ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل امکان تشخیص باج‌افزار را به پردازنده‌ها اضافه کرد؛‌ محافظت در چند لایه پایین‌تر از نرم‌افزار

اینتل در رویداد CES2021 که اکنون در حال برگزاری است با محصولات متنوعی به میدان آمده. پردازنده‌های نسل یازدهم سری H برای لپتاپ‌های گیمینگ و نسل جدید سری پنتیوم سیلور و سلرون از محصولات جدید این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

اینتل در رویداد CES2021 که اکنون در حال برگزاری است با محصولات متنوعی به میدان آمده. پردازنده‌های نسل یازدهم سری H برای لپتاپ‌های گیمینگ و نسل جدید سری پنتیوم سیلور و سلرون از محصولات جدید این کمپانی هستند اما حالا اینتل از قابلیت‌های پیشرفته تشخیص باج‌افزار در سطح سخت‌افزار جدیدترین پردازنده‌های خود گفته است.

به گفته اینتل پردازنده‌های نسل یازدهم سری Core vPro به لطف «تکنولوژی تشخیص تهدید»‌ یا به اختصار «TDT» و نیز تکنولوژی‌های مرتبط با بهبودهای اعمال شده در بخش محافظت سخت‌افزاری، امکان شناسایی باج‌افزار را خواهند داشت. هر دو این تکنولوژی‌ها به طور مستقیم به داخل پردازنده مرتبط هستند و به این ترتیب در چنیدن لایه پایین‌تر از نرم‌افزار وظایف خود را انجام می‌دهند.

اینتل برخی از داده‌های مرتبط با این ویژگی را با نرم‌افزارهای امنیتی به اشتراک می‌گذارد تا امکان شناسایی باج‌افزارهای مخفی از دید آنتی‌ویروس‌ها فراهم شود. به عنوان مثال این تکنولوژی تونایی تشخیص باج‌افزارهایی را خواهد داشت که در ماشین‌های مجازی پنهان می‌شوند.

اینتل در این زمینه با شرکت امنینی «Cybereason» همکاری داشته است. سایبریزن اعلام کرده که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ از این ویژگی پردازنده‌های اینتل در محصولات نرم‌افزاری خود پشتیبانی خواهد کرد. به گفته این دو شرکت، این اولین بار است که سخت‌افزار کامپیوترهای شخصی نقشی کلیدی در تشخیص حملات باج‌افزاری را بازی می‌کنند.

به گفته یکی از مدیران اینتل،‌ برای بهره‌مندی از این ویژگی، کافی است ادمین‌های سیستم‌ها از نرم‌افزارهای امنیتی که از ویژگی جدید پشتیبانی می‌کنند بهره ببرند. علاوه بر این استفاده از این ویژگی نیاز به پرداخت هزینه اضافه به اینتل ندارد؛ چرا که بیشتر قابلیت‌های پردازنده‌های سری VPro‌ اختیاری و رایگان هستند.

انتظار می‌رود در آینده دیگر شرکت‌های توسعه دهنده نرم‌افزارهای امنیتی نیز محصولات خود را با پشتیبانی از قابلیت تشخیص باج‌افزار پردازنده‌های اینتل روانه بازار کنند. اینتل همچنین پیش از این تکنولوژی دیگری به نام «CET» را به پردازنده‌های خود آورده بود که از سیستم‌ها در مقابل بدفزارها محافظت می‌کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی