ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی استارتاپ Aevum از بزرگترین پهپاد دنیا برای پرتاب راکت به مدار زمین

استارتاپ «Aevum» در زمینه پرتاب‌های فضایی فعالیت دارد و از پهپاد خودکار و غول پیکر «Ravn X» به عنوان مرحله اول سیستم پرتاب بهره خواهد برد. برای پرتاب ماهواره‌ها به مدار نیازی نیست همیشه از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

استارتاپ «Aevum» در زمینه پرتاب‌های فضایی فعالیت دارد و از پهپاد خودکار و غول پیکر «Ravn X» به عنوان مرحله اول سیستم پرتاب بهره خواهد برد.

برای پرتاب ماهواره‌ها به مدار نیازی نیست همیشه از راکت‌های فضایی نظیر فالکون استفاده شود و استارتاپ Aevum که تنها ۴ سال عمر دارد، بر اساس همین ایده از پهپادی کاملا خودکار با قابلیت برخاست عمودی رونمایی کرده که ماهواره را تا ارتفاع خاصی حمل کرده و پس از آن قرار دادن محموله در مدار را به عمده مرحله دوم می‌گذارد.

پهپاد ۲۵ تنی و بدون سرنشین Ravn X حدود ۲۴.۳ متر طول دارد و پهنای بال‌های آن به ۱۸.۲ متر می‌رسد. این پرنده نقش یک سکوی پرتاب متحرک را ایفا کرده و حین پرواز راکتی دو مرحله‌ای را پرتاب خواهد کرد که قادر به حمل بارهایی با وزن ۱۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم به مدار پایینی زمین است. Ravn X پس از دریافت مجوزها طی ۱۸ ماه آینده آماده انجام عملیات خواهد بود.

هدف اصلی شرکت از تولید این پهپاد ارائه سرویسی سریع برای پرتاب ماهواره است که در ۱۸۰ دقیقه محموله را در مدار قرار داده و به سرعت آماده انجام عملیاتی دیگر شود. Ravn X از همان سوختی استفاده می‌کند که در پرواز جت‌های عادی کاربرد دارد اما توانایی برخاست و فرود عمودی در هر آب و هوایی را دارد. این پرنده در صورت نیاز می‌تواند روی باندهای یک مایلی نیز پرواز و فرود را انجام دهد، در نتیجه عملا با هر باند فرودی در دنیا سازگار است.

Aevum قصد دارد سالانه بین ۸ تا ۱۰ پرتاب را با هزینه‌ای بین ۵ تا ۷ میلیون دلار انجام دهد. Aevum پیش از این قراردادی ۴.۹ میلیون دلاری را در چارچوب «برنامه خدمات مداری ۴» با نیروی هوایی آمریکا امضا کرده اما هدف نهایی این است که ۸۵ درصد از کسب و کار خود را با مشتریان بخش خصوصی پیش برده و تنها ۱۵ درصد از آن را با اتکا به آژانس‌های تحقیقاتی و دفاعی انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    باید آمریکا تحریم‌ کنه، چون میخواد به نظامی ها هم سرویس بده

    • آریا
      آریا | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

      خودش امریکاییه .کی تحریمش کنه؟?

  • Alireza?
    Alireza? | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    الان دیگه نوآوری توی حوزه فضا رو دوش بخش خصوصیه

مطالب پیشنهادی