیت بالایی برای پایان همه‌گیری کرونا دارد.»

در حالی که این واکسن باید در دمای منفی ۷۰ درجه نگهداری شود، فایزر اعلام کرده که می‌توان حداکثر آن را تا پنج روز در یخچال با دمای ۲ تا ۸ درجه نگه داشت. این واکسن‌ ابتدا در اختیار ساکنان آسایشگاه‌ها قرار می‌گیرد چرا که نمی‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. امسال ۱۰ میلیون دوز از این واکسن در اختیار دولت بریتانیا قرار می‌گیرد.

واکسن کرونا فایزر با همکاری کمپانی آلمانی BioNTech توسعه پیدا کرده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی ۵۰ میلیون دوز از آن تولید شود. تا پایان سال ۲۰۲۱ باید منتظر تولید ۱.۳ میلیارد واکسن فایزر باشیم. ایالات متحده آمریکا ۱۰۰ میلیون دوز و اروپا ۲۰۰ میلیون دوز از این واکسن را سفارش داده‌اند و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده برای آن مجوز صادر کنند.

علاوه بر فایزر، واکسن کرونا مدرنا هم احتمالا در آینده نزدیک مجوز استفاده اضطراری از کشورهای مختلف دریافت می‌کند. این واکسن که تنها در دو روز طراحی شده، در جدیدترین نتایج آزمایش‌های بالینی به کارایی ۱۰۰ درصدی برای جلوگیری از بروز علائم شدید کرونا دست پیدا کرده است. قیمت واکسن کرونا همه شرکت‌ها یکسان نیست و البته تعدادی از دولت‌ها بخش بزرگی از هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۱۲ آذر ۱۳۹۹

    ایران هم دوبرابر جمعیت خود داروی امام کاظم از چبن پیش خرید کرده که بزودی میرسن

مطالب پیشنهادی