ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوئینگ پهپاد سوخت‌رسان MQ-25 را با موفقیت آزمایش کرد

بوئینگ نسخه آزمایشی پهپاد سوخت‌رسان MQ-25 را با نصب تانکر سوخت زیر یکی از بال‌های آن برای اولین بار آزمایش کرد. بوئینگ پهپادی خودران توسعه داده که در آینده از آن برای سوخت رسانی به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

بوئینگ نسخه آزمایشی پهپاد سوخت‌رسان MQ-25 را با نصب تانکر سوخت زیر یکی از بال‌های آن برای اولین بار آزمایش کرد.

بوئینگ پهپادی خودران توسعه داده که در آینده از آن برای سوخت رسانی به جنگنده‌ها استفاده خواهد شد. نیروی دریایی آمریکا امیدوار است استفاده از این پهپاد سبب تمرکز بیشتر خلبانان بر وظایف مستقیم و مهم‌تر شود.

پهپاد مورد بحث، MQ-25 نام داشته و بوئینگ نسخه آزمایشی آن را با نصب تانکر زیر یکی از بال‌های آن برای اولین بار آزمایش کرد. در این آزمایش که ۲.۵ ساعت طول کشید، مهندسین بوئینگ تأثیر تانکر بر خصوصیات آیرودینامیکی پهپاد را بررسی کرده و از عملکرد صحیح سیستم‌ها اطمینان حاصل کردند.

این پهپاد آزمایشی که با کد T1 شناخته می‌شود یکی از جدیدترین مدل‌ها بوده و نمونه نهایی شباهت زیادی به آن خواهد داشت، بنابراین بوئینگ فاصله زیادی با توسعه نسخه تکمیل شده ندارد.

نیروی دریایی آمریکا می‌خواهد بیش از ۷۰ پهپاد MQ-25 را سفارش داده و آنها را جایگزین نسخه سوخت رسان جت جنگند مک‌دانل داگلاس F/A-18 هورنت کند. با واگذاری مأموریت سوخت رسانی به این پهپاد خودران، خلبانان بر وظایف و مأموریت‌های مهم‌تر تمرکز کرده و دیگری نیازی به پروازهای تکراری و اغلب خسته کننده نخواهد بود. ورود این پهپاد به ناوگان نیروی دریایی احتمالاً به کاهش تعداد خلبانان منتهی خواهد شد و نیروی انسانی را کمتر در معرض خطرات قرار می‌دهد.

بوئینگ علاوه بر پهپاد MQ-25، پهپاد دیگری به نام Loyal Wingman توسعه داده که در آینده به عنوان «دوقلوی دیجیتالی» در کنار جنگنده‌های سرنشین دار پرواز کرده و هوش مصنوعی را به میدان نبرد خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی