ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

27 برنامه کاربردی اندروید تی وی که باید روی تلویزیون خود داشته باشید

در سال‌های اخیر اکثر تلویزیون‌ها هوشمند شده‌اند و روی بسیاری از آن‌ها سیستم عامل گوگل یعنی اندروید تی وی نصب شده است؛ بنابراین شما می‌توانید به شمار بالایی اپ دست پیدا کنید و عملکرد تلویزیون‌تان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

در سال‌های اخیر اکثر تلویزیون‌ها هوشمند شده‌اند و روی بسیاری از آن‌ها سیستم عامل گوگل یعنی اندروید تی وی نصب شده است؛ بنابراین شما می‌توانید به شمار بالایی اپ دست پیدا کنید و عملکرد تلویزیون‌تان را افزایش دهید. اگر روی تلویزیون شما اندروید تی وی نصب شده، در این مطلب شما را با 27 برنامه کاربردی این سیستم عامل آشنا می‌کنیم.

روی اکثر تلویزیون‌های مجهز به اندروید تی وی چندین اپلیکیشن مانند یوتیوب و نتفلیکس به صورت پیش فرض نصب شده‌اند، با این حال می‌توانید برنامه‌های بسیار بیشتری روی دستگاه خود نصب کنید؛ از فایل منیجرهای متنوع گرفته تا مدیا پلیرها و سرویس‌های استریم مختلف.

27 برنامه کاربردی اندروید تی وی

برای دستیابی به بهترین تجربه کاربری، باید ترکیبی از اپ‌های ویدیویی، موسیقی و سیستمی را روی تلویزیون اندرویدی خود نصب کنید. در این مطلب می‌خواهیم 27 برنامه کاربردی اندروید تی وی را به شما معرفی کنیم، در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

MX Player

برنامه کاربردی اندروید تی وی

بدون شک MX Player یکی از بهترین ویدیو پلیرها در سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود که می‌توانید از آن روی نمایشگر بزرگ تلویزیون هم استفاده کنید. این اپلیکیشن می‌تواند طیف وسیعی از کدک‌ها را اجرا کند و از فایل‌های زیرنویس هم پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری این اپلیکیشن ساده بوده و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

MX Player می‌تواند فایل‌های ذخیره شده روی تلویزیون شما یا فایل‌های منابع خارجی را بدون مشکل اجرا کند. این ویژگی و قابلیت‌های دیگر، MX Player را به یکی از 27 برنامه کاربردی اندروید تی وی تبدیل می‌کند. برای دانلود این پلیر به این لینک مراجعه کنید.

 Sideload Launcher

برنامه کاربردی اندروید تی وی

گوگل پلی استور برای اندروید تی وی نسخه سبکتر و کم‌رمق‌تر ورژن مخصوص گوشی‌های هوشمند است. با توجه به این موضوع برخی اپلیکیشن‌ها با اندروید تی وی سازگار نیستند. با این حال این سیسم عامل می‌تواند تمام برنامه‌های اندرویدی را اجرا کند که همین موضوع باعث محبوبیت Sideload اپ‌ها روی اندروید تی وی شده است.

با این وجود در این میان یک مشکل وجود دارد، شاید این برنامه‌ها در هوم اسکرین تلویزیون یا لیست اپلیکیشن‌ها به نمایش گذاشته نشوند. تنها راه بومی برای دسترسی به این برنامه‌ها، استفاده از منوی تنظیمات است. با این حال می‌توانید به سراغ اپ‌های شخص ثالث هم بروید. Sideload Launcher ساده‌ترین آن‌ها برای استفاده است که با اجرای آن، به این اپ‌ها دسترسی پیدا می‌کنید. برای دانلود این لانچر به این لینک مراجعه کنید.

نتفلیکس

نتفلیکس

این احتمال وجود دارد که نتفلیکس به صورت پیش فرض روی تلویزیون اندرویدی شما نصب نشده باشد. با اشتراک این سرویس استریم می‌توانید به هزاران سریال و فیلم دسترسی پیدا کنید، بنابراین یک برنامه کاربردی اندروید تی وی محسوب می‌شود. برای دانلود نتفلیکس به این لینک بروید.

