ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه خاص
نرم افزار و اپلیکیشن

۸ اپلیکیشن عجیب اما کاربردی که شاید کمتر کسی به سراغشان برود

آدم‌ها بسته به نیازشان از هزاران اپلیکیشن مختلف با کاربردهای متفاوت استفاده می‌کنند. بخش اعظم این اپ‌ها بین مردم عمومیت دارند، اما هستند محصولاتی که فقط «برای موارد خاصی» کاربرد داشته و طراحی شده‌اند. یا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

آدم‌ها بسته به نیازشان از هزاران اپلیکیشن مختلف با کاربردهای متفاوت استفاده می‌کنند. بخش اعظم این اپ‌ها بین مردم عمومیت دارند، اما هستند محصولاتی که فقط «برای موارد خاصی» کاربرد داشته و طراحی شده‌اند.

یا بهتر بگوییم، اپلیکیشن‌هایی که عموم افراد به سراغشان نمی‌روند مگر آنکه در جستجوی راهی برای برطرف شدن نیاز خاص خود باشند. در این مقاله ۸ نمونه از این اپلیکیشن‌های منحصر به فرد، عجیب اما کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

Easter Egg Collection in Android

برنامه خاص

ایستر اگ‌های اندروید که معرف حضورتان هست؟ حالا تصور کنید اپلیکیشنی پیدا شده که همه آن‌ها، از اولین اندروید که Gingerbread بوده تا اندروید 11 را در خودش گنجانده، آن هم با تمام جزئیات و این که چه انیمیشنی داشتند و چگونه کار می‌کردند.

نمی‌توانم بگویم ایده خلق چنین اپلیکیشنی دقیقا چه بوده، اما همین ایده باعث شده که 100 هزار نفر Easter Egg Collection را نصب کرده و میانگین امتیاز 4.5 را به آن اعطا کنند. در هر صورت مشخص است که مرور تاریخ یکی از المان‌های سنتی اندروید برای خیلی از افراد جذاب و سرگرم‌کننده بوده است.

Easter Egg Collection in Android

Easter Egg Collection in Android

سازنده: robin android قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.4 مگابایت زبان:

Embiggen

برنامه خاص

خیلی عجیب است. شاید در نگاه اول مسخره هم به نظر برسد، اما Embiggen اپلیکیشنی است که فقط برای یک هدف طراحی شده: این که نوشته‌هایتان را بزرگ کند و به صورت تمام صفحه روی موبایل به نمایش بگذارد.

حالا بزرگ کردن نوشته‌ها چه کاربردی دارد؟ نمی‌دانم. اما شاید یک روز در جای بسیار شلوغ و پر سر و صدایی باشید و بخواهید به دور و اطرافیان‌تان پیام مهمی برسانید. در این صورت Embiggen با بزرگ کردن نوشته‌ها می‌تواند توجه همه را به سوی شما جلب کند.

Embiggen

Embiggen

سازنده: Pointless Software قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.6 مگابایت زبان:

Flying With Gauss

برنامه خاص

Flying With Gauss در اصل نام توسعه‌دهنده‌ای در پلی استور گوگل است که اپلیکیشن‌های خارق‌العاده‌ای طراحی می‌کند؛ محصولاتی که شاید افراد کمی به سراغشان بروند اما هر کس که این کار را انجام داده به شدت راضی بوده است.

از جمله محصولات مهم این توسعه‌دهنده می‌توان به اپلیکیشن‌های Xash3D FWGS، Husky for Pleroma و CS16Client اشاره کرد. اما این اپ‌ها چه هستند؟ بخش اعظم ساخته‌های این توسعه‌دهنده انجین‌های گرافیکی‌ای هستند که می‌توانند عناوین مشهور Half-Life و کانتر استرایک را با انواع مادهای شخصی‌سازی شده اجرا کنند و طبق نظرات کاربران عملکرد بسیار خوبی در این کار دارند.

البته برای اجرای این دو عنوان روی گوشی باید حتما این عناوین را به صورت قانونی خریداری کرده باشید.

InstaMocks

برنامه خاص

در بین اپلیکیشن‌های این فهرست به نظر می‌رسد که InstaMocks کاربران بیشتری داشته باشد. با این اپلیکیشن می‌توانید اسکرین‌شات‌هایتان را در قاب خالی انواع برندهای گوشی قرار بدهید.

مطمئنا چنین اپلیکیشنی برای عموم کاربران کاربرد ندارد اما توسعه‌دهندگان اپلیکیشن یا یوتیوبرها می‌توانند برای اهداف تبلیغاتی و آموزشی جزو مشتریان بالقوه InstaMocks قرار بگیرند.

