ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

برندهای معتبر چه آزمایشاتی روی محصولات لوازم خانگی انجام می‌دهند؟

لوازم خانگی این روزها به عنوان یک ضرورت در زندگی شناخته می‌شوند و در تمامی خانه‌ها حضور دارند. این ابزارها در انجام تمامی امور روزمره از نظافت و لباسشویی گرفته تا پخت و پز و ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵

لوازم خانگی این روزها به عنوان یک ضرورت در زندگی شناخته می‌شوند و در تمامی خانه‌ها حضور دارند. این ابزارها در انجام تمامی امور روزمره از نظافت و لباسشویی گرفته تا پخت و پز و سرگرمی در زندگی ما نقش دارند و از اینرو ضروری است که قبل از عرضه به بازار این محصولات از نظر امنیت، کیفیت، بهداشت و بهره‌وری در آزمایشگاه‌های مرجعی تست شوند.

انجام تست‌های استاندارد روی محصولات لوازم خانگی کمک می‌کند تا صرفه جویی در منابع به صورتی ارزشمند صورت بگیرد. همچنین باعث می‌شود که استفاده  مداوم میلیارد ها نفر از این محصولات آسیب کمتری به محیط زیست وارد کند. سازمان‌های جهانی مرتبط با این نوع استانداردها به تازگی سخت‌گیری‌های زیادی برای این محصولات در نظر گرفته‌اند تا نه تنها کیفیت آن‌ها افزایش پیدا کند، بلکه از نظر امنیت، بهداشت و بهره‌وری هم شرایط بهتری داشته باشند.

در ادامه این مطلب با بررسی فعالیت‌هایی که در آزمایشگاه‌های مرجع استانداردهای لوازم خانگی در جهان انجام می‌شود، به شما کمک کنیم تا قبل از خرید این نوع محصولات، اطلاعات بیشتری درباره تست‌هایی که روی آنها انجام شده پیدا کنید.

در آزمایشگاه‌های لوازم خانگی چه تست‌هایی انجام می‌شود؟

ایمنی و کیفیت در تولید محصولات لوازم خانگی حرف اول را می‌زنند و از این رو برندهای بزرگی نظیر سامسونگ و ال جی با تکیه بر آزمایشگاه‌های مجهز خود تست‌های مختلف و متنوعی را روی تولیداتشان انجام می‌دهد. در ایران هم اسنوا به عنوان شرکتی که قادر به بومی سازی تولید لوازم خانگی شده، از چنین آزمایشگاهی بهره می‌برد که در آن تست‌هایی که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم، انجام می‌شود.

در ادامه مهم‌ترین آزمایش‌هایی که برای تست امنیت، کیفیت و بهداشت محصولات انجام می‌شود را با شما در میان می‌گذاریم:

آزمایشات مرتبط با ورود یک محصول به بازار

قبل از ورود هر محصول به بازار لازم است که از جنبه‌های مختلف کاملا بررسی شده باشد. کارخانه‌های بزرگ با کمک تیم‌های تحقیقاتی خود، مجوزهای لازم برای ورود محصولاتشان به بازار را بررسی می‌کنند و آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اخذ می‌کنند.  به دست آوردن این مجوزها کمک می‌کند یک محصول لوازم خانگی از دید کاربران قابل اعتمادتر باشد.

آزمایشات مرتبط با تاییدیه‌های میکروبیولوژیک

اسمارت فکتوری در لوازم خانگی

از انواع دیگر آزمایش‌هایی که باید در کارخانه‌ها و آزمایشگاه‌های مرجع استاندارد لوازم خانگی قبل از تولید انبوه یک محصول و ورود آن به بازار انجام شود، آزمایشات میکروبیولوژیک است که در آن‌ها یک محصول از نظر فنی و ساختاری کاملا بررسی می‌شود. این موضوع برای بهبود بهداشت و کیفیت زندگی کاملا ضروری است.

بررسی میزان مصرف انرژی و طراحی زیست محیطی محصولات

از جمله دیگر ویژگی‌های بسیار مهم و حیاتی برای هر محصول که احتمالا شما هم با آن برخورد داشته‌اید، کلاس مصرف انرژی یک محصول لوازم خانگی است. یک محصول ایده آل باید به خوبی از لحاظ مصرف انرژی بررسی شود. این کار در کاهش و صرفه جویی در مصرف انرژی و کمک به محیط زیست، بسیار مهم و حیاتی است.

این نوع آزمایش در اسنوا در بالاترین سطوح خود صورت می‌گیرد و این شرکت با اتخاذ معیارهای لازم در خط تولید خود توانسته ‌محصولات مختلفی تولید کند که از بالاترین استاندارد‌های انرژی برخوردار باشند. در واقع هدف اصلی گروه کارخانجات اسنوا، تولید محصولاتی است که در آن‌ها مصرف آب و انرژی در حد نرمال خود باشد.

این شرکت با دریافت استانداردهایی نظیر محصولات سبز در این زمینه توانسته اعتماد بازار جهانی را به خود جلب کند و محصولات خود را به دیگر کشورهای جهان صادر کند. آیا شما برند ایرانی دیگری می‌شناسید که با آزمایشگاه‌های پیشرفته خود در حوزه استاندارد، قادر به تولید محصولات این چنینی باشد؟

آزمایشات EMC و کنترل میدان مغناطیسی موجود در یک محصول

آزمایشات مرتبط با میدان مغناطیسی کمک می‌کند که یک محصول از نظر امنیتی و کیفیتی تایید شود و قبل از ورود به بازار و استفاده توسط مصرف کنندگان از نظر شیوه‌های مختلف محک بخورد. در این زمینه تمامی کارخانه‌های بزرگ لوازم خانگی دنیا که دارای آزمایشگاه‌های مرجع این حوزه هستند، آزمایشات EMC را با دقت بالایی به انجام می‌رسانند.

چرا فعالیت‌های آزمایشگاه‌های مرجع لوازم خانگی مهم است؟

باتوجه به افزایش توقعات مشتریان از محصولات لوازم خانگی و سخت‌گیری‌های سازمان‌های معتبر در دادن گواهی نامه به کارخانه‌های تولید لوازم الکتریکی، وجود چنین آزمایشگاه‌هایی برای بهبود همیشگی کیفیت محصولات امری کاملا ضروری و حیاتی است که باید به آن توجه کرد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا برندها و کارخانه‌های ایرانی دیگری را می‌شناسید که محصولاتشان با پشت سرگذاشتن این آزمایشات تاییدیه‌‌های لازم را دریافت کرده باشد؟

 

این مقاله در همکاری با شرکت اسنوا تهیه و در دیجیاتو منتشر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hamed.1994
    Hamed.1994 | ۳۰ آذر ۱۳۹۹

    ما یه تلویزیون اسنوا داریم الآن حدود ۱۵ ساله داره کار میکنه! اون موقع این تلویزیون درگاه ورودی فلش مموری داشت برای پخش مولتی مدیا! ?

مطالب پیشنهادی