پلکس

برنامه کاربردی اندروید تی وی

اگر صاحب مجموعه‌ای از فیلم‌ها و سریال‌ها به صورت دیجیتال هستید، پلکس یکی از بهترین برنامه‌ها برای اجرای آن‌هاست. پلکس می‌تواند به صورت خودکار برای فیلم‌ها و سریال‌های شما زیرنویس، متادیتا، امتیاز و موارد دیگر را دانلود کند.

تا زمانی که به دنبال پخش محتوای خود از راه دور نباشید، پلکس برای شما کاملا رایگان خواهد بود. برای دانلود این برنامه از این لینک استفاده کنید.

AirScreen

برنامه کاربردی اندروید تی وی

تلویزیون‌های مجهز به اندروید تی وی به صورت پیش فرض از گوگل کست پشتیبانی می‌کنند. این موضوع به معنای آن است که می‌توانید محتوای موردنظرتان را از طریق گوشی‌های اندرویدی و سایر محصولات گوگل مانند مرورگر کروم و کروم‌ بوک‌ها به صورت مستقیم روی تلویزیون پخش کنید.

با این وجود این سیستم عامل از اپل ایرپلی پشتیبانی نمی‌کند. اگر مالک یکی از محصولات اپل هستید، بهترین برنامه برای دستیابی به کارایی مشابه، AirScreen است. این برنامه امکان نمایش محتوای روی نمایشگر آیفون و آیپد شما روی اندروید تی وی را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن همچنین با پروتکل‌های DLNA، میراکست و گوگل کست هم کار می‌کند. برای دانلود AirScreen به این لینک مراجعه کنید.

فایل منیجر X-plore

برنامه کاربردی اندروید تی وی

فایل منیجر یکی از اپ‌های ضروری برای محصولات هوشمند محسوب می‌شود و تلویزیون‌های اندرویدی هم از چنین موضوعی مستثنی نیستند. چندین فایل منیجر خوب برای اندروید تی وی وجود دارد که شامل X-plore ،Total Commander ،TvExplorer و AnExplorer File می‌شود.

اگر Sideload اپ‌ها مدنظر ما باشد، X-plore در جمع 27 برنامه کاربردی اندروید تی وی قرار می‌گیرد. رابط کاربری این اپلیکیشن دارای دو پنجره است، بنابراین می‌توانید به راحت فایل‌های APK را از یک منبع خارجی مانند USB به هارد درایو دستگاه خود منتقل کنید. برای دانلود X-plore File Manager به این لینک بروید.

گوگل درایو

برنامه کاربردی اندروید تی وی

اگر می‌خواهید روی اندروید تی وی به فایل‌های کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید، گوگل درایو بهترین گزینه برای این کار است. متاسفانه گوگل درایو در گوگل پلی استور اندروید تی وی وجود ندارد و باید فایل APK آن را نصب کنید. پیش از این اقدام از نصب فایل منیجر X-plore روی تلویزیون خود مطمئن شوید. برای دانلود گوگل درایو به این لینک بروید.

Kodi

برنامه کاربردی اندروید تی وی

اگر محتوای دیجیتال ندارید، Kodi گزینه بهتری نسبت به پلکس است. این اپلیکیشن به شمار بالایی افزونه مجهز شده که امکان دسترسی شما به ویدیوها، تلویزیون زنده، وضعیت آب و هوا، اخبار و ابزارهای مختلف را فراهم می‌کند. از این لینک Kodi را برای تلویزیون خود دانلود کنید.

Wake On LAN

برنامه کاربردی اندروید تی وی

Wake on LAN تنها برنامه اندروید تی وی است که می‌توانید از راه دور کامپیوتر شما را روشن کند. اگر از کامپیوتر خود و به وسیله Kodi یا پلکس در حال استریم محتوا باشید، این ویژگی برای شما حیاتی خواهد بود. اگر کامپیوتری که سرور پلکس یا Kodi را اجرا می‌کند به حالت اسلیپ برود، Wake on Lan آن را بیدار می‌کند تا استریم محتوا دوباره آغاز شود. برای دانلود این اپلیکیشن به این لینک بروید.