InstaMocks

InstaMocks

سازنده: Vemoot Softech Pvt Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 20 مگابایت زبان:

PhotoPills و SunSurveyor

برنامه خاص

این دو اپلیکیشن کار مشابهی انجام می‌دهند که مخاطبش فقط می‌تواند یک عکاس حرفه‌ای باشد. PhotoPills و SunSurveyor به عکاسان حرفه‌ای کمک می‌کنند تا به بهترین نقاط طلوع و غروب خورشید یا نمایان شدن کهکشان راه‌شیری در آسمان شب برسند.

برای این کار هر دو اپ از انواع محاسبات ریاضی و راهنماهای دو بعدی و سه بعدی و AR جهت پیدا کردن نقاط مناسب برای عکاسی استفاده می‌کنند. البته تفاوت‌هایی هم میان این دو اپلیکیشن هست اما هر دو برای کمک به گرفتن عکس‌های خیره‌کننده از خورشید و آسمان شب عالی ظاهر می‌شوند.

Sun Surveyor

Sun Surveyor

سازنده: Adam Ratana قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 121 مگابایت زبان:
PhotoPills

PhotoPills

سازنده: .PhotoPills S.L قیمت: 10 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 76 / 9.1 مگابایت زبان:

RunPee

برنامه خاص

در سالن سینما نشسته‌اید و ناگهان نیاز شدیدی برای رفتن به توالت پیدا می‌کنید. اما اگر از جایتان بلند شوید ممکن است مهم‌ترین سکانس فیلم را از دست بدهید. شاید باورتان نشود ولی اپلیکیشنی طراحی شده که «بهترین زمان رفتن به توالت موقع تماشای فیلم‌ها» را به شما می‌گوید!

RunPee به صورت هفتگی به‌روزرسانی می‌شود تا به شما بگوید چه موقع بهترین زمان رفتن به دستشویی در سینما است. نکته جالب اینکه بعد از برگشت به صندلی‌ هم تمام ماجراهای فیلم که در دقایق نبودتان اتفاق افتاده را هم برایتان تعریف می‌کند.

RunPee

RunPee

سازنده: polyGeek قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 82.8 / 36 مگابایت زبان:

Shark Tracker by Ocearch

برنامه خاص

سؤال «چرا آدم باید در دریا به دنبال کوسه بگردد؟» جواب‌های مشخصی دارد: یا مستندساز از حیات وحش باشد، یا دانشمند و شیفته علم. اپلیکیشن Shark Tracker برای این طراحی شده که به طور دقیق الگوهای مهاجرتی کوسه‌ها در دریاها و اقیانوس‌های سراسر جهان را ردیابی کند.

جالب است بدانید که اپلیکیشن‌های مشابه Shark Tracker هم در پلی‌استور گوگل وجود دارند. به طور مثال Blitzortung یک برنامه هواشناسی است که رعد و برق‌ها را در سراسر دنیا پایش می‌کند. به درد همه نمی‌خورد، اما واقعا جالب است و ارزش علمی بالایی دارد.

OCEARCH Shark Tracker

OCEARCH Shark Tracker

سازنده: OCEARCH قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 37 مگابایت زبان:

Web Alert

برنامه خاص

تا حالا شده به شدت در انتظار تغییری در یک وبسایت باشید؟ برای این کار احتمالا ده‌ها مرتبه صفحه مرورگر را رفرش می‌کنید. اما می‌دانستید اپلیکیشنی هست که به محض اعمال تغییر در یک سایت آن را به اطلاعتان می‌رساند؟

Web Alert می‌تواند انتشار یک مقاله جدید، تغییر قیمت یا دریافت پیام جدید در یک انجمن اینترنتی را به اطلاع شما برساند. البته بسیاری از وبسایت‌ها این روزها به طور پیش‌فرض چنین قابلیت‌هایی را دارند، اما وجود اپلیکیشنی مثل Web Alert با بیش از 100 هزار دانلود روی پلی استور حتما غافلگیرتان می‌کند.

Web Alert

Web Alert

سازنده: Web Alert قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8 مگابایت زبان:

شما چه اپلیکیشن‌هایی می‌شناسید که فقط برای مواقع خاص و افراد خاص طراحی شده‌اند؟ اگر خودتان از اپی استفاده می‌کنید که کمتر کسی به سراغش می‌رود حتما آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Francis
    Francis | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    فقط اون که زمان توالت رفتن رو میگه ???

  • Ubinotech
    Ubinotech | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    من خودم تولید محتوا میکنم InstaMocks خیلی بدردم میخوره ممنون که معرفی کردید?

  • حسام
    حسام | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    خیلی عالی بود مرسی

  • Mohammad
    Mohammad | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    واقعا عالی بود بیشتر از این دسته مطلب ها قرار بدید و خسته نباشید به تیم خوبتون ❤❤

  • mahdi89
    mahdi89 | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    دمت گرم امین جان مطلب خوبی بود

مطالب پیشنهادی