ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید مایکروسافت زنده کردن درگذشتگان در قالب چت بات را ممکن می‌کند

مایکروسافت پتنت جدیدی را ثبت کرده که ایجاد چت بات از افراد زنده و فوت شده با ویژگی‌های شخصیتی آنها را امکان پذیر می‌کند. پتنت جدید مایکروسافت ایده توسعه چت باتی را مطرح می‌کند که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

مایکروسافت پتنت جدیدی را ثبت کرده که ایجاد چت بات از افراد زنده و فوت شده با ویژگی‌های شخصیتی آنها را امکان پذیر می‌کند.

پتنت جدید مایکروسافت ایده توسعه چت باتی را مطرح می‌کند که به جای آموزش دیدن با روش‌های سنتی مثل بانک صدا و داده‌های تصادفی مربوط به کاربران مختلف، از داده‌های اختصاصی یک فرد استفاده می‌کند. این سیستم از «داده‌های اجتماعی» مثل «تصاویر، داده‌های صدا، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیامک‌ها و نامه‌های نوشتاری» برای ایجاد یک پروفایل از فرد استفاده می‌کند.

سپس می‌توان از داده‌های اجتماعی برای ایجاد یک قالب مخصوص با ویژگی‌های شخصیتی فردی خاص استفاده کرد که چت بات با آموزش دیدن با آنها توانایی صحبت کردن و تعامل «در قالب شخصیتی به خصوص» را پیدا کند. این چت بات به کمک اصوات ضبط شده و دیگر داده‌های صدایی مربوط به فرد، قادر به صحبت کردن با صدای او خواهد بود. نکته حیرت آور اینکه امکان ایجاد «مدل دو یا سه بعدی از شخص مورد نظر با استفاده از تصاویر، داده‌های عمق و یا داده‌های ویدیویی مربوطه» وجود خواهد داشت.

هوش مصنوعی

مایکروسافت در پتنت خود اشاره می‌کند که برای آموزش چت بات می توان از افراد زنده یا مرده استفاده کرد. در قسمتی از توضیحات پتنت به نکته جالبی اشاره شده است: «فرد مورد نظر [که چت بات نمایانگر آن است] ممکن است به گذشته با حال تعلق داشته باشد و می‌تواند دوست، خویشاوند، آشنا، سلبریتی، شخصیت خیالی یا تاریخی، یک فرد تصادفی و غیره باشد.» نکته جالب‌تر اینکه شخص مورد نظر می‌تواند «خود فرد» باشد و این یعنی احتمالاً امکان ایجاد یک نسخه دیجیتالی پیش از مرگ امکان پذیر خواهد شد.

در ادامه توضیحات پتنت آمده که این چت بات قابلیت آموزش دیدن برای شبیه‌سازی «خصوصیات گفتاری» فرد مثل «سبک حرف زدن، طرز بیان، لحن، صدا، نیت، طول جمله/دیالوگ، پیچیدگی جملات، موضوع و انسجام» را خواهد داشت. اگر چت بات داده‌های کافی برای پاسخ دادن به سوالات کاربر را نداشته باشد، می‌توان از بانک گفتگوهای برون‌سپاری شده برای پر کردن شکاف‌ها یا به عبارت ساده‌تر «گذاشتن حرف در دهان» استفاده کرد.

نکته حیرت انگیز اینکه چت بات مورد بحث به لطف بهره مندی از هوش مصنوعی ممکن است از اینکه در قالب یک شخص فوت شده فرو رفته آگاه باشد و به سوالات با در نظر گرفتن زمان مرگ شخص و ناآگاهی او از اتفافات رخ داده پس از مرگش پاسخ دهد.

چت بات جدید مایکروسافت ابهامات زیادی را پیرامون حریم خصوصی به وجود آورده است. برای مثال آیا امکان بیرون آمدن (opt-out) از سیستم وجود دارد؟ آیا خویشاوندان می‌توانند مانع از ایجاد کپی از چت بات عزیزان فوت شده خود شوند؟ این سوالات و سوالات دیگر تا زمانی که نسخه اولیه چت بات توسعه داده نشود بی‌پاسخ خواهند ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • island
    island | ۱۶ دی ۱۳۹۹

    خیلی جالبه! مثل موضوع داستانی قسمت be right back از سریال بلک میرر می‌مونه

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۱۶ دی ۱۳۹۹

    دمشون گرم

  • VDIEX
    VDIEX | ۱۶ دی ۱۳۹۹

    چه خفن.
    ایول مایکروسافت

مطالب پیشنهادی