ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

TCL و رونمایی از تبلت مفهومی با نمایشگر رول‌شونده ۱۷ اینچی

نمایشگاه CES محلی برای رونمایی از جدیدترین فناوری‌‌هاست و اگرچه امسال به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود، اما همچنان شاهد معرفی محصولات جذابی هستیم. یکی از این محصولات، تبلتی با نمایشگر رول‌شونده ۱۷ اینچی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

نمایشگاه CES محلی برای رونمایی از جدیدترین فناوری‌‌هاست و اگرچه امسال به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود، اما همچنان شاهد معرفی محصولات جذابی هستیم. یکی از این محصولات، تبلتی با نمایشگر رول‌شونده ۱۷ اینچی TCL است.

TCL‌ در سال‌های اخیر به عنوان یک تولیدکننده نمایشگر پیشرفت‌های زیادی داشته و در گذشته نه چندان دور وارد بازار گوشی‌های هوشمند شد. این کمپانی حالا در نمایشگاه CES 2021 از دو نمایشگر رول‌شونده رونمایی کرده که یکی از آن‌ها به صورت عمودی و مشابه نمایشگر گوشی‌های هوشمند است و دیگری نمایشگر ۱۷ اینچی برای تبلت‌ها محسوب می‌شود.

گوشی هوشمند با نمایشگر رول‌شونده ایده جدیدی نیست و خود TCL هم در گذشته یک نمونه اولیه از آن را به نمایش گذاشته بود. علاوه بر آن، شرکت اوپو هم از یک گوشی مفهومی با نمایشگر رول‌شونده رونمایی کرده و ال جی یک تیزر رسمی از چنین محصولی منتشر کرده است.

با وجود تمام این موارد، محصول مفهومی جدید TCL تفاوت بزرگی با گذشته دارد: این دستگاه ابتدا یک گوشی چهارگوش کوچک است که با باز شدن نمایشگر به یک گوشی هوشمند امروزی تبدیل می‌شود. انتظار می‌رود TCL در آینده نه چندان دور چنین فناوری را وارد دنیای واقعی کند.

در کنار این گوشی هوشمند، با یک نمایشگر ۱۷ اینچی با قابلیت اسکرول کردن روبه‌رو هستیم که شبیه به گجت‌های فیلم‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسد. این نمایشگر در حقیقت یک پنل OLED پرینت شده است که تنها ۰.۱۸ میلی‌متر ضخامت دارد. این صخامت کم قرارگیری چنین نمایشگری در یک دستگاه کوچک را ممکن می‌کند، اما نمی‌توان درون آن از سخت افزار مناسبی استفاده کرد و به همین علت یک وسیله مفهومی و نه واقعی است.

این محصولات توسط شرکتی به نام «TCL CSOT» معرفی شده‌اند که اگرچه با TCL متفاوت است، اما یکی از کمپانی‌های تحت مالکیت آن محسوب می‌شود که در زمینه تولید نمایشگر فعالیت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی