ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دومین گونه جهش یافته ویروس کرونا با قدرت شیوع بالاتر در بریتانیا شناسایی شد

هنوز از تاثیر واکسن روی اولین گونه جهش یافته کرونا در انگلیس مطمئن نشده‌ایم اما وزیر بهداشت این کشور از شناسایی گونه جهش یافته دومی خبر داده که منشا آن به آفریقا برگشته و قدرت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۷

هنوز از تاثیر واکسن روی اولین گونه جهش یافته کرونا در انگلیس مطمئن نشده‌ایم اما وزیر بهداشت این کشور از شناسایی گونه جهش یافته دومی خبر داده که منشا آن به آفریقا برگشته و قدرت شیوع بیشتری دارد.

«مت هنکاک»، وزیر بهداشت و مراقبت اجتماعی بریتانیا، طی کنفرانس خبری از شناسایی دو فرد مبتلا کووید-۱۹ خبر داد که درگیر  گونه‌ جهش یافته‌ دیگری از ویروس کرونا هستند. به گفته وی منشا این گونه جدید به آفریقای جنوبی برگشته و حتی از نسخه جهش یافته جدیدی که اخیرا خبر ساز شده، قدرت شیوع بالاتری دارد.

آنطور که هنکاک می‌گوید این دو نفر با کسانی در تماس بوده‌اند که اخیرا از آفریقای جنوبی به بریتانیا برگشته‌اند. سرایت بالای این گونه باعث نگرانی وزارت بهداشت بریتانیا شده است:

«گونه جدید ویروس بسیار نگران کننده است چرا که بسیار مسری است و به نظر از موردی که اخیرا در بریتانیا کشف شد جهش یافته‌تر است.»

جهش در بین ویروس‌ها امری شایع است و نمی‌توان آنرا دلیلی بر افزایش سطح کشندگی آنها قلمداد کرد با این حال سطح سرایت بالاتر می‌تواند به معنی شیوع گسترده‌تر ویروس باشد که همین مساله آنرا خطرناک می‌کند. بریتانیا که اخیرا درگیر نوع جهش یافته‌تری هم شده، برای مقابله با این مساله محدودیت‌های شدیدی را برای سفر به آفریقای جنوبی اتخاذ کرده و قرار است قرنطینه شدیدی را در بسیاری از مناطق از جمله «ساسکس»، «آکسفورد»، «نورفولک»، «کمبریج‌شایر» و «آکسفورد‌شایر» اعمال می‌کند. این سطح از قرنطینه که قبلا در لندن هم اعمال شده، بدین معنی است که فروشگاههای غیر ضروری تعطیل شده و مردم باید در خانه بمانند.

علی‌رغم این جهش‌ها احتمالا واکسن‌های فعلی کرونا از جمله فایزر، مدرنا و آکسفورد روی جلوگیری از ابتلا به این ویروس موثر خواهند بود. پیش از این «بیون‌تک» کمپانی توسعه دهنده واکسن فایزر از احتمال بالای اثرگذاری این واکسن روی گونه جهش یافته خبر داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • shadmehr12
    shadmehr12 | ۶ دی ۱۳۹۹

    خجالت خوب چیزیه دیجیاتو! تحمل حرف حق نداری؟ اربابت ناراحت میشه بگی انگلیس سه هفته جلو انتشار اخبار رو گرفت؟ باعث شد تو کل اروپا پخش بشه؟

  • shadmehr12
    shadmehr12 | ۶ دی ۱۳۹۹

    اصلا انگار نه انگاری که سه هفته جلو انتشار اخبار رو گرفتن!! کمتر ماله کشی کنید

  • طاووس
    طاووس | ۵ دی ۱۳۹۹

    همش سیاسیه

  • molavy
    molavy | ۴ دی ۱۳۹۹

    وای چه نایس، عیب نداره، هیچ کسی حرفی نزنه بهشون که از بس رعایت نکردن.. . ناراحت میشن یک وقت

مطالب پیشنهادی