Steam Link

برنامه کاربردی اندروید تی وی

Steam Link یکی دیگر از 27 برنامه کاربردی اندروید تی وی است که در سال ۲۰۱۸ از راه رسید. در حقیقت در این سال شاهد انتشار نسخه مخصوص اندروید تی وی این اپ بودیم. این برنامه استریم بازی‌های استیم روی هر دستگاه اندرویدی را ممکن می‌کند.

شما می‌توانید بدون نگرانی برای تغییر محل کامپیوتر خود یا کابل HDMI، تمام بازی‌های کامپیوتری خود را روی تلویزیون اجرا کنید. برای دانلود Steam Link به این لینک بروید.

اسپاتیفای

برنامه کاربردی اندروید تی وی

کانال‌های کابلی پخش موسیقی به علت وجود تبلیغات فراوان باعث آزار کاربران می‌شوند. شاید در این هنگام به سراغ یوتیوب بروید، اما این سرویس هم تبلیغات دارد و تنها در صورت دسترسی به حساب پریمیوم می‌توانید تجربه تقریبا بی‌نقصی داشته باشید. در این میان می‌توانید به سراغ اسپاتیفای بروید. برای دانلود اسپاتیفای به این لینک مراجعه کنید.

گوگل کروم

برنامه کاربردی اندروید تی وی

کمی عجیب است، اما گوگل کروم به صورت پیش فرض روی تلویزیون‌های اندرویدی نصب نمی‌شود. علاوه بر این با نسخه مخصوص آن برای اندروید تی وی نیز مواجه نیستیم.

در حالی که نسخه مخصوص کروم برای تلویزیون اندرویدی وجود ندارد، نیازی به Sideload هم نخواهید داشت. اگر روی وب به کروم در گوگل پلی استور دسترسی پیدا کنید، تلویزیون شما به عنوان دستگاه سازگار لیست می‌شود. برای دانلود گوگل کروم به این لینک بروید.

Sling

برنامه کاربردی اندروید تی وی

Sling یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های غیر کابلی است که پکیج‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما با خرید هر پکیج می‌توانید به CNN ،AMC ،ESPN، دیزنی و شبکه‌های دیگر دسترسی پیدا کنید. برای دانلود Sling به این لینک بروید.

هولو

برنامه کاربردی اندروید تی وی

هولو یکی دیگر از سرویس‌های استریم است که توسط آن می‌توانید به تلویزیون زنده و همچنین محتوای مختلف دسترسی پیدا کنید. هولو یکی از بهترین برنامه‌های اندروید تی وی از نظر طراحی است. برای دانلود آن به این لینک بروید.

اپ‌های شبکه‌های مختلف

تقریبا تمام کانال‌های تلویزیون در ایالات متحده آمریکا و اروپا دارای یک اپ برای اندروید تی وی هستند. شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به سریال‌های جدید و قدیمی دسترسی پیدا کنید یا تلویزیون زنده ببینید.

از میان این شبکه‌ها می‌توان به فاکس، FX، دیزنی، HBO و Showtime اشاره کرد. البته همانطور که می‌توان حدس زد، برخی از آن‌ها به تهیه اشتراک نیاز دارند.

یوتیوب تی وی

برنامه کاربردی اندروید تی وی

یوتیوب تی وی یکی دیگر از سرویس‌های محبوب غیر کابلی است که اگرچه در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده، اما چندین میلیون مشترک دارد. یوتیوب با چندین شبکه بزرگ جهانی قرارداد دارد، بنابراین کاربران می‌توانند به کانال‌هایی مانند CNN، دیسکاوری، فاکس، ABC و موارد دیگر دسترسی پیدا کنند. برای دانلود این برنامه به این لینک بروید.

