ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر منحصرا به صدا و سیما داده خواهد شد

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته (22 دی) در مصوبه‌ای بودجه‌ای را برای حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایرانی توسط ساترا اختصاص داد. در این مصوبه آمده که حمایت از رسانه‌های ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته (22 دی) در مصوبه‌ای بودجه‌ای را برای حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایرانی توسط ساترا اختصاص داد. در این مصوبه آمده که حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر ایرانی منحصرا در اختیار ساترا خواهد بود.

جلسه دیروز جدا از موضوع انتخاب صداوسیما ربه عنوان ناظر محتوا در فضای مجازی به اختصاص بودجه‌ای ۲ هزار میلیارد تومانی اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی نیز سرانجامیده است. روابط عمومی ساترا اعلام کرده این اقدام که با پیگیری‌های ساترا و در راستای اجرای سند شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود، کمک شایانی به رشد و توسعه این رسانه‌ها در فضای مجازی خواهد کرد.

باید گفت این مصوبه بعد از تصویب در صحن مجلس اجرایی خواهد شد و به موجب آن رسانه‌‌های صوت و تصویر داخلی می‌توانند طرح‌های توسعه‌ای خود را با حمایت تسهیلاتی پیگیری کنند. مطابق مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر ایرانی منحصراً بر عهده ساترا قرار داده شده است. در این حالت می‌توان گفت که جدا از نظارت، حتی حمایت نیز به طور انحصاری به صدا و سیما سپرده شده است که نگرانی‌های مضاعفی را برای برخی کارشناسان به وجود آورده است.

«علی سعد» معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر ساترا در توییتی تاکید کرده که این بودجه برای تولید برنامه در صدا و سیما مطرح نشده و این برای اولین بار است که بودجه قابل قبولی برای حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر اختصاص پیدا کرده است.»

به گفته سعد این مصوبه در راستای سند شبکه ملی اطلاعات و حمایت از رسانه‌های ایرانی و رشد محتوای داخلی در فضای مجازی صورت گرفته است. سندی که علی سعد از ان صحبت می‌کند برای محتوای داخلی برنامه‌های زیادی چیده که یکی از آنها  مزیت بخشی کیفی در دسترسی خدمات و محتوای داخلی به میزان ۵ برابر بیشتر نسبت به خدمات و محتوای خارجی تا پایان سال ۱۴۰۰ است. تحقق سهم ۷۰ درصدی خدمات محتوای داخلی اعم از ویدیوی درخواستی و اشتراک ویدیو از ترافیک مصرفی کاربران با نرخ رشد سالیانه ۴۰ درصدی و ایجاد شبکه اختصاصی ایمن و سالم برای کودکان و نوجوانان با سهم ترافیک ۱۵ درصد از ترافیک کل کشور از نکات جالب توجه در بخش خدمات محتوایی از دیگر مفاد این سند است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    این یعنی عقب افتادگی کامل و نابودی رسانه

  • مممممم
    مممممم | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    کلید صدا و سیما دست کیه! مجلس هم کدوم وری! تمام دیگه ?
    فقط مونده ریاست‌جمهوری سال دیگه که اونم سمت و سوی مجلس و صدا و سیما و... ?خواهد بود

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    حمایت از گله رو سپردن دست گ. ..رگ بهش بودجه میلیاردی هم دادن. احسنت بر نمایندگان اقلیت

  • ozone
    ozone | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    به این مجلس میگن مجلس مردمی؟؟!

مطالب پیشنهادی