ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون با ۱۲۵ میلیارد دلار بزرگ‌ترین درآمد فصلی خود را کسب کرد

درآمد فصل گذشته آمازون با رشد چشمگیری به ۱۲۵.۵۶ میلیارد دلار رسید. همه‌گیری کرونا و فصل تعطیلات، روزهای خوبی را برای آمازون رقم زده‌اند و این کمپانی توانسته به بالاترین درآمد فصلی خود دست پیدا کند. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

درآمد فصل گذشته آمازون با رشد چشمگیری به ۱۲۵.۵۶ میلیارد دلار رسید. همه‌گیری کرونا و فصل تعطیلات، روزهای خوبی را برای آمازون رقم زده‌اند و این کمپانی توانسته به بالاترین درآمد فصلی خود دست پیدا کند.

پس از انتشار گزارش مالی آمازون، ارزش سهام این شرکت یک درصد افزایش یافت. انتظار می‌رفت درآمد این شرکت در این بازه زمانی به ۱۱۹.۷ میلیارد دلار برسد ولی شواهد، افزایش درآمد بیشتری را نشان می دهد.

در واقع میزان درآمد آمازون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ با رشد ۴۴ درصد به رقمی درحدود ۱۲۵.۵۶ میلیارد دلار رسیده است، در حالیکه در مدت مشابه سال ۲۰۱۹، میزان درآمد این شرکت ۸۷.۴ میلیارد دلار گزارش شده بود.

آمازون اعلام کرده که احتمالا میزان فروش این شرکت در سه ماهه اول سال جاری میلادی به رقمی بین ۱۰۰ تا ۱۰۶ میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ کاهش می‌یابد، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۳ تا ۴۰ درصدی را تجربه می‌کند. این در حالی است که تحلیلگران درآمدی در حدود ۹۵.۸ میلیارد دلار برای آمازون پیش بینی کرد‌ه‌اند.

از زمان شیوع کرونا، آمازون هزینه‌های مازادی برای جلوگیری از ابتلای کارمندان خود به این بیماری متحمل شده تا جایی که در سه ماهه سوم ۲۰۲۰، این فروشگاه رقمی در حدود ۴ میلیارد دلار برای این موضوع هزینه کرد. انتظار می‌رود هزینه‌های مرتبط با جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در فصل اول ۲۰۲۱ به حدود ۲ میلیارد دلار کاهش یابد.

آمازون در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰، پاداش ۳۰۰ دلاری برای کارمندان خود در نظر گرفت و آن را در فهرست هزینه‌ها منظور کرد. با احتساب رقم ۲ میلیارد دلار هزینه‌های مربوط ویروس کرونا، پیش بینی می‌شود درآمد عملیاتی آمازون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به رقمی در حدود ۳ تا ۶.۵ میلیارد دلار برسد.

این شرکت برای آنکه بتواند تقاضای مخاطبان خود را به خوبی پوشش دهد، تنها در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی مجبور شد ۱۷۵  هزار کارمند تمام وقت و نیمه وقت استخدام کند که در حدود بیش از سه برابر ۵۰ هزار کارمندی است که در دوره قبل استخدام کرده بود. در حال حاضر نزدیک به ۱.۳ میلیون کارمند در سراسر جهان در آمازون مشغول فعالیت هستند و رشد ۶۳ درصدی استخدام در سال ۲۰۲۰ را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

در سه ماهه گذشته، بخش تبلیغات آمازون درآمد ۷.۹ میلیارد دلاری کسب کرده که افزایش ۶۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

سال ۲۰۲۰، هزینه حمل کالا برای مشتریان نیز با افزایش ۶۷ درصدی نسبت به سال قبل روبرو بود و آمازون رقمی درحدود ۲۱.۵ میلیارد دلار در این بخش هزینه کرده است. علاوه بر فروشگاه آنلاین آمازون، درآمد بخش رایانش ابری این شرکت با رشد ۲۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ از ۹.۹۵ میلیارد دلار به ۱۲.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.

میزان فروش آمازون در فروشگاه‌های فیزیکی از جمله «Whole Foods Market» در حدود ۸ درصد در سالی که گذشت کاهش پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

    آمازون رسما والمارت رو به عنوان پردآمدترین شرکت دنیا و دارای بیشترین نیروی کار داره پشت سر میذاره

مطالب پیشنهادی