TVUsage

برنامه کاربردی اندروید تی وی

کودکان هر روز چندین ساعت مشغول مشاهده تلویزیون هستند و اگر کانال‌های زیادی داشته باشید، این مشکل دوچندان می‌شود. در این میان می‌توانید از چندین اپ برای کنترل این وضعیت استفاده کنید که یکی از بهترین آن‌ها، TVUsage است.

این برنامه کنترل محتوا توسط والدین را ممکن می‌کند و می‌توانید مدت زمان مشاهده تلویزیون را محدود کنید. برای دانلود آن به این لینک بروید.

Send Files To TV

برنامه کاربردی اندروید تی وی

برای انتقال فایل‌های خود از کامپیوتر یا گوشی هوشمند به تلویزیون اندرویدی، به یک اپ پیش فرض دسترسی ندارید اما می‌توانید به سراغ برنامه‌های شخص ثالث بروید. یکی از بهترین آن‌ها، Send Files to TV نام دارد که برای شما امکان اشتراک‌گذاری فیلم‌ها، سریال‌ها و سایر فایل‌ها میان دستگاه‌های مختلف و اندروید تی وی را به وسیله شبکه محلی فراهم می‌کند. آن را از این لینک دانلود کنید.

برنامه کاربردی اندروید تی وی

تنظیمات اسکرین سیور موجود در اندروید تی وی بسیار مبتدی هستند، بنابراین برای دسترسی به تجربه‌ای بهتر، می‌توانید برنامه Photo Gallery and Screensaver را امتحان کنید. شما می‌توانید به عنوان منبع از سرویس‌های مختلفی مانند گوگل فوتوز استفاده کنید. برای دانلود این برنامه به این لینک مراجعه کنید.

Haystack News

اپ‌های زیادی برای شبکه‌های خبری و دسترسی به اخبار زنده وجود دارند که اکثرا پولی هستند. اگر می‌خواهید برای این سرویس‌ها هزینه پرداخت نکنید، می‌توانید به سراغ Haystack News بروید. این اپلیکیشن اخبار را از منابع مختلف و مبتنی بر اولویت‌ها و تاریخچه شما به نمایش می‌گذارد. برای دانلود آخرین برنامه کاربردی اندروید تی وی لیست ما به این لینک مراجعه کنید.

Solid Explorer File Manager

یکی دیگر از برنامه های کاربردی اندروید تی وی، یکی از محبوب‌ترین فایل منیجرهای دنیای اندروید یعنی Solid Explorer File Manager است. این اپ که برای اندروید تی‌وی بهینه شده، از طراحی و عملکرد مناسبی بهره می‌برد. این برنامه دارای طراحی دو صفحه‌ای است و می‌توانید به راحتی با این سبک طراحی میان فولدرها جابجا شده و با فایل‌ها کار کنید.

با این اپ می‌توانید به راحتی حافظه داخلی تلویزیون خود را هم مدیریت کنید. این اپ همچنین امکان حذف و نصب فایل‌های APK اپ‌های شخص ثالث روی تلویزیون‌های اندرویدی را هم فراهم می‌کند. شما همچنین می‌توانید در صورت نیاز سرور FTP هم به آن اضافه کنید. در حالت کلی با یکی از بهترین و کاربردی ترین برنامه های اندرویدی تی وی روبه‌رو هستیم. برای دانلود این برنامه، روی این لینک کلیک کنید.

FX File Explorer

یکی دیگر از فایل منیجرهای مناسب و کاربردی برای اندروید تی وی، FX File Explorer نام دارد که در مقایسه با فایل منیجر سیستمی پیش فرض اندروید تی وی، عملکرد بالاتری را از خودش نشان می‌دهد.

اگر روی تلویزیون هوشمند خود این برنامه را نصب کنید، امکان ارتباط مستقیم با حساب ابری شما وجود دارد. بنابراین اگر روی حساب ابری خود مانند گوگل کلاود دیتای زیادی از جمله ویدیو و عکس داشته باشید، با استفاده از FX File Explorer و رابط کاربری کاربردی‌اش، می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. این برنامه را از این لینک دانلود کنید.

