ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اپ GameDriver سامسونگ با هدف بهبود تجربه بازی با گلکسی S20 و نوت ۲۰

در دنیای کامپیوترها، شرکت‌ها با ارائه بروزرسانی برای درایورهای GPU عملکرد محصولات خود را در زمینه گیمینگ افزایش می‌دهند و حالا سامسونگ با ارائه اپ «GameDriver» در چنین مسیری گام برداشته است. کاربران برخی گوشی‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

در دنیای کامپیوترها، شرکت‌ها با ارائه بروزرسانی برای درایورهای GPU عملکرد محصولات خود را در زمینه گیمینگ افزایش می‌دهند و حالا سامسونگ با ارائه اپ «GameDriver» در چنین مسیری گام برداشته است.

کاربران برخی گوشی‌های هوشمند در گذشته با دریافت بروزرسانی شاهد بهبود عملکرد دستگاه خود در زمینه گیمینگ بودند. نزدیک به یکسال است که کوالکام چنین کاری را انجام می‌دهد و اخیرا سامسونگ هم با ارائه یک برنامه اندرویدی به نام GameDriver عملکرد گیمینگ تعدادی از محصولات خود را بهبود می‌دهد.

این اپلیکیشن تنها برای گوشی‌های سری گلکسی S20 و گلکسی نوت ۲۰ در دسترس است و عملکرد آن‌ها در برخی بازی‌ها مانند Call of Duty: Mobile، فورتنایت و Black Desert را بهبود می‌دهد. سامسونگ در آینده بازی‌های بیشتری را به این لیست اضافه خواهد کرد و چندین توسعه‌دهنده بازی هم حاضر به همکاری در این پروژه هستند.

سامسونگ

طبق اعلام سامسونگ، بهینه‌سازی GPU پس از همکاری با گوگل و سازندگان بزرگ GPU مانند شرکت‌های ARM و کوالکام انجام شده است. اگرچه در ابتدا دستگاه‌های کمی از این اپ پشتیبانی می‌کنند، اما این کمپانی کره‌ای وعده داده در آینده نزدیک این برنامه با محصولات بیشتری سازگار شود. این برنامه برای GPU آدرنو و Mali منتشر شده است.

شرکت‌ها در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به توانایی گوشی‌ها در زمینه اجرای بازی داشته‌اند. علاوه بر توسعه سخت افزارهای قدرتمند و همچنین راه‌حل‌های نرم افزاری، برخی کمپانی‌ها شروع به توسعه گوشی‌های گیمینگ کرده‌اند که برای مثال می‌توان به راگ فون ۳ ایسوس و بلک شارک 3S شیائومی اشاره کرد.

این محصولات از هیت سینک و سیستم خنک‌کننده مایع مشابه با کامپیوترهای گیمینگ بهره می‌برند و حتی محصولاتی مانند گوشی‌های گیمینگ ایسوس از یک وسیله‌ جانبی خارجی برای کاهش دما هم پشتیبانی می‌کنند.

با بهینه‌سازی‌های نرم افزاری و ارائه اپ‌هایی مانند GameDriver سامسونگ، در آینده گوشی‌ها نقش مهمتری در صنعت بازی ایفا خواهند کرد و همچنین شاهد انتشار بازی‌های باکیفیت‌تری برای آن‌ها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammadrd
    mohammadrd | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    امیدوارم شرکت شروع به ارائه دسته های مخصوص خودشون کنن و پشتیبانی ازش هم داشته باش تا یه تجربه کنسولی کامل رو موبایل داشته باشیم

  • سجاد
    سجاد | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    امیدوارم برای S10 PLUS هم منتشر بشه.

مطالب پیشنهادی