ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

توافق اتحادیه اروپا با کاهش ۵۵ درصدی تولید گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰

سران اتحادیه اروپا با کاهش حداقل ۵۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطح انتشار آن‌ها در سال ۱۹۹۰ موافقت کردند. هدف قبلی کشورهای اروپایی کاهش حداقل ۴۰ درصدی تولید گازهای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

سران اتحادیه اروپا با کاهش حداقل ۵۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطح انتشار آن‌ها در سال ۱۹۹۰ موافقت کردند. هدف قبلی کشورهای اروپایی کاهش حداقل ۴۰ درصدی تولید گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ بود.

زمین وضعیت مناسبی ندارد و گرمایش جهانی می‌تواند مشکلات بی‌شماری برای انسان‌ها و همچنین موجودات دیگر در پی داشته باشد. در همین راستا کشورها باید انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند تا میزان افزایش دمای زمین کمتر شود. حالا اروپا یک قدم مهم در این زمینه برداشته و می‌خواهد میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰، حداقل ۵۵ درصد کاهش دهد.

رئیس شورای اروپا، «شارل میشل» چنین موضوعی را تایید کرده و اروپا را به عنوان یک رهبر در مقابله با تغییرات اقلیمی توصیف کرده است. رهبران اروپا در یک اجلاس در «بروکسل» بلژیک درباره این هدف جدید توافق کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اروپا، «اورزولا فن در لاین» اعلام کرده که این توافق جدید کشورهای اروپایی را در مسیری روشن و واضح برای عدم تولید کربن تا سال ۲۰۵۰ قرار می‌دهد.

اتحادیه اروپا

توافق جدید کشورهای اروپایی در زمانی صورت می‌گیرد که اجلاس «Climate Ambition» با میزبانی سازمان ملل متحد، بریتانیا و فرانسه و همکاری شیلی و ایتالیا به تازگی به پایان رسیده است.

بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را نسبت به ۱۹۹۰، حداقل ۶۸ درصد کاهش می‌دهد. تصمیم جدید سران اروپا باید مورد تایید پارلمان اروپا قرار بگیرد. این نهاد قانونگذار اروپایی در گذشته خواهان کاهش ۶۰ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای تا پایان دهه پیش رو بود.

با وجود اینکه کاهش ۵۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای یک اقدام تقریبا بزرگ محسوب می‌شود، تمام مقامات و فعالان محیط زیست از چنین تصمیمی راضی نیستند و آن را کافی نمی‌دانند. طبق اعلام برخی از این مقامات، اتحادیه اروپا باید به مذاکرات ادامه دهد و هدف بزرگتری را مدنظر قرار دهد تا سهم بیشتری در جلوگیری از گرمایش جهانی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    1)خوشحالم بابت چنین حرکتی! ولی خب، دنیا که فقط اروپا نیست! امیدوارم تصمیماتی هم در جهت بهبود وضعیت در سایر نقاط جهان اتخاذ بشه و کشور ها به صورت جمعی و باهم کار کنند؛ نه صرفا واسه خودشون. 2)این‌چنین تصمیماتی، بهتر از اینه که بگن آقا موتور بنزینی و دیزلی دیگه نسازین و غیره و ذالک... باید این رو هم در نظر گرفت که تصمیمات، در صورت عملی شدن، قابلیت اجرا و تبعیت توسط همه اقشار و افراد رو داشته باشن. 3)این نوع حرکت‌ها، در کشورایی مثل کشور ما، هنوز مونده تا انجام بشن! با این فرمون بریم، شاید بیش از 50-60 سال!

مطالب پیشنهادی