VLC Media Player

VLC یکی از محبوب‌ترین پلیرهای ویدیو در دنیای کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند است چرا که از اکثر فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ویدیوها با کدک‌های مختلف را در آن اجرا کنید. برنامه VLC همچنین می‌تواند ویدیوها با کدک HEVC H.265 را هم اجرا کند. در کنار این موارد، رابط کاربری را هم به مزیت‌های این برنامه اضافه کنید.

اپ VLC به صورت خودکار فایل‌های شما را در دسته‌های مختلف از جمله ویدیو و صدا قرار می‌دهد و با استفاده از تنظیمات درون این برنامه می‌توانید برخی قابلیت‌ها مانند شتاب‌دهنده سخت افزاری را هم کنترل کنید. برنامه VLC در برخی اندروید باکس‌ها به صورت پیش فرض نصب شده، با این حال می‌توانید به راحتی آن را از پلی استور مخصوص اندروید تی وی دانلود کنید. برای این کار، به این لینک بروید.

اپل تی وی

اپل با سرویس اپل تی‌وی وارد دنیای استریم و البته ساخت فیلم و سریال شد. این سرویس ابتدا تنها در اختیار کاربران محصولات کوپرتینیویی‌ها قرار داشت، اما پس از مدتی اپ این سرویس برای کاربران اندروید هم عرضه شد. بنابراین اگر اشتراک اپل تی‌وی پلاس داشته باشید، می‌توانید از محتواهای این سرویس روی تلویزیون اندرویدی خود هم لذت ببرید. اپ این سرویس اپل روی تلویزیون‌های مجهز به اندروید تی‌وی 8 و جدیدتر کار می‌کند.

با برنامه اپل تی وی می‌توانید روی تلویزیون هوشمند خود فیلم‌ها و سریال‌های 4K ببینید (البته اگر اشتراک و حجم اینترنت کافی داشته باشید). این اپ همچنین از دالبی ویژن و محتوای HDR هم پشتیبانی می‌کند، بنابراین با یکی از کاربردی ترین برنامه های اندروید تی وی روبه‌رو هستیم که می‌توانید آن را از این لینک دانلود کنید.

Button Mapper

به سراغ یکی دیگر از برنامه های کاربردی اندروید تی وی می‌رویم. این برنامه که Button Mapper نام دارد، امکان تنظیم ریموت کنترل و شخصی‌سازی نحوه عملکرد آن را فراهم می‌کند. در حقیقت با این اپ می‌توانید عملکرد تمام دکمه‌های موجود روی ریموت کنترل فیزیکی خود را تنظیم کنید.

این اپ حتی به شما اجازه می‌دهد که عملکردهایی مانند دوبار فشردن دکمه یا نگه داشتن طولانی مدت دکمه را هم به ریموت کنترل خود اضافه کنید تا محدودیت‌های معمول را دور بزنید. در نسخه پریمیوم این اپ به قابلیت‌ها و امکانات شخصی‌سازی بیشتری هم دسترسی پیدا می‌کنید. این اپ را از این لینک می‌توانید دانلود کنید.

Retroarch

Retroarch یک اپ مناسب برای گیمرهایی است که به دنبال تجربه بازی‌های کلاسیک از کنسول‌های قدیمی روی تلویزیون‌های هوشمند هستند. Retroarch در حقیقت یک شبیه‌ساز است که امکان نصب و اجرای بازی‌های NES/SNES به همراه کنترلر را روی اندروید تی وی فراهم می‌کند.

احتمالا دفعه اول که شروع به کار با این برنامه می‌کنید، مدتی باید با آن کلنجار بروید تا با تمام پیچ‌وخم‌های آن آشنا شوید. با این حال Retroarch یکی از بهترین شبیه‌سازها برای اجرای بازی‌های کنسول‌های قدیمی مانند پلی استیشن 1 است. اگر حجم بالایی از بازی‌های قدیمی داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را روی هارد اکسترنال نصب کرده و روی تلویزیون اجرا کنید. برای دانلود این اپ به این لینک بروید.

