ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

یک آپشن مفید؛ سیستم بخار زدایی فورد کوگا به طور خودکار بخار شیشه جلو را تمیز می‌کند

بخارگرفتگی شیشه‌های کابین خودرو یکی از مشکلات شایعی است که در روزهای سرد سال و یا ورود به کابین پس از انجام فعالیت‌های ورزشی، معمولا شاهد آن هستیم. این مشکل می‌تواند باعث تلف شدن وقت، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵

بخارگرفتگی شیشه‌های کابین خودرو یکی از مشکلات شایعی است که در روزهای سرد سال و یا ورود به کابین پس از انجام فعالیت‌های ورزشی، معمولا شاهد آن هستیم. این مشکل می‌تواند باعث تلف شدن وقت، هدر رفتن سوخت و افزایش آلودگی هوا شود.

شرکت فورد برای مقابله با مشکل بخارگرفتگی، نسل اخیر کوگا را به سیستمی جالب مجهز کرده است. این سیستم Windscreen Weather Station نامگذاری شده و به لطف آن بخار شیشه‌ها به راحتی هر چه تمام برطرف می‌شود.

سیستم ابداعی فورد با تشخیص فاکتورهایی مثل رطوبت هوای کابین و تغییرات دمایی شیشه جلو، در صورت نیاز سیستم تهویه مطبوع را به طور خودکار روشن کرده و با تنظیم میزان جریان هوا، فرصت بخارگرفتگی را به آن نمی‌دهد!

ماژولی که فورد برای بخارزدایی طراحی و تولید کرده، ابعادی برابر 5 در 3 سانتی‌متر دارد و روی شیشه جلو در نزدیکی آینه دید عقب نصب می‌شود. سنسورهای این ماژول با پایش مداوم شرایط، دما و قدرت سیستم تهویه مطبوع را تنظیم کرده و با جلوگیری از تحمیل فشار بی‌مورد به کمپرسور، از اتلاف مصرف سوخت یا آلایندگی بی‌مورد هوا جلوگیری می‌کنند.

در بیانیه رسمی که فورد منتشر کرده، آمده:

«انتظار برای پاک شدن شیشه جلو پس از ورزش، یکی از موارد نسبتا آزاردهنده در زندگی روزمره بوده و رانندگی با دید نامناسب جلو می‌تواند خطرناک باشد. این تکنولوژی به استقبال مشکل مذکور رفته و بدون اطلاع راننده، آن را برطرف می‌کند.»

سیستم بخارزدایی فورد

نکته جالب و کاربردی اینکه سیستم Windscreen Weather Station قبل از ورود راننده به کابین و با استفاده از اپلیکیشن FordPass از راه دور نیز قابل فعالسازی است. این سیستم با تکنولوژی اختصاصی QuickClear یکپارچه شده و در کنار بخارزدایی، توانایی یخ‌زدایی شیشه را هم در عرض چند ثانیه دارد.

شایان ذکر است کراس‌اوور کامپکت فورد کوگا در اروپا با سه پیشرانه الکتریکی‌شده، به فروش می‌رسد که عبارتند از هیبریدی شارژی، هیبریدی و هیبرید نرم. این خودرو در نسخه تک و دو دیفرانسیل تولید می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲ بهمن ۱۳۹۹

    ماشین های ایرانیم داره ولی اتوماتیک نیست و باید خودت فعالش کنی

  • Hani Madani
    Hani Madani | ۱ بهمن ۱۳۹۹

    یه لحظه کولر بزن تمام، آپشن کجا بود ?

    • آریا
      آریا | ۱ بهمن ۱۳۹۹

      مگه پرایده؟

    • saeed۱۹۸۵۹
      saeed۱۹۸۵۹ | ۱ بهمن ۱۳۹۹

      تو خودروی پیشرفته پراید نیازی به کولر زدن نیست درصورت سالم بودن دریچه های هوا ،دریچه هوا رو روی ورود از بیرون تنظیم کنید بعد بخاری بزنید . موتور گرم باشه بخاری سالم باشه شما به اندازه کافی صبر داشته باشی مه روی شیشه پاک خواهد شد و البته توکل اصلا فراموش نشود ?

مطالب پیشنهادی