ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندی جاسی کیست؟ ۶ حقیقت درباره مدیرعامل جدید آمازون

مدیرعامل میلیاردر کنونی آمازون یعنی جف بزوس در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. پس از بزوس، «اندی جاسی» مدیریت این فروشگاه اینترنتی را برعهده می‌گیرد، اما جاسی کیست؟ بدون شک کناره‌گیری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

مدیرعامل میلیاردر کنونی آمازون یعنی جف بزوس در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. پس از بزوس، «اندی جاسی» مدیریت این فروشگاه اینترنتی را برعهده می‌گیرد، اما جاسی کیست؟

بدون شک کناره‌گیری جف بزوس از مدیریت آمازون یکی از مهم‌ترین اخبار سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. اگرچه بزوس همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره در این کمپانی مشغول به فعالیت خواهد بود، اما مدیرعاملی آمازون به اندی جاسی می‌رسد، فردی که هم اکنون مدیریت سرویس‌های وب آمازون (AWS) را برعهده دارد.

در این مطلب می‌خواهیم بیشتر شما را با جایگزین بزوس آشنا کنیم و به بیان حقایقی درباره اندی جاسی بپردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

۱. مدیرعاملی جاسی قابل پیش‌بینی بود

اگرچه تصمیم بزوس مبنی بر کناره‌گیری از مدیرعاملی آمازون تا حدودی خیره‌کننده و حیرت‌انگیز بود، اما چنین موضوعی درباره جایگزینش صادق نیست. پس از اینکه مدیرعامل بخش کسب و کار مصرفی آمازون یعنی «جف ویلک» از ترک کمپانی در سه ماهه اولیه ۲۰۲۱ خبر داد، جاسی به مسیر همواری برای مدیریت آمازون دست پیدا کرد. اگر بزوس تصمیم می‌گرفت فردی را خارج از آمازون استخدام و به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب کند، تعجب‌آورتر از انتخاب جاسی به عنوان مدیرعامل جدید بود.

اندی جاسی

۲. اندی جاسی با فرهنگ آمازون آشنایی کامل دارد

آمازون بیش از اینکه یک غول فناوری باشد، یک سازمان محسوب می‌شود که روی موارد مختلفی مانند اهمیت مشتری و همچنین تلاش برای برنامه‌های جاه‌طلبانه تمرکز می‌کند. جاسی که در سال ۱۹۹۷ به آمازون اضافه شد، در رسیدن این فروشگاه اینترنتی به جایگاه کنونی‌اش نقش زیادی ایفا کرده است.

جاسی در سال ۲۰۱۷ از اهمیت بالای آزمایش‌ها و تجارب در آمازون گفته بود:

«یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌های موجود در آمازون و AWS این است که می‌خواهیم مردم تجربه و آزمایش کنند. ما می‌خواهیم در هر واحد زمان بیشترین نرح آزمایش را داشته باشیم، در حالی که زمان خود را برای مواردی که فکر می‌کنیم مناسب نیستند، تلف نمی‌کنیم. ما می‌خواهیم مشتریان به ما بگویند که چه چیزی برای آن‌ها اهمیت دارد و آن‌ها را برای مشتریان ایجاد کنیم. اگر این ابداع عملکرد مناسبی نداشت، فردی بخاطر آن اخراج نمی‌شود.»

۳. جاسی مسئول بخش بزرگی از درآمد آمازون است

AWS که سرویس‌های وب را در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهد، بخش بزرگی از درآمد آمازون را تامین می‌کند و در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ توانسته به درآمد ۱۲.۷ میلیارد دلاری دست پیدا کند. در کنار درآمدزایی بالا، این بخش سود سرشاری را هم نصیب آمازون می‌کند و در حقیقت ۵۲ درصد سود آمازون در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ مربوط به این بخش می‌شود. بنابراین جاسی به خوبی از درآمدزایی و کسب سود در آمازون اطلاع دارد.

اندی جاسی

۴. مدیرعامل جدید آمازون در مرکز توجه قرار ندارد

در حالی که بزوس یکی از مطرح‌ترین افراد در دنیای فناوری و کسب و کار شناخته می‌شود و ثروتمندترین فرد جهان است، افراد بسیار کمتری جاسی را می‌شناسند. طبق گزارش‌ها، اندی جاسی یک فروشنده ذاتی نیست و حتی در جلسات با مدیران عامل کمپانی‌های بزرگ محتاط است و زیاد حرف نمی‌زند.

۵. اندی جاسی توجه زیادی به جزئیات می‌کند

جاسی در سال ۲۰۱۷ گفته بود گروه‌ها در AWS استقلال زیادی دارند، اما به این موضوع هم اشاره داشت که بخشی از مدیریت موثر این است که بدانید در هر سطح از سازمان چه اتفاقی رخ می‌دهد:

«یکی از اشتباهاتی که برخی مواقع رهبران انجام می‌دهند، دوری زیاد از جزئیات یک کسب و کار است. واقعیت این است که هر کسب و کاری دارای محصولات و سیستم‌هایی است که کار می‌کنند یا کار نمی‌کنند و البته هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. تا زمانی که بتوانید این مشکلات را ببینید، امکان رفع آن‌ها برای شما وجود دارد و البته می‌توانید با سرعت بالایی چنین کاری را انجام دهید.

در مقابل اگر خیلی از جزئیات دور باشید و مکانیزم درستی برای بررسی آنچه رخ می‌دهد نداشته باشید، رفع مشکلاتی که ۶ تا ۱۲ ماه از شکل‌گیری آن‌ها می‌گذرد، بسیار دشوارتر خواهد بود چرا که بسیار عمیق‌تر و تاثیرگذارتر شده‌اند.»

اندی جاسی

۶. جاسی در ابتدا مسئول فروش اجناس در آمازون بود

از سال ۲۰۰۳ جاسی بطور کامل روی سرویس‌های وب تمرکز کرده که از هدف اولیه و اصلی آمازون یعنی فروش اجناس به مشتریان دور است. با این حال اندی جاسی در سال‌های اولیه حضورش در آمازون، مسئول فروش اجناس به مشتریان بود. در سال ۲۰۰۱ یعنی زمانی که جاسی مدیر محصول بخش موسیقی بود، در مصاحبه‌ای به فروشندگان کم سی‌دی و دی‌وی‌دی اشاره داشت.

اندی جاسی از سال جاری میلادی مدیریت آمازون، بزرگترین فروشگاه اینترنتی و یکی از سودآورترین کمپانی‌های جهان را برعهده می‌گیرد. باید منتظر ماند و دید جاسی می‌تواند راه بزوس را ادامه دهد یا اینکه آمازون دچار مشکلات جدیدی می‌شود، هرچند این فروشگاه آنلاین در حال حاضر تحت بررسی دقیق قانونگذاران و رگولاتورها در کشورهای مختلف قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

    بنظر میاد مثل ساندرا پیچای و ساتیا نادلا و تیم کوک مدیر بسیار کم حاشیه و توانایی هست و باعث ثبات بیشتر کمپانی بشه.

مطالب پیشنهادی