گوگل Duo

اپ‌های تماس ویدیویی امروزه به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند، مخصوصا پس از شیوع ویروس کرونا. در همین راستا گوگل هم اپ Duo را به اندروید تی‌وی آورده است. بنابراین می‌توانید از طریق تلویزیون هوشمند خود تماس تصویری برقرار کنید، البته نیاز به وب‌کم دارید.

شما می‌توانید گوگل Duo را از طریق پلی استور دانلود کنید یا اگر موفق به چنین کاری نشدید، آن را روی اندروید تی وی خود سایدلود کنید.

همانطور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، برخی از اپ‌ها دارای نسخه مخصوص اندروید تی وی نیستند، اما می‌توانید فایل APK آن‌ها را با استفاده از فایل منیجر روی تلویزیون خود نصب کنید.

حتی اگر صاحب گوشی اندرویدی هم نباشید، خرید یک تلویزیون با اندروید تی وی اقدام مناسبی محسوب می‌شود. روی آن می‌توانید اپ‌های زیادی از جمله 27 برنامه کاربردی اندروید تی وی فهرست بالا را نصب کنید.

سعی کردیم در این مطلب کاربردی ترین برنامه های اندروید تی وی را به شما معرفی کنیم؛ اپ‌هایی که می‌توانند کارایی تلویزیون هوشمند شما را افزایش دهند و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کنند.

سوالات متداول کاربران

آیا می توان محصولات اپل را به تلویزیون های اندرویدی متصل کرد؟

اندروید تی وی ها به صورت پیش فرض تمام محصولات گوگل و گوشی های اندرویدی را پشتیبانی می‌کنند. اگر می‌خواهید موبایل آیفون آی پد یا مک بوک خود را به تلویزیون اندرویدی وصل کنید می‌توانید برنامه AirScreen را روی آن نصب و استفاده کنید.

بهترین برنامه های پخش فیلم که می‌توان روی تلویزیون های اندرویدی نصب کرد؟

نتفلیکس، پلکس، هولو، یوتیوب تی وی و… جزو برنامه های پر کاربرد استریم دنیا هستند که اپلیکیشن هایی هم برای نصب روی سیستم عامل اندروید تی وی دارند.

چگونه به برنامه های پخش موسیقی را روی تلویزیون های اندرویدی نصب کنیم؟

شما می توانید از اپ استور تلویزیون برنامه اسپاتیفای را دانلود و نصب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • blogffa
    blogffa | ۵ تیر ۱۴۰۱

    مطلب مال سال 2019 بود الان دوباره گذاشتنش

  • محمدعلی
    محمدعلی | ۵ تیر ۱۴۰۱

    از این ۲۷‌تا برنامه یا نصف‌اش فیلتره یا نصف‌اش تحریم😅

  • abbasalim
    abbasalim | ۴ تیر ۱۴۰۱

    لااقل انتظار میرفت چارتا برنامه ایرانی مناسب به بازار نسخه تی وی . تلویبیون نسخه تی وی و... هم معرفی میشد

  • mnazzemi
    mnazzemi | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    دقت کردید که این مطلب صرفا یک ترجمه بود و میشه گفت هیچ تناسبی با امکانات ما ایرانیا نداشت؟ بهتر نیست یکمی خلاقیت داشته باشید و مطلب رو اقلا ایرانیزه کنید؟ آخه من توی این مملکت چجوری باید سرویس نتفلیکس بخرم یا مثل برم اکانت هولو بسازم؟ یا مثلا توی سلینگ اکانت سی‌ان‌ان بخرم؟ جالبید بخدا.

  • Mustafa Jafari
    Mustafa Jafari | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    اگه youtube vanced رو اندروید تی وی نصب بشه نیازی به یوتیوب خود گوگل نیست. بدون هیچ تبلیغی.

مطالب پیشنهادی