ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس مکلارن SLR مایکل جردن فروشی شد؛ ستاره گاراژ سوپراستار بسکتبال

مرسدس بنز SLR مکلارن یکی از سوپر اتومبیل‌های هیجان‌انگیزی است که در برهه‌ای از زمان و قبل از ظهور ابرخودروهایی با بیش از 1000 اسب بخار قدرت، جزو پرچمداران جهان خودرو به شمار می‌رفت. این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

مرسدس بنز SLR مکلارن یکی از سوپر اتومبیل‌های هیجان‌انگیزی است که در برهه‌ای از زمان و قبل از ظهور ابرخودروهایی با بیش از 1000 اسب بخار قدرت، جزو پرچمداران جهان خودرو به شمار می‌رفت.

این اتومبیل بسیار زیبا، همانطور که از نامش نیز مشخص است ماحصل همکاری دو کمپانی بزرگ آلمانی و انگلیسی یعنی مرسدس بنز و مکلارن بود و بین 2003 الی 2010 تولید شد. شاید بدانید در آن مقطع مرسدس بنز با تصاحب سهمی 40 درصدی، یکی از سهامداران اصلی مکلارن محسوب می‌شد و این دو ارتباطات بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند.

نیروبخش مرسدس بنز SLR مکلارن یک موتور 5.4 لیتری سوپرشارژ با 617 اسب بخار قدرت و 780 نیوتن متر گشتاور بود. اما در سال 2006 اشتوتگارتی‌ها تصمیم گرفتند به احترام پیروزی سر استیرلینگ موس در مسابقات Mille Miglia نسخه‌ای ویژه از این سوپر خودروی دو رگه را با نام 722 Edition معرفی کنند. موتور این نسخه به لطف بازنگری‌های انجام شده 641 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور داشت که در دهه اول قرن 21، رقمی شگفت‌انگیز به حساب می‌آمد.

به غیر از خروجی بیشتر موتور، نسخه 722 Edition از لحاظ سیستم تعلیق و قدرت ترمزگیری نیز در وضعیت بهتری به سر می‌برد. مرسدس بنز تنها 150 دستگاه از این نسخه را راهی بازار کرد. با توجه به چنین تیراژ کمی، SLR 722 Edition در زمره کمیاب‌ترین محصولات مزین به نشان مرسدس بنز جای گرفته و فقط برخی از افراد مشهور و ثروتمند حس نشستن بر پشت فرمان آن را تجربه کرده‌اند.

به تازگی شرکتی به نام Crave Luxury Auto یک دستگاه SLR 722 Edition مدل 2007 را به فروش گذاشته که گفته می‌شود مایکل جردن افسانه‌ای جزو مالکان آن بوده است. برای این خودروی منحصر بفرد قیمتی برابر با 695,750 دلار تعیین شده و طبق اطلاعات موجود کارکرد آن فقط 1,038 مایل (1,670 کیلومتر) است.

بد نیست اشاره کنیم مرسدس بنز SLR مکلارن حاصل خلاقیت گوردون واگنر سکاندار فعلی دپارتمان طراحی دایملر، بوده و با گذشت بیش از یک دهه هنوز زیبا و جذاب دیده می‌شود. کاپوت بسیار کشیده، شکاف‌های متعدد روی گلگیرها، اگزوزهای جانبی، قوس زیبای کابین و درهای پروانه‌ای از جمله ویژگی‌های ظاهری شاخص این خودرو هستند که آن را به جواهری سیال در زمان تبدیل کرده‌اند.

مرسدس بنز SLR مکلارن 722 Edition با تکیه بر موتور قدرتمند خود در عرض 3.6 ثانیه سرعت خود را به 96 کیلومتر در ساعت رسانده و صفر تا 200 کیلومتر در ساعت را در زمان 10.2 ثانیه محقق می‌کند. این خودرو در مسیر مستقیم توانایی دستیابی به نهایت سرعت 337 کیلومتر در ساعت را دارد که اندکی بیشتر از نسخه استاندارد است. در مجموع 2157 دستگاه از نسخه‌ای مختلف SLR مکلارن تولید شده که 5 دستگاه از آنها اکنون در گاراژ چند ده میلیون دلاری مانی خوشبین، مجموعه‌دار ایرانی‌الاصل ساکن آمریکا، نگهداری می‌شود!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    این خودرو یک اتفاق فراموش نشدنی در صنعت خودروست

مطالب پیشنهادی