ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا شرکت‌های مخابراتی‌ خود را مجبور به حذف تجهیزات هواوی کرد

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا به برخی اپراتورها و شرکت‌های مخابراتی آمریکا دستور داد تا تمامی تجهیزات ساخت هواوی را از شبکه خود حذف کنند. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) به تعدادی از شرکت‌های مخابراتی ایالات ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا به برخی اپراتورها و شرکت‌های مخابراتی آمریکا دستور داد تا تمامی تجهیزات ساخت هواوی را از شبکه خود حذف کنند.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) به تعدادی از شرکت‌های مخابراتی ایالات متحده دستور حذف تجهیزات ساخت هواوی را داده است. این شرکت چینی از طرف دولت آمریکا متهم به جاسوسی از کشورها با استفاده تجهیزات مخابراتی شده و تصمیم جدید کمیسیون ارتباطات فدرال پس از بررسی این ادعا صورت پذیرفته است.

اجیت پای (Ajit Pai)، رییس FCC در بیانیه‌ای اعلام کرد: «لیستی بلند و بالا از اسناد ما را وادار به این تصمیم کرده است. اما به طور خلاصه، هواوی سابقه‌ای طولانی و قابل ردیابی در همکاری نزدیک با ارتش چین، آژانس‌های اطلاعاتی و همچنین دولت چین در تمام سطوح تا مؤسسش دارد.»

پای افزود: «هواوی از قانونی تبعیت می‌کند که آن را وادار به همکاری پنهانی با آژانس‌های اطلاعاتی چین می‌کند و اجازه آشکار کردن این رابطه را ندارد. علاوه بر این، نگرانی‌ها در مورد این شرکت بی‌پایه و اساس نیستند: نهادهای مستقل چندین آسیب‌پذیری امنیتی در تجهیزات هواوی شناسایی کرده‌اند و معتقدند محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات مشابه شرکت‌های رقیب امنیت پایین تری دارد که احتمالاً عمداً به این شکل ساخته شده‌اند.»

FCC در اطلاعیه خود به اپراتور خاصی اشاره نکرده، اما اپراتورهایی که تحت برنامه‌ای به نام Universal Service Fund از دولت آمریکا کمک مالی دریافت می‌کنند، باید تجهیزات هواوی را حذف کنند. این برنامه سوبسید که ارزش سالانه آن ۸.۳ میلیارد دلار است، برای کمک به شرکت‌های مخابراتی در جهت گسترش دسترسی به اینترنت و پوشش شبکه تلفن همراه در ایالات متحده در نظر گرفته است.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا می‌گوید یک صندوق کمک هزینه جداگانه در نظر گرفته تا اپراتورهای کوچک‌تر بتوانند از پس هزینه سنگین جایگزینی تجهیرات هواوی برآیند. آنطور که BBC در ادامه گزارش خود اشاره می‌کند، هزینه جایگزینی تجهیزات هواوی در حدود ۱.۶ میلیارد دلار تخمین شده است.

سخنگوی هواوی این تصمیم را «ناامیدکننده» خواند و مدعی شد ارائه شبکه 5G در آمریکا را دو تا سه سال عقب می‌اندازد. مقامات برزیل نیز به تازگی اعلام کرده اند ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی هزینه راه اندازی شبکه 5G در این کشور را بسیار بالا خواهد برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    باز ترولهای هواوی ریختن زیر پستی که اسم هواوی بیاد ? ?
    جاهای دیگه پیداشون نیست ?
    برید به فکر یه شغل شرافتمندانه باشید ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی