ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت امنیت داخلی آمریکا خطاب به کسب و کارهای آمریکایی: از فناوری چینی دوری کنید

وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) اخیرا در گزارشی به کمپانی‌های آمریکایی اعلام کرده که باید از سرویس‌ها و تجهیزات شرکت‌های چینی دوری کنند. در این گزارش ۱۵ صفحه‌ای، DHS اعلام کرده که کسب و کارها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) اخیرا در گزارشی به کمپانی‌های آمریکایی اعلام کرده که باید از سرویس‌ها و تجهیزات شرکت‌های چینی دوری کنند.

در این گزارش ۱۵ صفحه‌ای، DHS اعلام کرده که کسب و کارها با عدم انجام چنین کاری مشتریان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند. وزارت امنیت داخلی آمریکا نسبت به دیتاهایی که به سرورها و همچنین کمپانی‌ها در این کشور منتقل می‌شوند، هشدار داده. ضمنا آمریکا استفاده از دستگاه‌های ساخته شده توسط این شرکت‌ها را هم خطرناک دانسته است.

در این گزارش دو ادعای سابق مقامات آمریکایی تکرار شده. طبق اعلام DHS، دولت پکن می‌تواند کمپانی‌های چینی را مجبور به افشاگری اطلاعات محرمانه کند. علاوه بر این، شرکت‌هایی که از حمایت مالی و فنی دولت برخوردارند هم یک کمپانی بی‌طرف محسوب نمی‌شوند، بنابراین مقامات چینی می‌توانند در محصولات آن‌ها در پشتی یا بدافزار برای نظارت روی کمپانی‌های دیگر قرار دهند.

چین

طبق این اسناد، سرقت مالکیت معنوی یک اقدام ضروری برای تقویت دانش فنی و توانایی‌های ارتش ملی چین یا «ارتش آزادی‌بخش خلق» است. DHS ادعا کرده که چین از این دانش برای نظارت و سرکوب استفاده می‌کند. این وزارتخانه همچنین به دیتاسنترها در مناطق مختلف اشاره کرده و مدعی شده برای جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این اولین باری نیست که مقامات آمریکایی شرکت‌های چینی را متهم به همکاری با دولت چین و جاسوسی می‌کنند. با روی کار آمدن دولت ترامپ، شاهد تحریم کمپانی‌های مختلف چینی بوده‌ایم که جدیدترین آن‌ها، قرارگیری بزرگترین سازنده تراشه چینی یعنی SMIC در لیست سیاه وزارت دفاع و وزارت بازرگانی آمریکا بوده که البته سناتورها می‌خواهند تحریم‌ها علیه آن تشدید شوند.

کمپانی‌های چینی تا به امروز همکاری خود با ارتش چین را رد کرده‌اند و همچنین طبق گفته دولت پکن، آمریکا از قدرت خود برای سرکوب شرکت‌های چینی استفاده می‌کند. باید منتظر ماند و دید دولت بعدی آمریکا فشارها علیه چین را ادامه می‌دهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ دی ۱۳۹۹

    فقط تو خوبی

  • آریا
    آریا | ۶ دی ۱۳۹۹

    آفرین این درسته.
    ولی ای کاش 10 سال پیش این کار رو میکردید
    ولی جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته

    • afg
      afg | ۶ دی ۱۳۹۹

      دیگه دیر شده ????

    • soroush shamsi
      soroush shamsi | ۶ دی ۱۳۹۹

      تو چی میگی انتر،،اخه ب تو بز مجه چی میرسه
      شیرخشکت ارزون میشه
      تف تو شرلت

مطالب پیشنهادی