ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اروپا با خرید ۲.۱ میلیارد دلاری فیت‌بیت توسط گوگل موافقت کرد

اروپا پس از مدت‌ها کش و قوس سرانجام تملک کمپانی پوشیدنی هوشمند فیت‌‌بیت توسط گوگل را تایید کرد. گوگل متعهد شده از داده‌های مرتبط به فیت‌بیت کاربران اروپایی برای تبلیغ هدفمند استفاده نکند. گوگل حدود ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۱

اروپا پس از مدت‌ها کش و قوس سرانجام تملک کمپانی پوشیدنی هوشمند فیت‌‌بیت توسط گوگل را تایید کرد. گوگل متعهد شده از داده‌های مرتبط به فیت‌بیت کاربران اروپایی برای تبلیغ هدفمند استفاده نکند.

گوگل حدود یک سال قبل شرکت سلامتی محور فیت بیت را به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار خرید تا از تجربه این کمپانی در زمینه توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای سلامتی و ساعت‌های هوشمند کمک گرفته و جانی دوباره به پلتفرم Wear OS ببخشد. در آن زمان «ریک اوسترلو»، مدیر سخت‌افزار گوگل هم صراحتا هدف از این خرید را معرفی دستگاه‌های پوشیدنی ساخت گوگل عنوان کرد اما سازمان‌های نظارتی خیلی زود برای جلوگیری از ایجاد انحصار بررسی این داد و ستد را کلید زدند.

با توجه به ابعاد بزرگ این معامله، نهادهای مختلفی از جمله کمیسیون اروپا آنرا تایید می‌کردند و حالا این کمیسیون پس از یک سال تحقیق و بررسی روی آن مهر تایید زده است. گوگل برای راضی کردن مقامات اروپا با برخی محدودیت‌ها موفق کرده که از این میان باید به عدم استفاده از داده‌های فیت‌بیت کاربران اروپایی نظیر اطلاعات مربوط به سلامتی و GPS در زمینه تبلیغات هدفمند اشاره کرد.

این شرکت همچنین باید از ادغام کامل کسب و کار خود و فیت‌بیت خودداری کرده و این امکان را در اختیار کاربران اروپایی قرار دهد که از به اشتراک گذاری داده‌های فیت‌بیت خود با دیگر سرویس‌های گوگل از جمله مپس و موتور جستجو جلوگیری کنند.

در نهایت گوگل تضمین کرده که تعهداتش در رابطه با API وب فیت‌بیت و API اندروید خود را دستکم به مدت ۱۰ سال دیگر اجرا کند چرا که این مورد به تقویت رقابت در بازار کمک کرده و مانع انحصارگرایی می‌شود.

«مارگارت وستاگر»، کمیسر بخش رقابت اتحادیه اروپا که به سخت گیری در مورد غول‌های فناوری مشهور است، در بیانیه‌ای دلیل موافقت با این داد و ستد را تضمین‌های گوگل عنوان کرده که از انحصارگرایی در بازار پوشیدنی‌های هوشمند و فضای نوظهور سلامت دیجیتال جلوگیری می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arsalan20
    arsalan20 | ۲۸ آذر ۱۳۹۹

    بازار ساعت های هوشمند رو اپل دیرتر از سامسونگ و سونی شروع کرد و خیلی راحت از همه جلو زده سامسونگ با تایزنش کاری از پیش نمیبره میمنونه گوگل که خودش باید دست بکار بشه ساعت در حد و کیفیت اپل بزنه - اون اوایل موتورولا هم ساعت های بدی معرفی نکرد .

مطالب پیشنهادی