ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا و بوئینگ تاریخ دومین پرواز آزمایشی کپسول «استارلاینر» را تغییر دادند

ناسا و بوئینگ که در گذشته تاریخ دومین پرواز آزمایشی کپسول «استارلاینر» را ۹ فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرده‌ بودند، حالا تاریخ آن را جلوتر انداخته‌اند و در تاریخ ۵ فروردین دست به چنین کاری می‌زنند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

ناسا و بوئینگ که در گذشته تاریخ دومین پرواز آزمایشی کپسول «استارلاینر» را ۹ فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرده‌ بودند، حالا تاریخ آن را جلوتر انداخته‌اند و در تاریخ ۵ فروردین دست به چنین کاری می‌زنند.

این پرواز آزمایشی که «Orbital Flight Test-2» یا OFT-2 نام دارد، دومین آزمایش اصلی این کپسول خواهد بود و راه را برای ماموریت سرنشین‌دار کپسول بوئینگ هموار خواهد کرد. بوئینگ و آژانس فضایی آمریکا بنابر دلایلی مختلفی مانند در دسترس بودن راکت «اتلس ۵»، باز بودن محدوده شرقی و پیشرفت مداوم و پایدار در زمینه سخت افزار و نرم افزار و همچنین ایجاد فرصت برای اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تصمیم به تغییر در تاریخ این پرواز آزمایشی گرفته‌اند.

این تاریخ پس از آن اعلام شد که بوئینگ توانست دوباره صلاحیت رسمی برای نرم افزار پرواز استارلاینر برای ماموریت آینده را دریافت کند. پرواز آزمایشی ۹ فروردین شامل بررسی کامل نرم افزار برای تایید مطابقت نرم افزار استارلاینر با خصوصیات طراحی می‌شود.

یک روز قبل از پرتاب این کپسول و انجام ماموریت آزمایشی، یک شبیه‌سازی کامل از پرواز آزمایشی OFT-2 با استفاده از سخت‌ افزارها و نرم افزارهای پرواز انجام خواهد شد.

استارلاینر

در حال حاضر مهندسان بوئینگ در حال تکمیل فضای داخلی این کپسول پیش از بارگیری و همچنین انجام آزمایش‌ها و بررسی‌های نهایی هستند. در دسامبر سال ۲۰۲۰ مجموعه‌ای از آزمایش‌های مربوط به چترهای نجات انجام و همچنین اطلاعاتی درباره سیستم فرود این کپسول جمع‌آوری شد.

آخرین پرواز آزمایشی و مداری استارلاینر در دسامبر ۲۰۱۹ صورت گرفت، اما به علت عملکرد اشتباه تایمر نتوانست به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود. این اشتباه باعث مصرف بیش از اندازه سوخت برای رسیدن به ISS شد و این کپسول در مدار پایین‌تر و پایدار قرار گرفت و البته عملکرد سیستم‌های خود را در هنگام بازگشت به زمین نشان داد.

استارلاینر در تاریخ ۱ دی ۱۳۹۸ تبدیل به اولین کپسول فضایی مداری آمریکایی شد که بجای فرود روی اقیانوس، روی خاک آمریکا فرود آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی