ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هفت نامزد نهایی خودروی سال 2021 اروپا معرفی شدند

هر ساله پیش از شروع نمایشگاه خودروی ژنو، لیستی از بهترین خودروهایی که قرار است در سال جاری میلادی برای اولین بار عرضه شود تحت عنوان خودروهای فینالیست مشخص و در نهایت با رای داوران ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

هر ساله پیش از شروع نمایشگاه خودروی ژنو، لیستی از بهترین خودروهایی که قرار است در سال جاری میلادی برای اولین بار عرضه شود تحت عنوان خودروهای فینالیست مشخص و در نهایت با رای داوران خودروی سال انتخاب می‌شود.

برای سال 2021 نیز 29 کاندید در نظر گرفته شده بود که در نهایت 7 نامزد از بین آنها انتخاب شد.

خودروی سال

هفت نامزد نهایی شامل سیتروئن C4، سئات کوپرا فورمنتور، فیات 500، لندرور دیفندر، اشکودا اکتاویا، تویوتا یاریس و فولکس واگن ID.3 هستند.

خودروهای نامبرده شده باید یک محصول کاملا جدید باشند و حداقل در پنج کشور اروپایی عرضه شوند.

60 داور از 23 کشور اروپایی نیز داوری تمام مراحل را برعهده می‌گیرند و خودرویی که بیشترین رای را کسب کند به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب خواهد شد.

در واقع هر داور 25 امتیاز دارد و بیش از 10 امتیاز به هر خودرو نمی‌تواند بدهد. همچنین امکان انتخاب 2 خودرو وجود ندارد و حداقل باید به 5 خودروی مختلف امتیاز بدهد.

امسال با توجه به شیوع کرونا قرار است در تاریخ 1 مارچ خودروی سال معرفی شود. سال گذشته پژو 208 به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد و سال 2019 نیز دو خودروی جگوار I-Pace و آلپاین A110 به عنوان خودروی سال انتخاب شدند.

Land_Rover-Defender_90-2020-1024-11

این مراسم به طور پیوسته از سال 1964 میلادی برگزار می‌شود. 9 رسانه بزرگ و معتبر صنعت خودرو از 9 کشور اروپایی به عنوان داور در این رقابت حاضر می‌شوند و خود خودروسازان هیچ دخل و تصرفی در انتخاب و برگزاری این مراسم ندارند.

fiat 500e

نکته جالب توجه عدم حضور خودروهای آمریکایی و آسیایی در این لیست است. به علت عدم حضور پر رنگ این خودروسازان در بازارهای اروپایی کمتر سهمی را از این رقابت دارند و حضور پر رنگ تر آنها در رقابت خودروی سال جهان است.

پیش از این و در سال 2018 دیجیاتو به صورت زنده مراسم سال خودروی اروپا که با اعلام ولوو XC40 به عنوان برنده به پایان رسیده بود را برای شما مخاطبین پوشش داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی