ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این گجت پوشیدنی بدون نیاز به سوزن ۲۴ ساعته قند خون را اندازه می‌گیرد

اندازه‌گیری قند خون برای بیماران دیابتی ضروری است و برای اینکار از سوزن در انگشت یا دست خود استفاده می‌کنند. اگرچه این روش درد کمی ایجاد می‌کند، اما اگر روزانه مجبور به چنین کاری باشید، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

اندازه‌گیری قند خون برای بیماران دیابتی ضروری است و برای اینکار از سوزن در انگشت یا دست خود استفاده می‌کنند. اگرچه این روش درد کمی ایجاد می‌کند، اما اگر روزانه مجبور به چنین کاری باشید، احتمالا به یک کابوس تبدیل می‌شود. حالا یک کمپانی اینترنت اشیاء ژاپنی به نام «Quantum Operation» اولین مچ‌بند برای نظارت و اندازه‌گیری قند خون بطور مداوم و غیرتهاجمی یا بدون نیاز به سوزن در جهان را در نمایشگاه CES 2021 معرفی کرده است.

این گجت پوشیدنی از فناوری طیفی مخصوص این شرکت ژاپنی برای اندازه‌گیری دقیق گلوکز درون جریان خون از طریق پوست استفاده می‌کند و دیگر برای اطلاع از میزان قند خون خود نیازی به سوزن نخواهید داشت.

بیماران دیابتی بجای اینکه روزانه با استفاده از سوزن میزان قند خون را اندازه بگیرند، می‌توانند از این مچ‌بند استفاده کنند. این مچ‌بند نه تنها بدون نیاز به سوزن می‌تواند قند خود را اندازه بگیرد، بلکه بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته قادر به انجام چنین کاری است.

Quantum Operation فناوری جدید خود را به همراه یک دستگاه اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون (SpO2) و گجت اندازه‌گیری قند خون در نمایشگاه CES 2021 به نمایش گذاشت. این کمپانی ژاپنی برای ردیابی ۲۴ ساعته قند خون افراد از مواد طیف‌سنج جدیدی بهره برده که یکی از آن‌ها برای انتشار یک طیف بهینه طراحی شده است.

سایر مواد مورد استفاده برای دستیابی به این هدف، پاسخگویی بالایی نسبت به طیف هدف دارند و همچنین می‌توانند با از بین بردن نویز و داده‌های مزاحم، بطور موثر و کارآمد به دیتای موردنیاز دسترسی پیدا کنند. از این فناوری می‌توان برای اندازه‌گیری علائم حیاتی دیگر مانند ضربان قلب و همچنین الکتروکاردیوگرافی یا نوار قلبی (ECG) هم استفاده کرد که البته ساعت‌های هوشمند قادر به انجام چنین کارهایی هستند.

مدیرعامل این کمپانی به نام «کازوما کاتو» درباره این فناوری گفته:

«تا به امروز برای اندازه‌گیری دقیق قند خون باید از سوزن استفاده می‌کردید، اما مچ‌بند ما چنین موضوعی را تغییر می‌دهد و دیگر بیماران دیابتی برای اینکار درد نمی‌کشند. کسب و کارهای خدمات درمانی می‌توانند از فناوری‌های اصلی ما برای دستیابی به کلان داده استفاده کنند و راه‌های بهتری برای مدیریت و کنترل بیماری ارائه دهند.»

فناوری این شرکت ژاپنی علاوه بر کلان داده و همچنین عدم نیاز به سوزن برای اندازه‌گیری قند خون، امکان نظارت از راه دور را هم برای پزشکان فراهم می‌کند تا از وضعیت بیماران خود اطلاع داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر حسین
    امیر حسین | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    با سلام
    ایکاش تاجران ایرانی هم برای ورود چنین کالای با ارزشی اقدام کنند.
    در این صورت کنترل این بیماری زمینه ای هم که مسبب بسیاری از بیماری های جدی دیگر است برای افراد بسیار اسانتر خواهد بود و کنترل جمعی این بیماری که مسبب هزینه کرد های کلان توسط شخص و جامعه است بسیار ساده خواهد شد.

مطالب پیشنهادی