ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مالی و سرمایه گذاری

گروه رنو آمار فروش سال 2020 خود را منتشر کرد؛ کاهش 21.3 درصدی فروش به نسبت سال قبل

گروه رنو به طور رسمی آمار فروش خود را در سال 2020 منتشر کرده است که نشان دهنده کاهش 21.3 درصدی بازار این شرکت به علت گسترش ویروس کرونا به نسبت سال قبل است. با ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵

گروه رنو به طور رسمی آمار فروش خود را در سال 2020 منتشر کرده است که نشان دهنده کاهش 21.3 درصدی بازار این شرکت به علت گسترش ویروس کرونا به نسبت سال قبل است. با این وجود مدیرعامل شرکت رنو لوکا دی میو معتقد است که با تمرکز بر روی محصولات سودآور و همینطور خودروهای برقی انتظار رشد در سال 2021 میلادی را دارد.

گروه خودروسازی رنو که شامل برندهای رنو، داچیا و لادا می‌شود در سال گذشته 2،949،849 دستگاه خودرو به فروش رسانده که شامل خودروهای سبک و تجاری است.

در سال 2019 رنو به فروش خیره کننده 3،749،736 دستگاهی رسیده بود و این در حالی است که سرمایه گذاری های این شرکت در بازارهای نامطمئن همچون بازارخودروی ایران از دست رفته است.

گرچه رنو توانست در نیمه سال دوم رشد محسوسی را به نسبت نیمه اول سال تجربه کند. رنو در نیمه اول سال کاهش تولید 34.9 درصدی را تجربه کرده و در حدود 6.5 میلیارد پوند متضرر شده است.

برند رنو به تنهایی فروش 1،787،121 دستگاهی را تجربه کرده است. برند داچیا نیز 520،765 دستگاه و برند آلپاین 1526 دستگاه از تنها محصول خود یعنی A110 را به فروش رسانده است.

گرچه تمامی آمارها به ضرر برند رنو نیست و این شرکت توانسته رشد فروش بسیار خوبی را در بخش خودروهای برقی تجربه کند.

این شرکت توانسته در مجموع 115،888 دستگاه خودروی برقی در سال 2020 به فروش برساند که 2 برابر بیشتر از سال 2019 است. مهم ترین محصول شرکت رنو در این بخش رنو زوئی این هاچبک سایز کوچک است که پیش از این نیز در نمایشگاه خودروی تهران در سال 96 شمسی توسط رنو به نمایش گذاشته شده بود. رنو سبد محصولات برقی خود را با عرضه رنو توئینگو و داچیا اسپرینگ گسترش خواهد داد.

همچنین محصولات هیبریدی و پلاگین شرکت رنو از جمله کلیو، کپچر و مگان از راه خواهند رسید. رنو در سال اخیر توانسته بیش از 30 هزار دستگاه خودروی هیبریدی به فروش برساند.

در نتیجه رنو توانسته به اهداف زیست محیطی اتحادیه اروپا در سال 2020 دست پیدا کند و به همین دلیل بخشی از ظرفیت تولید گازهای Co2 خود را در اختیار گروه دایملر قرار داده است.

رنو به دنبال این است تا سود حداکثری را از فروش محصولات خود کسب کند و تمرکز این شرکت بر روی سوددهی بیشتر خواهد بود تا تعداد فروش بالاتر.

رنو در برنامه آتی خود قصد دارد تا 4 و 5 محصول برقی معرفی کند و آلپاین نیز تبدیل به یک برند محصولات اسپرت برقی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی