ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آژانس دارویی اروپا واکسن کرونا فایزر را تأیید کرد

آژانس دارویی اروپا (EMA) که مسئولیت تنظیم مقررات، ارزیابی و نظارت بر داروهای شیمیایی را بر عهده دارد، واکسن کرونا فایزر را تأیید کرد تا مسیر برای آغاز واکسیناسیون مردم کشورهای اروپایی در روزهای آتی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

آژانس دارویی اروپا (EMA) که مسئولیت تنظیم مقررات، ارزیابی و نظارت بر داروهای شیمیایی را بر عهده دارد، واکسن کرونا فایزر را تأیید کرد تا مسیر برای آغاز واکسیناسیون مردم کشورهای اروپایی در روزهای آتی هموار شود.

«امر کوک» (Emer Cooke)، مدیر اجرایی آژانس دارویی اروپا اعلام کرد واکسن کرونا فایزر که با همکاری شرکت آلمانی BioNTech ساخته شده، مجوز توزیع در اروپا را گرفته است. او از این تصمیم به عنوان «گامی در مسیر صحیح» یاد کرد و ابراز امیدواری کرد ۲۰۲۱ سال بهتری نسبت به ۲۰۲۰ باشد.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که چندین کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به تأخیر رگولاتور دارویی این اتحادیه در ارائه مجوز به واکسن کرونا فایزر که پیشتر در آمریکا و انگلستان مجوز توزیع گرفته اعتراض کرده بودند. کمیسیون اروپا در برنامه‌ریزی های اولیه تاریخ شروع واکسیناسیون در کشورهای اروپایی را از پنج روز دیگر (۲۷ دسامبر) تعیین کرده است.

کوک در بخشی از سخنان خود گفت: «اسناد نشان می‌دهند که مزیت‌های این واکسن کووید-۱۹ به ریسک‌های آن می‌چربد». وی افزود آژانس دارویی اروپا معتقد است واکسن فایزر در برابر گونه جدید ویروس کرونا که در انگلستان شیوع پیدا کرده نیز اثربخش خواهد بود.

«مارکو کاوالری» (Marco Cavaleri)، رییس کارگروه پاندمی آژانس دارویی اروپا گفت که واکسن فایزر/BioNTech پادتن‌های خنثی کننده‌ای تولید کرده که در برابر گونه‌های مختلف ویروس کرونا اثربخش بوده‌اند. وی افزود: «با اینکه هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت تأیید کنیم، اما فکر می‌کنیم که این واکسن احتمالاً در برابر گونه جدید ویروس کرونا اثربخش خواهد بود.»

«آلبرت بورلا» (Albert Bourla) مدیرعامل شرکت فایزر اعلام کرد که این شرکت آماده تحویل محموله‌های واکسن به کشورهای اروپایی است.

اتحادیه اروپا برای سال آینده میلادی ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن فایزر را سفارش داده که با توجه به دو نوبتی بودن برای واکسیناسیون ۱۵۰ میلیون نفر از جمعیت تقریباً ۴۵۰ میلیون نفره این اتحادیه کافی خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود واکسن بعدی که احتمالاً مجوز توزیع در اروپا را می‌گیرد، واکسن شرکت «مدرنا» باشد که اثربخشی بالایی مشابه واکسن فایزر دارد. آژانس دارویی اروپا جلسه تصمیم گیری در مورد ارائه مجوز به واکسن مدرنا را در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ برگزار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی