ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نام کودک 7 ساله هندی به عنوان جوانترین برنامه‌نویس جهان در گینس ثبت شد

«کاتیلیا کاتاریا» کودک 7 ساله هندی که در حال حاضر در انگلستان زندگی می‌کند، با دریافت چهار گواهینامه معتبر و حرفه‌ای برنامه نویسی و هوش مصنوعی IBM نام خود را به عنوان «جوانترین برنامه نویس ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

«کاتیلیا کاتاریا» کودک 7 ساله هندی که در حال حاضر در انگلستان زندگی می‌کند، با دریافت چهار گواهینامه معتبر و حرفه‌ای برنامه نویسی و هوش مصنوعی IBM نام خود را به عنوان «جوانترین برنامه نویس جهان» در فهرست رکوردهای گینس ثبت کرد.

کاتیلیا کاتاریا (Kautilya Katariya) که تنها 7 سال سن دارد،‌ در دوران همه گیری کرونا با گذراندن دوره‌های آموزشی رایگان برنامه نویسی حرفه‌ای IBM، موفق به دریافت چهار گواهینامه حرفه‌ای در زبان‌ برنامه نویسی پایتون و هوش مصنوعی از IBM شد. «ایشواری کاتاریا» پدر این کودک 7 ساله می‌گوید:

«در زمان همه گیری کرونا، کاتیلیا زمان آزاد زیادی در خانه داشت و در کنار شیطنت‌‌های کودکی، خود را غرق دنیای فناوری کرد. با توجه به علاقه‌ای که نشان داد، در دوره‌های آموزشی هوش مصنوعی و برنامه نویسی آنلاین و کاملا رایگان IBM شرکت کرد و در نهایت موفق شد گواهینامه‌های حرفه‌ای و معتبر IBM را بگیرد.»

این پسر هفت ساله دانش آموز مدرسه نورتهمپتون انگلستان است و در مدرسه نیز از او به عنوان دانش آموزی زیرک و تیزبین یاد می‌کنند. وی با کمک دوره‌های رایگان IBM توانست با مفاهیم پیچیده برنامه نویسی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی آشنا شده و آنها را درک کند.

کاتیلیا ابتدا زبان‌های برنامه نویسی پایتون، جاوا اسکریپت و HTML را مورد بررسی قرار داد و در نهایت از بین آنها متوجه شد که به پایتون علاقه بیشتری دارد و آن را ادامه داد. از سوی دیگر کاتیلیا متوجه شده بود که پایتون بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. وی در مدت زمانی حدود شش تا هفت ماه توانست به زبان برنامه نویسی پایتون مسلط شود.

کاتیلیا در نوامبر 2020 پنج گواهینامه پایتون و هوش مصنوعی از IBM دریافت کرده است. وی همچنین گواهینامه حرفه‌ای هوش مصنوعی را نیز در edX  و دوره آموزشی پایتون برای علوم داده را نیز در کلاس‌های  IBM به پایان رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی