ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

به شرط جبران خسارات، رنو و پژو-سیتروئن می‌توانند دوباره به ایران برگردند

چشم انداز زدوده شدن تحریم های صنعت خودروسازی و شرایط بحران زده صنعت خودروسازی جهان باعث شده تا حتی زودتر از پیش بینی های اولیه، شاهد زمزمه بازگشت برندهای مطرح غربی به بازار کشور باشیم، ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

چشم انداز زدوده شدن تحریم های صنعت خودروسازی و شرایط بحران زده صنعت خودروسازی جهان باعث شده تا حتی زودتر از پیش بینی های اولیه، شاهد زمزمه بازگشت برندهای مطرح غربی به بازار کشور باشیم، البته هنوز اخبار رسمی و موثقی در این رابطه منتشر نشده است اما آنطور که از شنیده ها و اخبار غیر رسمی بر می آید، شرکای قدیمی صنعت خودروسازی کشور، بار دیگر فعال شده اند تا مذاکرات اولیه را برای بازگشت خود به بازار ایران ترتیب دهند.

در میان همه برندهایی که پیش از این در بازار ایران حضور داشتند، قریب به یقین سهم فرانسوی ها بیشتر از سایرین است و جای تعجب نیست که بار دیگر شایعات مربوط به فعالیت پژو سیتروئن در ایران شنیده می شود، هرچند باید گفت که طی یکی دوسال گذشته نیز عملا شاخه چینی پژو سیتروئن، یعنی دانگ فنگ، همچنان به حضور خود در بازار ایران ادامه داده است و اتفاقا طی چند ماه گذشته نیز محصولات متنوعی از این هولدینگ چینی فرانسوی برای عرضه و مونتاژ در بازار ایران با اسامی مختلف، نهایی شده اند.

از سوی دیگر نیز برخی منابع و شایعه ها از سرگیری مذاکرات بخش کامیون سازی ولوو برای بازگشت به بازار ایران خبر می دهند، طرح بزرگ دولت برای نوسازی ناوگان باستانی کامیون های فرسوده موجود در کشور می تواند یکی از انگیزه های بزرگ ولوو برای از سرگیری فعالیت خود در ایران تلقی شود.

گفتنی که قبل از دوران تحریمی اخیر، ولوو با همکاری سایپا دیزل، شماری از محبوب ترین کشنده های خود از سری FH را در بازار عرضه می کرد و پیش فروش این کشنده ها و مواجه ناگهانی با تحریم نیز باعث شد تا مشکلات بسیاری برای سایپا دیزل در زمینه رفع تعهد ثبت نام کنندگان ایجاد شود.

مذاکرات خودروسازان

اما در این میان باید به این نکته توجه کرد که چنین مذاکراتی در واقع مرحله پیش مقدماتی محسوب می شود و وقایع پسا برجامی نشان داد که در مواردی (همچون قضیه رنو)، حتی نهایی شدن مذاکرات و عقد قرارداد نیز نتوانست تا گره برخی از حواشی بر سر حضور خودروسازان خارجی در کشور را باز کند، از این رو به نظر می رسد که علیرغم مثبت بودن چشم انداز فعلی، ماه ها زمان لازم باشد تا اثرات اجرایی بازگشت شرکای خارجی به بازار کشور، قابل ارزیابی باشد.

به شرط جبران خسارات، رنو و پژو-سیتروئن می‌توانند دوباره به ایران برگردند [به روز رسانی] - اردیبهشت ۱۴۰۰

نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور اعلام کرد:

شرکت هایی که با ایران در گذشته کار کردند می‌توانند دوباره به کشور بیایند و وارد همکاری شوند. شرط اول این است جبران زیان‌های گذشته را است. البته این را می‌دانیم که این شرکت‌ها با پای خودروشان نرفتند؛ حتی سیتروئن و رنو آمده‌اند در ایران سرمایه گذاری انجام داده و پول آورده‌اند. بنابراین این شرکت‌ها با پای خودشان از ایران خارج نشدند و این فشار ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود که آن‌ها را وادار کرد ایران را ترک کنند.

در ایران همه نگران این هستند در جایی انحصار ایجاد شود و با همین نگرانی مانع بهره مندی از تمام ظرفیت‌ها می‌شوند؛ دیدگاهی که نوع دیگری از آن در دنیا مورد توجه است و هیچ کسی نگران انحصار سازی در این زمینه نیست. بنابراین همه به دنبال افزایش همکاری و استفاده از ظرفیت‌های همدیگر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • MasBana
    MasBana | ۱۰ دی ۱۳۹۹

    با این قیمت دلار ، تولید هر دستگاه کامیون ولو، چندین میلیارد تمام میشه که نه راننده قدرت خرید داره و نه توان پرداخت اقساط رو.

  • Milad
    Milad | ۹ دی ۱۳۹۹

    نکنه پژو رو ما تاسیس کردیم و خبر نداریم؟!
    دلیل اینهمه پافشاری روی این برند چیه واقعا؟

  • Mehran
    Mehran | ۹ دی ۱۳۹۹

    این همه خودروساز چرا چت کردین رو پژو

    • Mr. Saxobeat
      Mr. Saxobeat | ۹ دی ۱۳۹۹

      جالب اینجاست خاین تر از پژو هم نیست
      چند بار اینا ولی کردن رفتن از ایران باز اینا دارن برای پژو موس موس میکنن

  • linkin park
    linkin park | ۹ دی ۱۳۹۹

    امیدوارم نشه

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۹ دی ۱۳۹۹

    خب این چه کاریه
    تو همه چیزی که میخرین باید واسطه باشه
    خب ایران خودرو خودروی ملی تولید کنه
    رنو و پژو هم خودشون بیان مستقیم تو ایران خودرو تولید کنن کارگر هم استخدام کنن
    هم کلی ادم سر کار میرن
    هم کسانی که عاشق خودروی ملی هستن ضرر نمیکنن از ایران خودرو خرید میکنن
    اونایی هن که دنبال کیفیت هستن میرن از رنو و سایر خودرو ساز ها خرید میکنن
    هر دو هم به دولت مالیات میدن
    والا از این برد برد تر مگه ممکنه
    یعنی همین حرف ساده منو هم مدیران بزرگ کشور با اون همه دکترا نمیتونن بفهمن و اجرا کنن اشکال کجاست نکنه اشکال تو همونجاست که همیشه هست

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۰ دی ۱۳۹۹

      شرکت رنو قرار بود همچین کاری رو انجام بده ولی تحریم ها نزاشتن، هدف گروه پژو هم همین بود که کارخانه داخل ایران دایر کنه تا به سایر کشورها صادرات داشته باشه از ایران

مطالب پیشنهادی